Snylter Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Først av alt: Jeg er IKKE religiøs. I dag har jeg en iPhone 3G, en telefon som funker greit for mitt bruk.. Men den er litt treg, og begynner å synge på siste verset etter noen svømmeturer. Så da skal den byttes ut, og jeg har noen krav: -Multitouch -WiFi -GPS -Bedre batteritid enn iPhone 3G (skal vel godt gjøres å bli dårligere...) -3,5mm jack ut (det har vel de fleste i dag..?) -Mulighet til å selv legge inn applikasjoner, og et godt utvalg av applikasjoner å velge i. -IKKE Windows! -Fotomulighet I tillegg har jeg en ganske kort ønskeliste: -FM-radio Jeg har tittet litt rundt, og klarer ikke helt å orientere meg i jungelen. Jeg har vel forstått det som at iPhone og Android stort sett er alternativene.. Jeg er gadget-freak, og kule features osv blir satt pris på. Størrelse er ingen viktig greie, iPhonen føles liten nok, og bittelitt større telefon er også til å leve med. (men gjerne ikke tykkere.) Jeg har lest en del om Samsung Galaxy S, men blir ikke helt klok på dette med GPS der.. Har den GPS? Kan den isåfall brukes til noe fornuftig? Vet man noe om når det evnt blir mulig å kjøpe apps i Android market? (Jeg kommer til å savne Navionics som jeg har på iPhone..) Det er noen ting som taler for å beholde iPhone, eller bytte til en nyere. Primært er dette apps jeg har betalt penger for, har vel brukt en tusenlapp eller mer på apps.. I tillegg er det selvsagt at jeg er veldig fornøyd med den, og at det er den telefonen jeg har hatt lengst, snart 2 år. Skriv gjerne litt om hvorfor du anbefaler som du gjør og.. Endret 13. august 2010 av Snylter Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Htc legend eller Htc desire er flotte smartmobiler, ellers er Galaxy S som du nevner også super flott. gpsen kan brukes til alt fra stemmestyrt-navigering til trenings-tracker. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Htc legend eller Htc desire er flotte smartmobiler, ellers er Galaxy S som du nevner også super flott. gpsen kan brukes til alt fra stemmestyrt-navigering til trenings-tracker. Men hvorfor velge den ene eller andre av disse? Jeg føler liksom at det er greit å ha noen punkter for og mot hver modell.. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 iPhone 4! Du har jo en iPhone 3G, så du er kjent med iPhone's. Galaxy S virker jo også som en super telefon da. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 iPhone 4! Du har jo en iPhone 3G, så du er kjent med iPhone's. Galaxy S virker jo også som en super telefon da. Akkurat, jeg er kjent med iPhone.. Det er vel egentlig grunnen til å velge noe annet.. Out of the box er jo iPhone nærmest ubrukelig, man må jailbreake for å få noe særlig utbytte av den.. Jeg vet ikke hvordan Android er i forhold, og håpet her var vel at noen kunne råde meg litt frem og tilbake, og si litt om konkurrentene, jeg synes faktisk det er vanskelig å finne god nok info på nettet.. Tenkte jeg skal prøve å få klådd litt på en Samsung Galaxy S i morgen da.. Hvis de har den inne i en mobilsjappe i nærheten.. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon De fleste android mobiler har over en dag med batteritid (bruk ingår). Min legend klarer seg 2 dager med en del web-surfing og sms-skrving. