Gabriel Shear Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Etter jeg monterte den trådløse ruteren så har ikke alt funka helt bra. Kan f.eks ikke connecte til folk på dc++, andre kommer ikke inn på ftp serveren min osv. Har deaktivert firewall i ruteren, men det funker fortsatt ikke. Tips, forslag til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Etter jeg monterte den trådløse ruteren så har ikke alt funka helt bra. Kan f.eks ikke connecte til folk på dc++, andre kommer ikke inn på ftp serveren min osv. Har deaktivert firewall i ruteren, men det funker fortsatt ikke. Tips, forslag til hva jeg kan prøve? Hva slags ruter har du? Jeg har en Dlink Di-614+, og med den fikset jeg problemet (DC++) med å sette min ip i programmet og deretter åpne porten i ruteren. Det samme gjelder ftp- serveren din, så lenge den står i et nettverk sammen med andre maskiner, bak en ip-adresse må du sette opp en port til den... dvs. at du ikke kommer fram til den ved feks. 194.xxx.xxx.xxx men 194.xxx.xxx.xxx:"portnummer". Hvordan dette instilles med din ruter hvis ikke du har samme som meg må nesten noen annen svare på, men hvis du har den jeg har skal jeg svare på det. Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Har 3com OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway (3CRWE52196) Skjønnte ikke forklaringa di, er litt n00b. Jeg har en Dlink Di-614+, og med den fikset jeg problemet (DC++) med å sette min ip i programmet og deretter åpne porten i ruteren. Hva som er ipen da? Den ipen som er stillt inn i ruteren for å få den på inet, eller den jeg "mottar automatisk"? Hvilke porter skal jeg åpne? Har sett litt rundt om i instilligene på ruteren og ser ingenting lignende dette : Lenke til kommentar
NickLars Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 For at du skal kunne slippe noen inn på ftp'en din, må du fortelle routeren hvor den skal rute pakkene som skal dit. Trykk på "firewall" i menyen på routeren og i den første menyen du kommer inn i trykker du "new", tast inn ip'en til maskinen du har ftp'en på, velg "ftp" og trykk add. Dette forutsetter at du kjører ftp på port 21 som er standard. Håper dette kan hjelpe deg litt. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Har 3com OfficeConnect Wireless Cable/DSL Gateway (3CRWE52196) Skjønnte ikke forklaringa di, er litt n00b. Jeg har en Dlink Di-614+, og med den fikset jeg problemet (DC++) med å sette min ip i programmet og deretter åpne porten i ruteren. Hva som er ipen da? Den ipen som er stillt inn i ruteren for å få den på inet, eller den jeg "mottar automatisk"? Hvilke porter skal jeg åpne? Har sett litt rundt om i instilligene på ruteren og ser ingenting lignende dette : Aner ikke noe angående denne ruteren, men iallefall det jeg gjorde var å gå inn på DC -- Settings -- Connections (arkfane) og nederst står det "Advanced Network Options". Her velger du use DC in active mode, og skriver inn den ipadressen som vises mot internett, den er vel dynamisk så hvordan det blir vet jeg ikke. (Noen som vet om man feks. kan bruke no-ip sak her?) Deretter velger du "Force DC to report this IP". Standard port er 412 og den kan du forsåvidt bruke, du kan jo prøve uten å åpne den, for noen rutere lager egene slike regler for portene som er i bruk. (min gjør det noen ganger) Hvis ikke må du åpne port 412 (eller en annen du velger, kansje det går med port 80, den er alltid åpen.) i ruteren slik at den slipper deg igjennom. Denne beskrivelsen gjelder DC, ikke DC++, ,men jeg regner med at instillingene skal være nogenlunde like. Og så velger du "Force DC to report thi Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Takker for alle svar, har fått det til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå