Okeblol Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei Har en 91 modell mitsubishi colt 1,5 (GLI) som ved juletider i fjor fikk problemer med girkassa Den sang på siste verset til ca. februar hvor jeg måtte parkere bila og lete etter en girkasse til den. Merkeverkstedet ville ha 20k+ for å fikse biffen, men det er jo ganske meningsløst å sette en helt ny girkasse inn i en 19 år gammel bil, så jeg vil heller anskaffe en brukt girkasse og få noen til å sette den i bila. Jeg har lett etter en girkasse til bila i flere mnd nå, ved å søke på "bildeler" på google og så se i databasene til de (få) bildel-sidene etter en girkasse til min bil. Det har jeg enda ikke funnet. Jeg har funnet girkasser til f.eks 1,6 motorer, til GLX, o.l men ingenting til akkurat min kombinasjon av bokstaver og motorstørrelse. Problemet er vel egentlig at jeg ikke vet hva jeg skal se etter. Må jeg ha en girkasse fra akkurat samme bil ? kan jeg ha en girkasse fra en 1.6 motor ? fra en GLX motor ? Fra en annen bilserie men samme årsmodell og motorstørrelse, f.eks Lancer ? Hvor må jeg ta kontakt for å finne ut hva som passer i min bil ? Endret 13. august 2010 av Okeblol Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Bilen er 20 år gammel, og dersom du ikke kan gjøre jobben selv, vil det trolig være økonomisk mer gunstig for deg å avskrive bilen og anskaffe en ny enn å betale noen/mange tusen for å bytte til en annen brukt (og kanskje like dårlig) gearkasse. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Jo, det er en gammel bil, og hadde jeg ikke brukt masse penger på reparasjoner rett før girkassa slo seg vrang hadde jeg vraka bila for lengst. Men saken er at det er en veldig grei bil, den har kliss nytt eksosanlegg og alle bremserørene er nye, de 2 reparasjonene som jeg gjorde i høst 09 er også de eneste reparasjonene jeg har hatt på bila. Ganske surt å måtte vrake den etter det, derfor ser jeg etter en girkasse som jeg kan få satt inn, da har jeg bil i et par år til, en bil jeg mest sannsynlig ikke får noen fler reparasjoner på i den perioden. Kjøpe girkasse og skifte den bør jo ikke komme på mer enn 4-5000 spenn uansett ? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Regner med du har 5-trinns, siden du ikke nevner noe annet. Da finner du det nok sikkert her Endret 14. august 2010 av bluechamp Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Ser at det ligger en 90 mod colt 1,5 GLI på finn. HER er linken. Plukker du ut det du vil ha av deler, og lever resten til "høgger`n" så får du jo relativt mye for penga.. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Jeg kjøpte en ny girkasse ink montering på min Celica (2000mod), det kom på 32.000kr. Jeg anbefaler at du sjekker vrakhandlere for å finne en rimelig brukt girkasse. Evt selge bilen din som en delebil og kjøpe en annen. Endret 15. august 2010 av Dammed Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jo, det er en gammel bil, og hadde jeg ikke brukt masse penger på reparasjoner rett før girkassa slo seg vrang hadde jeg vraka bila for lengst. Men saken er at det er en veldig grei bil, den har kliss nytt eksosanlegg og alle bremserørene er nye, de 2 reparasjonene som jeg gjorde i høst 09 er også de eneste reparasjonene jeg har hatt på bila. Ganske surt å måtte vrake den etter det, derfor ser jeg etter en girkasse som jeg kan få satt inn, da har jeg bil i et par år til, en bil jeg mest sannsynlig ikke får noen fler reparasjoner på i den perioden. Kjøpe girkasse og skifte den bør jo ikke komme på mer enn 4-5000 spenn uansett ? 4-5000 må da være mer enn bilens verdi? Tenk om du bytter gearkassen nå, og er så heldig at du får dette gjort for 5000. Uken etterpå ryker motoren. Skal du bytte denne også, siden du allerede har kostet på bilen så mye? Mitt tips er at en rep som overstiger mer enn 50% a bilens verdi kvalifiserer til vraking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå