vingebil Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det mange her som har opplevd trusler som vekter? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ganske ofte, men har ennå til gode å se noen gjøre noe av truslene sine. 1. april økes natt -og helgetillegget til 25 kr og 45 kr, samt at grunnlønnen økes med noen kroner. Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ganske ofte, men har ennå til gode å se noen gjøre noe av truslene sine. 1. april økes natt -og helgetillegget til 25 kr og 45 kr, samt at grunnlønnen økes med noen kroner. Ja, blir bra det med litt lønnsøkning Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Den blir å øke hvert år frem til nye forhandlinger i 2013, minimum hvor mye står i den nye tariffavtalen. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Ang truing så har det kun skjedd meg en gang, dvs mere enn bare noe drittslengning fra random fulle folk. Da var det til gjengjeld med kjøkkenkniv og balltre, men det gikk helt fint, trakk meg stille vekk og ringte politiet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 En gang hadde jeg flere idioter løpende etter meg og skulle banke meg etter en hendelse på et kjøpesenter, noe jeg hadde flere vitner til. Når politiet ankom stedet og tok seg hånd om situasjonen sa de at jeg kunne dra innom stasjonen og anmelde disse personene dagen etter, noe jeg sa ja til. Noen måneder senere kom det brev i posten om at saken henlegges på grunn av bevisets mangel, og at det ikke var mulig å sikte en bestemt person. Det får meg til å lure på hva slags rettssystem det er i Norge. Er det noe rart folk gjør faenskap med vektere når det ikke blir konsekvenser for en utsatt arbeidsgruppe som oss selv? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) En gang hadde jeg flere idioter løpende etter meg og skulle banke meg etter en hendelse på et kjøpesenter, noe jeg hadde flere vitner til. Når politiet ankom stedet og tok seg hånd om situasjonen sa de at jeg kunne dra innom stasjonen og anmelde disse personene dagen etter, noe jeg sa ja til. Noen måneder senere kom det brev i posten om at saken henlegges på grunn av bevisets mangel, og at det ikke var mulig å sikte en bestemt person. Det får meg til å lure på hva slags rettssystem det er i Norge. Er det noe rart folk gjør faenskap med vektere når det ikke blir konsekvenser for en utsatt arbeidsgruppe som oss selv? Samme skjedde med oss og vår sak, sansynlig vis på samme senter. Oh joy! Endret 31. mars 2011 av Kaktuz Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Ja, men tror ikke det har så mye med senteret å gjøre, men heller disse politiadvokatene som behandler saken. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Ja, men tror ikke det har så mye med senteret å gjøre, men heller disse politiadvokatene som behandler saken. Helt klart. Vi hadde tilogmed kamerabevis og ID, men likevel var gjerningsmannen ukjent. Flott politi <3 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Er det noen som har hørt noe om mellomoppgjøret som var like før månedsskiftet? Hørte om en ganske grei lønnsøkning på 8-9 kr, men har ikke fått dette helt bekreftet. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Er det noen som har hørt noe om mellomoppgjøret som var like før månedsskiftet? Hørte om en ganske grei lønnsøkning på 8-9 kr, men har ikke fått dette helt bekreftet. Noen nevnte 3kr på jobb i dag, uten at det er en sikker kilde. 8-9kr høres pent ut! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Det var vel minstelønnsgarantien, men det var mer i tillegg til i følge han jeg snakket med. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 http://www.arbeidsmandsforbundet.no/nyheter/2-nyheter/357-mellomoppgjoret-i-havn Her står det at det blir en total lønnsøkning for vektere på ca 9 kr i 2011. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Trusler ja, skjer titt og ofte det men det går som regel greit om man håndterer situasjonen greit. Var to idioter (brødre) som ikke tålte at jeg måtte kaste de ut fra ett sted og gikk til fysisk grep på halsen min for ei stund siden, endte med at begge brødrene lå bretta over ett bilpanser med ett siste pålegg om å holde seg langt vekk. Hadde de ikke vært så stup fulle tror jeg ikke at jeg hadde fått kontroll på de gutta. Blir spennende å se hvor mye økningen utgjør på lønna denna mnd! Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Blir spennende å se hvor mye økningen utgjør på lønna denna mnd! Burde vel ikke ta mer enn to små minutter å regne ut(?) Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Blir spennende å se hvor mye økningen utgjør på lønna denna mnd! Burde vel ikke ta mer enn to små minutter å regne ut(?) venter heller i spenning til lønnslippen kommer ; ) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Trer i kraft denne måneden, men blir ikke etterbetalt før i oktober fikk jeg høre. Så du må nok vente litt ekstra på lønnslippen med endringene, men er som sagt ikke helt sikker på at de stemmer ennå. Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 jada, mobil nattevakt natt til 1 mai! det kan bli spennandes Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 jada, mobil nattevakt natt til 1 mai! det kan bli spennandes Hadde det ifjor. Beste jobbnatta ever! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg hadde julaften i forfjor. DET var en rolig natt det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå