Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

male betonggulv i vaskerom i kjeller

Anbefalte innlegg

er det noen som har tips å komme med i valg av maling. Jeg har tenkt å gjøre jobben selv slik at det bør helst være en 1 komponent vannbasert løsning. Det er igjen noe lim som har vært brukt mot selvklebende? vinylfliser. Jeg greier ikke å fjerne det helt. Det bør være maling som greier å feste mot det også.

Det gamle golvet er vinylfliser, men de har blitt sprø og begynt å sprekke. noen fliser er borte, det er rett og slett lite lekkert. Så det er sikkert ikke fornuftig å reparere det og så male oppå flisene. Det enkleste tror jeg er å fjerne flisene og så male gulvet.

Endret av festen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

du skriver at du har vinyl på gulvet per idag og det er veldig vannskelig materiale å få malingen til å sitte på. dette fordi vinyl er et såpass fett materiale. for et best mulig resultat vil jeg anbefale deg å enten fjerne vinylbelegget som ligger der per idag eller bruke avrettingsmasse for å få det helt jevnt og fint før du maler. hva brukes rommet til? er det oppholdsrom eller våtrom? (svaret du gir her bestemmer hvilken maling jeg vil anbefale deg).

edit: så ikke tittelen før nå om at det var vaskegulv det skulle brukes på. da bør du bruke Sigural.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ville gått for 2 komponent. Flere av disse er problemfrie å bruke selv me tanke på HMS.

Tror ikke det er noe du skal henge deg opp i når du bare skal gjøre en jobb for deg selv heller.

Du må nok lukke rommet helt og stå inne i det en stund før du skulle mereke at du ble påvirket av gasser.

Uansett 1 eller 2 komponent vannbasert eller ikke så må du ha god lufting.

Vannbasert og lav YL gruppe vil ikke si at malingen ikke er helseskadelig. YL gruppen gir bare info om hvor lett vesken fordamper og om behovet for utlufting er stor eller liten.

Ved maling av betonggulv må du følge bruksanvisningen på produktet du velger, dette vil variere fra produkt til produkt. Det du må forsikre deg om er at det ikke kommer fukt opp igjennom betongen, da vil ingen normal maling holde. ( kansje 2 komp. polyuretanmaling som bruker vann til herder)

Vil anbefale deg å tenke igjennom om du virkelig må male, enklere å legge ny vinyl eller linolium. Maling flasser til slutt uansett.

Men du bør alikevell prime og avrette gammelt gulv for best resultat.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Det er akkurat den type maling jeg ikke vil bruke. Da må jeg heller leie inn noen andre til å gjøre det på grunn av HMS. Jeg skulle ønsket å bruke en maling jeg kunne ha på selv.

hvorfor må du på død og liv leie inn folk for å bruke Sigural? det selges jo over alt og vanlige folk bruker det over en lav sko uten noen form for problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...