Skroll Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg har to nettverkskort i PCen min. Det ene er innebygd i hovedkortet, mens det andre er kjøpt i ettertid. Det er altså bare det ene nettverkskortet som er i bruk, det som er intrigert i hovedkortet er ikke i burk. Er jo ikke noe problem å gjøre det omvendt om det er lettere da.. Uansett, lurer jeg på om det er mulig at jeg "deler" nettet, slik at jeg kan koble 360'en til den ledige nettverksporten i pcen, og få nett? Jeg har Windows 7 på maskinen. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Heisann, dette er ingen problem. Gå inn til oversikten over nettverkskortene dine (Du finner denne oversikten via Nettverks og delingssenter) så oppretter du en bro mellom de lokale koblingene. (Merk bare begge ethernet-kortene, høyreklikk og så lag bro mellom). Da vil kortet som tar i mot internett videresende dette ut via kort #2. Du kan koble akkurat hvordan du vil. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Jeg har prøvd det. Da får jeg denne meldingen. "Det oppstod en uventet feil under konfigurasjonen av nettverksbroen." Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Gå inn i enhetsbehandling og sjekk status til nettverkskortene. EDIT: Men hvis du ser begge kortene på mine nettverk, så er det vel ok... Du har ikke satt statisk IP på kortene? Det skal ordne seg selv i Win7 svjv. Endret 14. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 En uventet feil? Ja... hvis den hadde vært ventet, hadde vel windows advart deg før du prøvde å opprette broen xD Neida, men får du noen feilkode? Høyreklikk på datamaskin fra startmenyen og trykk behandle\manage. Gå deretter til enhentsbehandling og sjekk om statusen for nettverkskortene er OK. Er den OK, prøv deretter å se om du får internett med begge kortene. Et ett er ett. Sjekk også at du har alt til å mottaes automatisk, både ipv4 og DNS. Går det ikke uansett ,ville jeg prøvd å opprette bro i safemode før jeg evt. bare la inn drivere på nytt. Det -skal- gå... Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Begge nettverkskortene er ok, og det er ingen feilkode eller noe slikt. Bare den feilmeldingen jeg postet i førsteposten. Alt mottas automatisk i kortene også. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Okey. Hvis du prøver kabelen inni ett og ett kort. Får begge IP og gir deg internett som normalt da? Hvis ja, prøv å avinstaller driverne fra begge kortene og la Win7 laste inn sine egne drivere. Hvis det fortsatt ikke fungerer, så prøv å last ned skreddersydde drivere fra hjemmesida til produsenten av de to nettverkskortene (eller nettverkskortet og hovedkortet sine chipsetdrivere). Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Jeg har dummet meg litt. Fant ut at jeg ikke får kontakt når jeg bruker kortet som er i hovedkortet. Den prøver, men får ingen tilkobling. nFroce 10/100/1000 Mbps ethernet heter det nettverkskortet(?). Har prøvd å finne driver osv, men er ikke sikker ettersom det er intrigert i hovedkortet. Feilsøkte, da stod det at nettverkskortet ikke hadde gyldig ip-konfigurasjon Endret 16. august 2010 av Skroll Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Okey. Men da vet vi i hvert fall at broa feiler fordi nettverkskortet på HKet ditt ikke fungerer som det skal. For å få nye drivere, må du laste ned chipsetdriverne til hovedkortet ditt. Den driverpakken inneholder drivere for lydkontroller, nettverkskontroller etc. for hele brikkesettet. Prøv det, og da bør nettverkskortet fungere, så lenge det ikke er fysisk defekt. Sjekk også for ordens skyld at den innebygde nettverkskontrolleren på hovedkortet er aktviert i BIOS. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Problemet er løst nå. Gjorde det lett, og formaterte maskinen. Lenke til kommentar
kenzuke Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hah, ja da fikk du i hvert fall refresha driverbunken. Grattis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå