Gå til innhold

Helt død maskin!!

jhmos

Anbefalte innlegg

Flytta msi kt3 ultra med skjermkort/H.D/minne/pros/ rett fra ett kabinett (chieftec) til ett nytt q-tec. Alt er som før bare nytt kabinett, men maskinen er helt død. Tar på strøm forsyningen og det kommer en svak høyfrekvent lyd! Prøvde å sette i strømfors fra chieftec kab, men ikke liv da heller.

noen forslag?? :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du sikker på at ingen av komponentene fikk seg en ladning statisk elektrisitet da du flytta de da? :roll:

Prøvde å unngå dette ved å holde i kabinettet før jeg tok i komponenter, men det kan jo ha skjedd. Må jeg bare feilsøke. Teste komponentene hver for seg?

Lenke til kommentar
Flytta msi kt3 ultra med skjermkort/H.D/minne/pros/ rett fra ett kabinett (chieftec) til ett nytt q-tec. Alt er som før bare nytt kabinett, men maskinen er helt død. Tar på strøm forsyningen og det kommer en svak høyfrekvent lyd! Prøvde å sette i strømfors fra chieftec kab, men ikke liv da heller.

Sikker på at alle kabler og alle kortene sitter skikkelig fast :shrug:

Lenke til kommentar

Sikker på at alle kabler og alle kortene sitter skikkelig fast :shrug:

kablene som har vært ute er strømfors og front led/switcher+IDE.

Alt er på plass, har sjekka mange ganger!!!

Lenke til kommentar
Du er sikker på at "puslespillet" er satt korrekt ( de små kablene fra kabinettet til hovedkortet ). Hvis f.eks. power on står feil vil ikke maskinen få beskjed om å starte, og den vil virke helt død.

er obs på dette da jeg har gjort den tabben før, alt skal være korrekt der, men som sagt nå tar jeg 30min av og prøver igjen.

Lenke til kommentar

Starta med annet hk(kun hk) nå var det liv!

Dvs enten kødder jeg med puslespillet(led og switcher) eller så er hk ødelagt (statisk elek). Alt taler for det siste. Er det bare å kaste driten da?

Lenke til kommentar
Sjekk at det ikke står noen skruefester på hk-ramma som ikke er i bruk, de kan komme i kontakt med baksiden av printet der det ikke er skruehull og lage kortslutning mellom loddepunktene.

Yes!!!! Fjerna ett skruefeste og alt funker!!! :woot:

Takk skal du ha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...