Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er ikke tilfeldigvis noen som jobber i Nokas Tromsø her? Og er høy, blond og kjekk (og veldig hyggelig)! Damn, angrer på at jeg ikke spurte etter navnet! :roll:

Jeg jobber i Nokas Tromsø. :p

Men det er nok en annen du mener. Regner med vedkommende er observert på et av byens kjøpesentere? ;)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på om "pistol belte / bandolær" blir "feil" å bruke som vekter( er jo så mye rart som er "feil" pga ser autoritært ut)? (http://www.ebay.com/itm/Military-Marine-Corps-Style-Nylon-Quick-Release-Pistol-Belt-/200661682002?pt=US_CSA_MWA_Belts&var=500030702522&hash=item2eb85e4752 )

Tenkte å bytte ut skinn bandolæret som jeg har brukt i et par år i firma med et slikt her, etter å falt litt for slik løsning inni forsvaret, kunne jo for all del bare spørt arbeidsgiver, men håpet på å få skaffet meg et slikt til jeg skal tilbake til jobb etter førstegangstjenesten

Lenke til kommentar

Hei å hå,

Lurer på noe om vekter rettigheter

1. vis en person går ut av butikk og det piper i alarmen der, hva har en vekter lov til å gjøre da?

2. når en vekter pågriper, har man da lov til å ransake personen?

3. har en vekter lov til å pågripe folk vistde truer/trakaserer noen?

4. hva har en vekter lov til å gjøre vis en person springer igjennom et kjøpesenter og spruter vann/annen væske på svar.

5, har en vekter lov til å holde igjenn en person som løper naken gjennom et kjøpesenter?

håper du kan svare på alle spørsmålene

Lenke til kommentar

For noen spørsmål. Om en fyr kom løpende naken gjennom et kjøpesenter hadde jeg ikke nølt et sekund med å få kontroll på fyren. Hjemmel eller ikke, tror neppe politiet ville brydd seg særlig om fremgangsmåten til vekteren, så fremst den ikke var voldelig i forhold til situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...