Gå til innhold

HTC Desire, -lett å knuse skjermen? =)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei.. ikke sånn, men hvis jeg spiller fotball med buksa på, og telefon i lomma, og ballen treffer telefonen, eller jeg tråkker på den=), eller om jeg setter meg på den,

eller mest sannsynlig, om jeg setter meg med den i FORlomma, og lomma er litt trang :), og skjermen da knuses? =)

Lenke til kommentar

ja.. riper er vel det minste problemet.. :)

verre om jeg faktisk knuser den.. om shield hjelper da?

Skjønner hva du mener, men den setningen kan nok misforståes. I utgangspunktet skal en shield forebygge riper. I hvilken prosentvis grad det også kan motvirke at glasset sprekker tror jeg ikke er så lett å tallfeste. Uansett, så er nok de fleste enige i at man absolutt bør sette på et shield. Dette vil bli slitt etter en stund og da setter man på ett nytt.

Selv har jeg knust plastdekselet på kameraet (som sitter på bakdekselet) og til info så er det svært skrøpelig i alle fall. I mitt tilfelle ble bare dekselet og ikke kameralinsa ødelagt, så det var bare å sette på nytt bakdeksel.

Nå får man jo kjøpt såkalte cases til Desire også, med alle mulige mønstre om man vil beskytte maksimalt.

Endret av Desire
Lenke til kommentar

virker skjermen på htc desire lett å knuse? noe jeg kan gjøre for å forhindre det? hjelper sånne tynne skjermbeskyttelser? f.eks invicibleShieldTM?

Det skal nok litt til før skjerme på HTC Desire knuses. Gode regler er å ha den i baklomma med skjermen mot låret, det kan redde deg. Og prøv å ikke sett deg på den.

En skjermbeskytter vil hjelpe mot riper, men ikke fall. Det er absolutt kjekt å ha! Du bør også kjøpe en case for å ha telefonen i. Denne beskytter telefonen veldig bra, også mot fall.

Lenke til kommentar

Man spiller ikke fotball med en rolex klokke på. Det er heller ikke så lurt og spille fotball med en dyr telefon ubeskyttet i lomma heller. Men du kan sikkert kjøpe et etui i enten skinn eller silikon i tilegg til skjermbeskytteren. Slikt får du som oftest billigere på ebay.

Endret av Wilyes
Lenke til kommentar

@alle sammen

vel, jeg ser at dere skriver at det er dumt å generelt sett ha tlf i lomma når man sitter eller spiller fotball.. men har ikke alltid et sted å ha den :)

sånne "cases" er jo stygge.. (?)

btw, har lest at invisibleShield er dårlige greier.. har ikke noen argumenter/grunner, de husker jeg ikke.. men noen som er enig; som har grunn til å være enig?

Lenke til kommentar

@alle sammen

vel, jeg ser at dere skriver at det er dumt å generelt sett ha tlf i lomma når man sitter eller spiller fotball.. men har ikke alltid et sted å ha den :)

sånne "cases" er jo stygge.. (?)

btw, har lest at invisibleShield er dårlige greier.. har ikke noen argumenter/grunner, de husker jeg ikke.. men noen som er enig; som har grunn til å være enig?

Cases trenger ikke være stygge nei, må bare finne det riktige. Det koster som regel 199,- i butikk her i Norge. Min erfaring med skjermbeskytter er positiv. Den har glidd langs gulvet uten å få riper (fikk riper på beskyttelsen da, men det var bare å ta av).

Det er dumt å ha telefon i lomme når du spiller fotball, men ikke når du sitter. Bare å skyve den litt til siden. Hvis du spiller fotball er det lurt å ha den i forlommen hvis den er trang.

Lenke til kommentar

Jeg er dessverre en av de som har klart å knuse skjermen på min Desire, så jeg vet i alle fall litt om det. Jeg skulle ringe en kompis, fomlet litt med mobilen da den skulle opp av lommen og mistet den "face-down" på en murplatting. Jeg har sånn gummi-case utenpå, så trodde det skulle gå bra. Men det var selvfølgelig en liten grusbit på bakken som mobilen, med skjermen først, klarte å lande horisontalt midt på. Det kom en sprekk over hele kortsiden av skjermen og litt småriper der grusbiten traff, men HELDIGVIS funker den helt normalt. Uten grusbiten er jeg overbevist om at skjermen ikke ville sprukket, fordi man kan tydelig se at den hadde sitt utspring fra grusbitsjokket. Så for meg var det ganske lett å knuse skjermen, men det skal sies at jeg hadde ekstremt uflaks..

Når det gjelder riper som skyldes av nøkler, mynter og lignende skal det en hel del til for at det skal skje. Bare se på disse eksemplene:

http://www.youtube.com/results?search_query=htc+desire++scratch&aq=f

Håper dette ga litt oppklaring!

• Liker 1
Lenke til kommentar

invisible shield gjør akkurat det det sier det skal gjøre, og det gjør det godt... :thumbup:

Den skal beskytte mot riper, å det gjør det absolutt.. Om noen tror det skal beskytte mot å knuse skjermen å slå sund telefonen er det noen som har missforstått... Det er tross alt bare tynn gummi...

Skal man ha noe heavyduty så er det hardshell-cace med gummibelegg som virkelig beskytter..

Etter min mening er invisibleshield den beste beskytteren, som leveres med det beste påføringsverktøyet...

Både svamp, spesielt såpevann og sleik er med i pakken som gjorde at jeg fikk en perfekt usynlig påføring på første forsøk...

Det er ikke lett å knuse skjermen langt derifra...

Men da igjen, det er jo folk som klarer å ødelegge selv brekkjern, så alt er mulig...

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...