Ferendaz Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Rutinemeldinger er alfa omega når man jobber alene, men hvis man møter på David Toska og co 5 min etter en melding tar det plutselig 2timer ++ før noen i det hele tatt leter etter deg. Så det er kanskje greit å ha maglite likevel? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Men i mitt firma trenger man ikke melde rutine på dagtid, kun på natt.. Betyr det at Mr.Toska kun er ute og herjer på natta ? Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Har fått mulighet til å ta politigodkjent dørvaktkurs for en billig penge og med sikret jobb etter det. Trenger ikke vekterkurs for denne type jobber her hvor jeg bor. Greia er at jeg ikke vet om jeg duger til jobben, selv om det høres veldig spennende ut. Er passe stor, større en mange vakter jeg ser rundt på byen, men er ikke enorm liksom. Også er jeg ikke en aggressiv og autoritær type, er tvert imot veldig snill og rolig Så er litt redd for at det blir litt for mye for meg. Noen som har erfaring ? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Du må bare prøve typen jobb for å finne ut om det er noe for deg. De dørvaktene som er 110kg og like agressiv som en løve er ikke forbilder. Autoritet kan forresten læres. Jeg kunne tenkt meg jobben på grunn av det sosiale, men risikoen er alt for stor for folk som har rullebladet kjært. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Tror du har sett litt for mange filmer. Dørvaktene i Norge ser jeg ikke på som store. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Du må bare prøve typen jobb for å finne ut om det er noe for deg. De dørvaktene som er 110kg og like agressiv som en løve er ikke forbilder. Autoritet kan forresten læres. Jeg kunne tenkt meg jobben på grunn av det sosiale, men risikoen er alt for stor for folk som har rullebladet kjært. Jeg er over 100 kg, men ikke noe løve. Heller en bamsemums @ Thomas Neida, ikke noe filmer. Men du skjønner nok hva jeg mener Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Rutinemeldinger er alfa omega når man jobber alene, men hvis man møter på David Toska og co 5 min etter en melding tar det plutselig 2timer ++ før noen i det hele tatt leter etter deg. Så det er kanskje greit å ha maglite likevel? Det er ræva da Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Stress og ta trinn 3 av vekterkurset? Trinn 1 var jo latterlig enkelt, men folk jeg har snakka med skal ha det til at det er ganske mer stress.. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Kommer an på hva du kaller stress. Trinn 3 er bare fullt av dritt man vet fra før. 60 eller 80 timer med piss! 1 Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Har nå gått service og samferdsel vg1, og salg, service og sikkerhet VG2. Dekker dette trinn 1 i "vekterkurset". Mener å huske det ble sagt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Har nå gått service og samferdsel vg1, og salg, service og sikkerhet VG2. Dekker dette trinn 1 i "vekterkurset". Mener å huske det ble sagt. Har jeg aldri hørt, men kan ta feil. Lenke til kommentar
R_S Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Har nå gått service og samferdsel vg1, og salg, service og sikkerhet VG2. Dekker dette trinn 1 i "vekterkurset". Mener å huske det ble sagt. Jeg har også gått Service og Samferdsel, og Salg, Service og Sikkerhet. Ingenting av dette dekker vekterkurs trinn 1. Jeg måtte ta trinn 1-3. Har forøvrig også måttet ta svinnforbyeggende, sivilkontroll og sikkerhetskontrollør (GKSK) Så det du har gjennom skolen gir ingen fordeler ved Vekterskolen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Sikkerhetskontrollør er vel ganske omfattende kurs, så det er synd at du ikke får noe bedre tillegg enn det de har på verditransport og alarmstasjon. Lenke til kommentar
R_S Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Sikkerhetskontrollør er vel ganske omfattende kurs, så det er synd at du ikke får noe bedre tillegg enn det de har på verditransport og alarmstasjon. Ja, sikkerhetskontrollør er en noe mer omfattende prosess. Det er vel 80 timer teori, eksamen, praksisperiode og en seterfiseringsprøve (praktisk) med sensor godkjent av luftfartstilsynet. I tillegg til at man må godkjennes enkeltvis til forskjellige moduler (Røntgen, manuell kontroll, osv.) Og re-godkjennes så ofte som en gang i året på visse moduler. Endret 20. september 2011 av R_S Lenke til kommentar
Magneten Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 (endret) Har nå gått service og samferdsel vg1, og salg, service og sikkerhet VG2. Dekker dette trinn 1 i "vekterkurset". Mener å huske det ble sagt. Jeg har også gått Service og Samferdsel, og Salg, Service og Sikkerhet. Ingenting av dette dekker vekterkurs trinn 1. Jeg måtte ta trinn 1-3. Har forøvrig også måttet ta svinnforbyeggende, sivilkontroll og sikkerhetskontrollør (GKSK) Så det du har gjennom skolen gir ingen fordeler ved Vekterskolen. Støtter den, gikk selv vg1 og vg2 Salg, service og sikkerhet, eneste jeg hadde som fordel var å ta fagbrevet etter 2 år lære periode, var ikke noe annet i vekter yrket som gjorde jeg hadde noe fordel med å gått denne skole gangen, måtte ta vekterkursene hver for seg i løp av lære tiden. Endret 20. september 2011 av Magneten Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Man trenger ikke kursene som å bli vekterlærling, og man trenger heller ikke kursene etter endt læretid og bestått fagprøve dersom man ikke har tatt kursene i løpet av perioden. Lenke til kommentar
Magneten Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Godt mulig når du sier det, husker nå at jeg fikk vite fra regional sjefen at alle lærlingene i rød dott selskapet(i alle fall i aktuelle regionen) ble meldt på alle kursene for praktisk og teortisk skyld, selv om det ikke var pålagt. Greie kurs, så er jo bare bra det. Endret 21. september 2011 av Magneten Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg minnes å ha hørt at SSS på VGS erstatter vekterkurset. Trinn 1 er likevel noe man bør ta uansett når man er ny i jobben Lenke til kommentar
Pettypelle Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Er det noen her som jobber i Nokas? hvordan er det å jobbe i selskapet? er det likt som G4S? at de jobber nesten hele tiden? hvor lange skift har de eventuelt? Lenke til kommentar
R_S Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Er det noen her som jobber i Nokas? hvordan er det å jobbe i selskapet? er det likt som G4S? at de jobber nesten hele tiden? hvor lange skift har de eventuelt? Hvordan de jobber er forskjellig fra sted til sted og innad i avdelingene, da de har forskjellige forutsetninger til å få skiftplanen til å gå opp i hver avdeling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå