TheLittlePoet Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hei! Jeg har tidligere åpnet port nr. 6112 og 6113-6119, i forbindelse med hosting av game på nettet.. Nå ønsker jeg å lukke de (siden jeg ikke lenger spiller pc, og at man er mer eksponert for virus ved åpne porter..). Det er leenge siden jeg åpnet de, og føler at endel av kunnskapen min har forfalt. Så, mitt spørsmål; hva er den enkleste måten å lukke disse portene på? (Jeg har allerede prøvd meg frem ved å skrive inn IP'n min i adressefeltet i FF/IE, men klarte ikke å klikke meg frem til port-instillingene på nettsiden til routerselskapet mitt (Zyxel, Zyxel 1)). På forhånd, takk! Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Har de datakyndige tatt en forlenget ferie..? =( Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Heisann! Åpne kjør/run (evnt. windowstasten + r) skriv CMD og trykk enter. I den sorte ruten som kommer opp skriver du ipconfig Du vil nå få opp masse rart, men du skal ha tallene som står etter: Standard gateway Lim de inn i nettlesere, du er nå i router configen. Her finner du noe som gjerne hetter: port forwarding eller slikt. Hvordan router har du forresten? Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Hei! Jeg har Zyxel. Er forresten temmelig happy atm..! Jeg hadde gjort alt det du skrev, men greia var at jeg ikke klarte å finne frem på nettsiden til router'n min.. (og, jeg mener jeg kan huske at man kunne blokkere de åpnede portene ved kun noen tastetrykk på pc'n, uten å loke innpå config'n til router'n). -men, jeg gav det et nytt forsøk nå idag, og fant det jeg lette etter under "advanced --> SUA/NAT", der reseta jeg port-instillingene! Men ja, takk for svar anyways:) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hei! Så bra du løst det . Husk å sette tråden som løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå