V_B Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei. Har ett lite spørsmål til en verdensvant person. Meg og en/noen kammerat(er) vil muligens ut å reise litt i november, og i den anledning så lurer jeg på om noen har en anbefaling om ett bra reisemål ? Det er foretrekt at det er i Europa/Afrika, og at det er nogenlunde god temperatur. Reisemålet trenger ikke å være en partyplass, men om det skulle være ett allright uteliv så er det bare positivt. Håper på svar. Endret 13. august 2010 av Vegpeg Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hvor mye er dere villige til å bruke på reisen og hvor lenge skal dere oppholde dere på destinasjonen? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 November er for kaldt på de fleste europeiske sydensteder kanskje utenom Kanariøyene. Vil anbefale Egypt, Israel eller Jordan ved Rødehavet på den årstia der. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 November er for kaldt på de fleste europeiske sydensteder kanskje utenom Kanariøyene. Vil anbefale Egypt, Israel eller Jordan ved Rødehavet på den årstia der. Ja, eller kanskje Kypros. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Du sier ikke noe særlig om hva dere har lyst til å gjøre der så det er vanskelig å gi tips. I november de 2 siste årene har jeg reist: -Rundtur på Borneo med dykking og fantastisk natur. -Aqaba med rundtur i Jordan og litt innom Israel. Med Dødehavet og Petra. Spennende område og hyggelige folk. Det var varmt nok til å bade og snorkle uten at det ble for hett. -Dubai. Kunne være litt i varmeste laget selv i november, men vannet var perfekt. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Formålet med turen er egentlig kun å komme seg til en litt varmere plass, og kanskje ha mulighet til å snorkle/dykke litt. Turen sin lengde vil mest sannsynelig være på rundt 7 til 9 dager. Jordan virket som ett spennende alternativ. Eneste negative er at det ser ut som om det tar tålig lang til å komme seg ned dit. Opp i mot 36 timer reise. Men er dette en plass som dere kan anbefale ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Jeg fløy charter til Aqaba. Det er SAS som flyr, de flyr direkte fra Oslo og det tok vel 5 og en halv time. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1043717 Endret 14. august 2010 av robertaas Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Da skal jeg undersøke det litt mer. Tusen takk for svar ! Lenke til kommentar
William_S Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Formålet med turen er egentlig kun å komme seg til en litt varmere plass, og kanskje ha mulighet til å snorkle/dykke litt. Turen sin lengde vil mest sannsynelig være på rundt 7 til 9 dager. Jordan virket som ett spennende alternativ. Eneste negative er at det ser ut som om det tar tålig lang til å komme seg ned dit. Opp i mot 36 timer reise. Men er dette en plass som dere kan anbefale ? 36 timer? Hehe da har du nok søkt opp Oslo-Aqaba på en flysøkemotor. Da tar det så lenge. Charterfly er nevnt her som et bedre alternativ dit. Ellers kan bare fly til Amman (som tar langt mindre tid)som Lufthansa, Air Baltic (er ofte billigst på denne ruta), KLM og en rekke andre europeiske flyselskap flyr til og ta en buss som tar 5-6 timer. Men som sagt charterfly er det beste alterativet. Er bare å søke på Apollo feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå