Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noctua - Super service!

Anbefalte innlegg

Hei,

For veldig lenge siden, kjøpte jeg en Noctua kjøler.

Denne har jo fungert prima, men det var jo ikke noe annet enn S775 som eksisterte fra Intel den gangen.

Både Intel og Noctua har kommet med nye ting, men Noctua tilbyr altså gratis adapter for de som sitter med s775 kjølerene. (NH-U12P og NH-U12F).

Jeg tok kontakt via Noctua sin hjemmeside og snarlig etterpå (tok et par dager), hadde jeg adapterkit i posten! O store glede! Men jeg merket: oops, jeg har jo ikke de boltene som skal brukes!

Så jeg tok kontakt med Noctua igjen og de sendte meg nok en gang et kit. Denne gangen med boltene!

Så, ja.. Noctua sitt apparat virker å fungere som en velsmørt maskin! (i motsetning til mange andre produsenter, i min erfaring). Nå kan jeg teste Noctuaen på min S1156 og ev. 1366 om jeg bytter til det i fremtiden :-)

Visste ikke om dette stedet, eller hardware->kjøling var best å poste i, men jeg tenkte jeg skulle dele min solskinnshistorie.

De tilbyr også kits for folk som bytter til moderne AMD-plattformer, forøvrig.

Sjekk nettsiden:

http://noctua.at/main.php?show=start

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, fikk monteringskit til S 1156 hovedkort i løpet av to dager siden kjølerene på markedet ikke kom med dette ( i fjor høst).

Jeg må si den gamle traveren gjør jobben sin utmerket!

Stock kjøler klarte ikke mer enn 3.145 Ghz, før jeg nådde 71C på load (tcase er 72.6 og man bør jo ha litt headroom).

Nå kjører jeg 4011 Mhz, 1.264 Vcore og da idler den på 37-38C i snitt, peaker på 65-67C.

Kjører push-pull.

Når jeg kjørte den på samme frekvens som stock kjøleren, så nådde jeg ikke mer enn noe med 40C, husker ikke tallet her og nå. Har muligens noen screenshots av den komboen, men jeg gikk jo selvsagt snart opp i hastighet og vcore ;)

Tror ikke jeg klarer lavere vcore enn dette, samt jeg har slått av turbomodus.. Jeg håper jeg kan reaktivere turbomodus, samt jeg vil gjerne ha ned VTT.. Ligger med VTT på 1.33 nå, men jeg har ikke testet åskru den ned enda. Klarte nesten å boote opp på 200FSB også (4.2ghz), men jeg fikk bsod.. Kunne sikkert tweaket meg rundt, men temperaturene begynner jo å gå rimelig raskt i været, når man må over 1.3 i Vcore, samt jeg sitter med ddr3 som bare er speccet opp til 604 elns på 1.5volt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...