White Fox Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei Jeg har i lengre tid hatt et hvitt belegg på tungen og har jo selvfølgelig lest mye om årsaker etc. men det ser ikke ut til at det er en bestemt årsak. Noen hevder det er sopp selv om trøske pleier å oppstå innenfor lepper osv i tillegg noe jeg ikke har og andre hevder det er bakterier etc. Lurer egentlig på om det er flere som har et sånt belegg på tungen og som ev.t har noen torier ang årsak? Endret 13. august 2010 av White Fox Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Kan det ikke være et tegn på at du har et dårlig kosthold, eller mangelsykdommer? Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Har du noen gang prøvd å pusse tungen ? Det hjelper for meg Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Prøvd å pusse tungen, men det er ganske gjenstridig. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Har hatt det lenge, aldri brydd meg om det egentlig Lenke til kommentar
flashmob Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Hvorfor aner jeg ikke. Løsningen? Listerine. Den lilla flaska. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Greitå ikke bry seg om det, men jeg er ganske sikker på at det gir dårlig ånde så det er jo litt kjipt. Vet at man kan få det bort ved å tygge på mat som dreper sopp og bakterier som chili, nellik osv, men det er bare en midlertidig løsning ettersom det alltid kommer tilbake. Den underliggende årsaken er det jeg er etter.... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Kvit tunge pga belegg? Anbefaler å børste det av, dog tar sin tid å finne ut hvordan Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Å få det bort er null problem. Bare å skrape det vekk med fingrene(neglene.) pleier å gjøre det når jeg kjeder meg, f.eks foran pcen. Selvfølgelig gjør jeg det ikke når det er folk rundt meg Lukter dritt av det hvis jeg lukter på det hvite greiene. Btw, håper jeg ikke er gris, det er bare sånn jeg er Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Har et syltynt hvit belegg ja, men har aldri strevet spesielt med dårlig ånde og alltid trodd at så og si alle har det? Endret 14. august 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Det er ikke syltynt som på de bildene. Varierer en del, men kan til tider være ganske tykt.... Kan noen ganger være såpass ille som på dette bildet(og nei det er ikke meg, hehe): Endret 14. august 2010 av White Fox Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Okay da har du nok ett litt større problem enn meg (no offence) Endret 14. august 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Røyker du? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Er ikke de ganske vanlig i noen grad? Altså et tynt hvitt belegg, ikke som i innlegget til "White Fox". Mener å ha lest så. Det man bør være mer var for er sårdannelse, sprekker og andre farger, feks. grønn ol. Det kan tyde på alvorlig sykdom. Men trenger ikke å bety noe. Kan huske å pusse tungen med tannbørsten for å bedre på situasjonen. Særlig farlig er det ikke. Endret 14. august 2010 av R083r7 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Tror også allergi og snytet nese OL. kan foresake det, jeg mener i vertfall å huske at jeg har ganske tett belegg når jeg har vært forkjøla. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Nei, røyker ikke og spiser sunt. Og nei, for meg har det ingen sammenheng med forkjølelse e.l. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Muligens Candida albicans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå