Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har du et hvitt belegg på tungen?

White Fox

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i lengre tid hatt et hvitt belegg på tungen og har jo selvfølgelig lest mye om årsaker etc. men det ser ikke ut til at det er en bestemt årsak. Noen hevder det er sopp selv om trøske pleier å oppstå innenfor lepper osv i tillegg noe jeg ikke har og andre hevder det er bakterier etc.

Lurer egentlig på om det er flere som har et sånt belegg på tungen og som ev.t har noen torier ang årsak?

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greitå ikke bry seg om det, men jeg er ganske sikker på at det gir dårlig ånde så det er jo litt kjipt. Vet at man kan få det bort ved å tygge på mat som dreper sopp og bakterier som chili, nellik osv, men det er bare en midlertidig løsning ettersom det alltid kommer tilbake. Den underliggende årsaken er det jeg er etter....

Lenke til kommentar

Å få det bort er null problem. Bare å skrape det vekk med fingrene(neglene.) pleier å gjøre det når jeg kjeder meg, f.eks foran pcen. :yes: Selvfølgelig gjør jeg det ikke når det er folk rundt meg :innocent:

Lukter dritt av det hvis jeg lukter på det hvite greiene.

Btw, håper jeg ikke er gris, det er bare sånn jeg er :D

Lenke til kommentar

Er ikke de ganske vanlig i noen grad? Altså et tynt hvitt belegg, ikke som i innlegget til "White Fox". Mener å ha lest så. Det man bør være mer var for er sårdannelse, sprekker og andre farger, feks. grønn ol. Det kan tyde på alvorlig sykdom. Men trenger ikke å bety noe. Kan huske å pusse tungen med tannbørsten for å bedre på situasjonen. Særlig farlig er det ikke.

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...