Gå til innhold

Hjelp til overklokking av Phenom II X6 1090T

spracket

Anbefalte innlegg

Har nettopp skaffet meg en Phenom II X6 1090T prosessor og tenkte jeg skulle prøve meg litt på overklokking. Forøvrig maskinvare er:

Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula

Kjøler: Corsair H50

Ram: Corsair Dominator GT (4x2GB) 1600 Mhz (7-7-7-20)

Skjermkort: 2xPower Color Radeon HD5850 PCS+ 1GB

Har alt dette i et Obsidian 800D kabinett som holder alt kjølig :)

Dette er det jeg lurer på:

1. Har prøvd meg på litt klokking og har kommet meg opp på 4 Ghz, men var ikke stabil under stresstest med OCCT Perestroika. Og jeg synes vCore var alt for høy. Sjekket i div program(HwMonitor, CPUID og AMD Overdrive). vCore lå på 1.42 idle og 1.5 på load. Prøvde å stille den slik at den hadde en stabil vVore.

På Extreme Tweaker taben i BIOS, så har jeg satt CPU load-line calibration og CPU/NB load-line calibration til AUTO. CPU Spread Spectrum og PCIE Spread Spectrum står på enablad.

Er dette lurt å ha på? Vet ikke hva de forskjellige der gjør?

Jeg forstår ikke helt hvordan jeg kan få satt en Voltage som ikke varierer så mye i denne biosen. CPU & NB Voltage MOde står på OFFSET, CPU Offset Voltage og CPU/NB Offset Voltage står på AUTO. Er det der hvor det står AUTO at jeg skal skrive inn f.eks 1.4? Har prøvd dette, men som sagt den varierer veldig selv om dette er gjort.

Trenger råd fra noen som kan dette med den BIOSEN og CPUen. Har lyst til å få til en bra overklokk, men vil ikke risikere å ødelegge noen ved å tukle for mye med spenninger.:)

Hvilke temperaturer bør jeg passe på å ha på AMD cpuer? Dette er min første AMD prosessor og har hørt at de ikke har samme grenser som INTEL sine.

Setter pris på all hjelp og beklager lang post, men ville bare forklare grundig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...