nilshv Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Er det mulig? Jeg har en pc uten harddisk. Tenkte å legge linux på en minnepenn og kjøre direkte fra den. Jeg lastet ned Universial USB installer (http://www.pendrivelinux.com/) og lasta ned Ubuntu. Innstalerte alt på en minnepenn og kobla til pcen. Jeg boota opp, og fikk opp noen valg Ikke helt denne jeg fikk opp, men lignende. Når jeg valgte å starte ubuntu så jobba maskina et kvart sekund så kom menyen opp igjen. Er det mulig å kjøre ubuntu linux uten hdd i maskina? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 trykk på f6, så får du opp noen valg. Slå av acpi eller noe lignedes, husker ikke helt. Har ikke tilgang til Live-cd her-og-nå. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Du har ikke installert noe enda, du har lagt et live "image" flytende på en USB penn. Plug I en usb pen til på datamaskinen uten HD, og installer på den(ja, du må installere manuelt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå