Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Først og fremst følg rådet mitt i signaturen GLASSES ON!

Det er overhodet ingen syntaks error i matematikken. Det finnes selvsagt sjokolader til under 10kr på utsalgsteder.

Du må lære deg å lese og forstå sammenhengen før du driver og filosoferer for nå fikk du slående feil. Jeg har postet en artikkel om en vekter som stjal mobil telefoner til 1,3 millioner kr i Norge.

130,000 butikk tyverier av en sjokolade til 10 kroner burde lande på 1,3 millioner ja. Siden jeg har regnet feil, kan du være så snill å regne ut dette stykket for meg; 130,000 x 10 =?

Kan du komme med flere konkrete eksempler på at jeg har tatt et eksempel fra USA som liksom skal gjelde i Norge i forbindelse med Vekteren som stjal de mobilene?

Kan du også komme med begrunnelser på hvordan jeg har ødelagt hvilken sak? og komme med flere konkrete eksempler på at mitt regnestykke er verdiløst?

Klarer du ikke forespørselen da er dine innspill og alt annet skjit som kommer fra den kanten ubrukelig boss som burde bli destruert en gang for alle.

Mvh Tricell :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tricell, du dummer deg regelrett ut. Du hår fått så mage knusende motargumenter mot våset ditt at man skulle tro at du hadde flyktet fra denne tråden med halen mellom bena for lenge siden.

Argumentene dine er utrolig svake og spesielt "matte-eksempelet" ditt er meget flaut og lese. Denne små-naskingen er et av de største problemene Norske butikker har i dag, tyverier begått av vektere er selvfølgelig ett problem, men er kun en liten promille. Du kan ikke trekke fram en enkeltsak på den måten å hevde det er normen? Så ifølge deg er det vanlig for vektere å stjele i millionklassen? Det er heller ingen som benekter at det finnes uærlige vektere, men ifølge deg er det de fleste som er det og vektere kan generellt ikke stoles på..

At du ikke skjønner at tidligere sitater fra deg om vektere ikke er relevant å dra inn her er du meget lite moden og blottet for selvinnsikt. Du kan ikke komme med slike kommentarer ang vektere og kun måneder senere hevde at du er helt objektiv i denne saken. Blir helt paff av å lese det, og håper for din egen skyld at du er klar over det..

Det blir som en rasisst skal "objektivt" argumentere for hvorfor invandrere ikke burde slippes inn i landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kan du komme med flere gode konkrete eksempler på knusende argumenter som tilintetgjør min diskusjon?

Hvor i all verden har jeg sagt at det er vanlig at vektere stjeler i millionklassen?

Det er utrolig spesielt med dere folk i denne tråden at det dukker om alt mulig SVADA som jeg liksom har sagt, så ber jeg om eksempler men det dukker ikke opp en drit.

Jeg er ikke interessert i å gi deg en reprise, klarer du ikke å forstå konteksten i min argumentasjon, da er det heller ikke meningen at du skal klare å forstå mine innlegg. Det er preget av determinisme.

Er det flere som skal spy ut svada fra slumkanten sin? som har problemer med å forstå artiklene, matte stykket, mørketall, og tolkning av mine innlegg bokstavelig talt.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva er det du egentlig vil oppnå med dette, hva er poenget?

Jeg har tidligere advart mot at når dere kommer med en påstand så forventer jeg eksempler, men det fikk jeg ikke nå heller. Dine innlegg vil heretter bli tolket som meningsløs svada, som er full av spekulasjon og filosofi, og det er en lek som jeg ikke er interessert i å delta i.

Lenke til kommentar

Eksempel, måten du bruker matteksemplet. For det første, sjokolade til 10 kr, javel.. For det andre er dette en enkeltsak, du finner uhyre få saker i samme prisklasse. Det blir derfor ulogisk å bruke dette som et eksempel på hvor mye skade en vekter vs en butikktyv gjør. Det er en grunn til at man i de aller fleste statiskiske modeller fjerner ekstremverdier i begge ender for å ikke få ulogiske resultater. Jeg vil også tro at en person som stjeler en sjokolade i dag, gjerne stjeler en brus i morgen. For at eksempelet ditt skulle hatt noen verdi måtte du isåfall regne sammen hvor mye det i gjenomsnitt stjeles for i løpet av et år per butikktyv.

I 07 var svinnet i norske butikker oppe i over 4,4 milliarder kroner i året.

http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article1160198.ece

Her er litt nyere lesestoff som bekrefter trenden

http://www.fastfood.no/id/39307.0

Med tanke på at de fleste vektere er ærlige og like lovlydige som folk flest er svinn fra vektere meget lite i forhold til "normale" butikktyver. Om vektere flest ikke hadde vært lovlydige så hadde ikke behovet for dem vært så stort og fremdeles økende. Det sier seg selv. Man setter ikke en generellt uærlig arbeidstyrke til å passe på pengetransporter, banker, butikker, flyplasser osv..

Lenke til kommentar

Som vekter har man ikke lov til å ta imot gaver på oppdrag. Dette inkluderer kaffe og til og med vann fra vannautomater. Fikk klar beskjed om dette på vekterkurset. Men er det noen som sier nei til slikt?

Selv har jeg en svært sjelden gang fått småting, slik som is, cola og øl (drakk ikke på jobb). Klarer liksom ikke å si nei, særlig når jeg er på jobb og får noe ekstra godt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

For det første så kan du ta å så kjøre den bollen opp i ræven gamle mann :mad:

Selvsagt finnes det folk som er inkompetente i sin stilling og som burde fjernes fra sin posisjon, men det er ikke en selvfølge at det skal finnes personer som er råtne i alle typer stillinger uansett hva.

Man skal kunne stole på folk som håndhever lover og sikkerhet. Jeg opplyste bare om at man skal være oppmerksom på vektere fordi de har samme rang som en butikktyv eller har potensialet til det.

Vektere har samme rang som en butikktyv?

Er du overstadig beruset eller?

Lenke til kommentar

Greit, da setter vi inn høygiret;

1,300,000kr for alle de mobilene

1,300,000kr : 10kr (verdien til en sjokolade) = hele 130,000 butikk tyver som kan stjele 1 stk sjokolade hver i hele Norge.

Bare EN vekter forårsaket skader som tilsvarer skadeverk som er forårsaket av 130,000 forskjellige butikktyver. Han ene vekteren tilsvarer 130,000 butikktyver noe som er 3% av Norges befolkning. Dette er høye tall, så må vi ikke glemme alle de mørketallene noe som får prosenten til å øke igjen.

Jeg har lisens til bringe sannheten til debatt.

Vektere er hyklerske de stjeler like mye som en simpel butikktyv. Nei jeg har aldri hatt problemer med vektere.

Det er viktig å holde saken konkret.

Du glemmer at vekteren som stjal 1,3 millioner ble tatt. Det blir de færreste som nasker sjokolade. Og det var nettopp poenget: Vektere som eventuelt stjeler for store summer blir oppdaget og tatt. Dermed faller våset ditt fra hverandre nok en gang.

Lenke til kommentar

Ønsker dere en diskusjon rundt hvorvidt enkelte eller alle vektere stjeler, kan dere opprette en egen tråd i en mer egnet del av forumet enn dette. Videre diskusjon i denne tråden vil slettes uten forvarsel, og advarsler kan bli utdelt. Tre meningsløse innlegg har blitt fjernet fra tråden.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Man har jo lov til å takke ja til en kopp kaffe hvis man blir tilbudt det. Men ikke gaver man kan ta med seg hjem. Da må man i såfall få tillatelse av sjefen. Mye fra vekterkkurset føler jeg er helt feil i virkeligheten forresten.

Alle gaver under 100 kroner kan vekter takke ja til, alt over denne summen må godkjennes.

Så om du ikke går på den villeste kafebaren så drikk i vei.

Lenke til kommentar

Som vekter har man ikke lov til å ta imot gaver på oppdrag. Dette inkluderer kaffe og til og med vann fra vannautomater. Fikk klar beskjed om dette på vekterkurset. Men er det noen som sier nei til slikt?

Selv har jeg en svært sjelden gang fått småting, slik som is, cola og øl (drakk ikke på jobb). Klarer liksom ikke å si nei, særlig når jeg er på jobb og får noe ekstra godt.

Det kommer selvfølgelig helt an på hvert enkelt selskaps policy. Jeg regner med at siden det er de største selskapene som står bak vekterskolen, så er det en blanding av reglementene som blir lært bort.

Hensikten er at man ikke skal kunne bestikkes. Hvis du feks får vaffler hos en kunde hver gang du er der, vil du mer eller mindre bevisst gå dit oftere enn til den kunden hvor alle ansatte er sure.

Selskapet tar årlig imot julegaver fra kundene. Blir de levert tilbake? Nei, men ofte spist på pauserommet.

Når "Vektern" gir en verdigrense på gaver man kan ta imot er dette ett enkelt selskaps policy og for øvrig taushetsbelagt informasjon. Det er eksempler på andre som har trukket seg ut av tråden etter tilsnakk fra sin overordnede fordi personen har postet intern informasjon.

Hvordan disse normene fungerer i praksis er veldig sprikende. Personlig syns jeg det i noen situasjoner kan være uhøflig å ikke ta imot en gave, da er det bedre å ta imot og heller la være å lese det bladet man får, evt legge det på pauserommet, lesbart for alle.

Det som er viktig å huske på er at det ikke finnes regler for vektere som gruppe. Reglene er gitt av hvert enkelt selskap.

Lenke til kommentar

Hensikten er at man ikke skal kunne bestikkes. Hvis du feks får vaffler hos en kunde hver gang du er der, vil du mer eller mindre bevisst gå dit oftere enn til den kunden hvor alle ansatte er sure.

Det er også psykologi. Hvis du har blitt overrøsset med gaver fra en spesifikk person, og du tar den personen i noe senere vil det være vanskeligere for deg å anmelde/gjøre det du må for å løse situasjonen etter instruks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...