Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Best måte å dele Telenor ADSL på?

Anbefalte innlegg

Du kan vel evt kjøpe en billig switch og legge inn raspppoe på den ene maskinen.  

De gangene jeg har brukt ICS syntes jeg ikke at løsningen var spesielt stabil sammenlignet med smoothwall o.l.

Det kan godt hende, nå har ikke jeg prøvd smoothwall og derfor tørr ikke jeg å utale meg om det. ICS er vel mere lettvidt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel evt kjøpe en billig switch og legge inn raspppoe på den ene maskinen.

De gangene jeg har brukt ICS syntes jeg ikke at løsningen var spesielt stabil sammenlignet med smoothwall o.l.

Det funker dårlig å bruke XP sin i-net deling.. Her må den som kobler til den andre maskina bruke proxy innimellom... Svært ustabilt med andre ord.

Skal kjøpe en router nå.. det er ikke dyrt, og det er en bra løsning.

Lenke til kommentar
Slutt å stresse med SmoothWall og ClarkConnect og whatnot...

Og så kan jo du forklare hva ditt forslag gjør som ingen av de to nevnte distoene gjør?

Smoothwall er ekstremt stabil med oppetider på mange måneder i de tider jeg brukte den med ISDN.

Er jo SYKT med spørsmål rundt omkring på forumet om SmoothWaller og ClarkConnecter som ikke funker...

Lenke til kommentar

Er jo SYKT med spørsmål rundt omkring på forumet om SmoothWaller og ClarkConnecter som ikke funker...

Det er sinnsykt mange spørsmål om routere, kabler, nettkort osv.

Ingen av disse to er vanskelige og sette opp, dog så er det jo anderledes enn windows i innstallasjonen men ikke vanskeligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...