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon De fleste android mobiler har over en dag med batteritid (bruk ingår). Min legend klarer seg 2 dager med en del web-surfing og sms-skrving. ' Syntes du skriver ting du ikke har peiling på. Min Wave klarer over 6 timer kontant samtaletid, Desire, Legend feks klarer bare litt over 2 det er vesentlig forskjell syntes du ikke? Faktisk 3 ganger så bra Galaxy S er også en av de med klart bedre batteritid en de fleste, du kan ikke sammenligne telefoner kun på bakerund at det er en Android tlf for forskjellene er store for å ikke snakke om skjermkvaliteten. Endret 13. august 2010 av Just-Me 1 Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon De fleste android mobiler har over en dag med batteritid (bruk ingår). Min legend klarer seg 2 dager med en del web-surfing og sms-skrving. ' Syntes du skriver ting du ikke har peiling på. Min Wave klarer over 6 timer kontant samtaletid, Desire, Legend feks klarer bare litt over 2 det er vesentlig forskjell syntes du ikke? Faktisk 3 ganger så bra Galaxy S er også en av de med klart bedre batteritid en de fleste, du kan ikke sammenligne telefoner kun på bakerund at det er en Android tlf for forskjellene er store for å ikke snakke om skjermkvaliteten. Jeg snakker om HTC Legend, Desire og samsung Galaxy S. Alle de 3 er android mobiler! din samsung wave er en Bada mobil, altså ikke android. Batteri tallene henter du vell fra produsentens spec? disse tallene MÅ taes med en klype salt, batteritid kan være helt annerledes i den virkelige verden. Alle de mobilene jeg snakker om har Amoled-teknologi i skjermen. Det gir bilder med klare farger og høy nok oppløsing + lengre batteritid i forhold til LCD. (Desire vil framover få SLCD, men det er en annen sak). Så å påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om blir for dumt. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon De fleste android mobiler har over en dag med batteritid (bruk ingår). Min legend klarer seg 2 dager med en del web-surfing og sms-skrving. ' Syntes du skriver ting du ikke har peiling på. Min Wave klarer over 6 timer kontant samtaletid, Desire, Legend feks klarer bare litt over 2 det er vesentlig forskjell syntes du ikke? Faktisk 3 ganger så bra Galaxy S er også en av de med klart bedre batteritid en de fleste, du kan ikke sammenligne telefoner kun på bakerund at det er en Android tlf for forskjellene er store for å ikke snakke om skjermkvaliteten. Jeg snakker om HTC Legend, Desire og samsung Galaxy S. Alle de 3 er android mobiler! din samsung wave er en Bada mobil, altså ikke android. Batteri tallene henter du vell fra produsentens spec? disse tallene MÅ taes med en klype salt, batteritid kan være helt annerledes i den virkelige verden. Alle de mobilene jeg snakker om har Amoled-teknologi i skjermen. Det gir bilder med klare farger og høy nok oppløsing + lengre batteritid i forhold til LCD. (Desire vil framover få SLCD, men det er en annen sak). Så å påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om blir for dumt. Ja Desire og Legend har Amoled men Galaxy S og Wave har Super Amoled dette er stor stor forskjell så ja du vet fortsatt ikke hva du snakker om.. Super Amoled gir et mye skarpere bilde og en eksplosjon av farger pluss den er strømsparende kontra vanlig Amoled (altså stor forskjell) Batteritid har jeg testet selv og målt da min bror har Desire og jeg har Wave. Hans Desire klarer 2.07 over GSM nettet Wave klarer 6.05 over det samme nettet. En telefon bruker ikke mer strøm grunnet den kjører Android kontra Bava det er prosessor og batteri samt skjerm som bestemmer batteritiden på en telefon så ta deg et kurs før du uttaler deg er du grei. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon Vel, det er 5 nyere smarttelefoner som står med terningkast 6, så jeg tror vi ser på flere småkonger og ikke en konge over det hele her: http://www.amobil.no/tester/?n=0&s=rating&sd=d Batteritid kan være ganske forskjellig, ja, og ikke alle produsenter er like ærlige når de oppgir tall for dette. http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/13 1 Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon Vel, det er 5 nyere smarttelefoner som står med terningkast 6, så jeg tror vi ser på flere småkonger og ikke en konge over det hele her: http://www.amobil.no/tester/?n=0&s=rating&sd=d Batteritid kan være ganske forskjellig, ja, og ikke alle produsenter er like ærlige når de oppgir tall for dette. http://www.anandtech.com/show/3794/the-iphone-4-review/13 Galaxy S er kåret til kongen over Android telefonene det er bare å lese testene. Den er også testet sist av Android telefonene og i IT verden skjer det faktisk veldig mye på bare to mnd. Min W715 som ligger i skuffen her fikk 6 den også i fjor men er det en bra mobil i dag Nææææ. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Største forskjell på android mobiler er som oftest design og prosessor. Hæ? Hva med skjermer, batteritid der er det stor stor forskjell så er ikke dette ganske viktig da...... Dette er kongen så får du bare justere etter lommeboka. http://www.amobil.no/artikler/samsung_galaxy_s/77187/konklusjon De fleste android mobiler har over en dag med batteritid (bruk ingår). Min legend klarer seg 2 dager med en del web-surfing og sms-skrving. ' Syntes du skriver ting du ikke har peiling på. Min Wave klarer over 6 timer kontant samtaletid, Desire, Legend feks klarer bare litt over 2 det er vesentlig forskjell syntes du ikke? Faktisk 3 ganger så bra Galaxy S er også en av de med klart bedre batteritid en de fleste, du kan ikke sammenligne telefoner kun på bakerund at det er en Android tlf for forskjellene er store for å ikke snakke om skjermkvaliteten. Jeg snakker om HTC Legend, Desire og samsung Galaxy S. Alle de 3 er android mobiler! din samsung wave er en Bada mobil, altså ikke android. Batteri tallene henter du vell fra produsentens spec? disse tallene MÅ taes med en klype salt, batteritid kan være helt annerledes i den virkelige verden. Alle de mobilene jeg snakker om har Amoled-teknologi i skjermen. Det gir bilder med klare farger og høy nok oppløsing + lengre batteritid i forhold til LCD. (Desire vil framover få SLCD, men det er en annen sak). Så å påstå at jeg ikke vet hva jeg snakker om blir for dumt. Ja Desire og Legend har Amoled men Galaxy S og Wave har Super Amoled dette er stor stor forskjell så ja du vet fortsatt ikke hva du snakker om.. Super Amoled gir et mye skarpere bilde og en eksplosjon av farger pluss den er strømsparende kontra vanlig Amoled (altså stor forskjell) Batteritid har jeg testet selv og målt da min bror har Desire og jeg har Wave. Hans Desire klarer 2.07 over GSM nettet Wave klarer 6.05 over det samme nettet. En telefon bruker ikke mer strøm grunnet den kjører Android kontra Bava det er prosessor og batteri samt skjerm som bestemmer batteritiden på en telefon så ta deg et kurs før du uttaler deg er du grei. Denne tråden er ikke for at du skal krangle om filleting?! hvor gammel er du egentlig? er du fjortis kan jeg tilgi deg. Du bør ikke snakke om ting du ikke har greie på!! eneste forskjellen på amoled og super-amoled er at super-amoled er 40% bedre synlig i solys fordi touch laget i super-amled er integrert i selve skjermen istedenfor et eget lag på toppen..Bør ikke komme her og be meg ta et kurs når du gir helt feil info selv. Oset bestemmer også batteri tiden, hvis google har gjort en "feil" så en app f.eks kjører i bakgrunnen hele tiden og sluker strøm kan ikke prossersoren eller skjermen gjøre noe med det? I tillegg kan mange Os underklokke mobilen slik at den bruker mindre strøm. jeg foreslår at vi isteden for å krangle hjelper trådstarter med valget av ny mobil. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Da er avgjørelsen tatt. Det ble Samsung Galaxy S med binding i 12 mnd. Jeg fikk en så bra deal at jeg rett og slett ikke hadde noe valg.. Totalprisen blir på under 3000,-! (Spesialdeal fordi operatøren jeg har handlet hos har rota fælt..) Endret 31. august 2010 av Snylter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå