Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Hvorfor skulle det ikke finnes vekter som stjeler? Hvem i all verden er det som tror det? er ikke vektere mennesker?

 

Så du mener at mennesker er preget av determinisme? dette må jo da bety at alle vektere stjeler fordi det er "forutbestemt" fra mennesket ble født. Nå involveres hykleri inn i bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei, det betyr at en person var forutbestemt å stjele. Det betyr også at 100 mill ikke var foutbestemt å stjele. Determinisme er etter min mening bare tøv.

 

Denne diskusjonen handler om at du tar det som en selvfølge at mennesker stjeler fordi de er mennesker, og da passer jo determinisme inn og ikke minst hykleri. Min funksjon i tråden er å opplyse uvitende folk om at ulla er ikke ren hos vekterne heller, slik at de velger å tenke seg igjennom en gang til før de tar en beslutning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

http://no.wikipedia.org/wiki/Terje_Wiik

 

Se her TriCell, her har du en drapsdømt sivilingeniør. Jeg er sikker på at alle sivilingienører går rundt med en drapsmann i kroppen og det er store mørketall rundt dette.

 

Når i allverden ble en sivilingeniørs oppgave å forebygge drap? det er en feil med syntaksen her.

 

En vekter skal forebygge tyveri, men så driver han med tyveri selv, dette er hyklersk og det er ikke noe slikt vi skal forvente fra en vekter(e).

Lenke til kommentar

Når i allverden ble en sivilingeniørs oppgave å forebygge drap? det er en feil med syntaksen her.

 

En vekter skal forebygge tyveri, men så driver han med tyveri selv, dette er hyklersk og det er ikke noe slikt vi skal forvente fra en vekter(e).

"En vekter skal"??? En vekter skal gjøre det som står i instruksen. Vektere på flyplass skal ikke forebygge tyveri mer enn noen andre, de er der av sikkerhetshensyn.

 

Det er like mye vekterens oppgave å forhindre tyveri som sivilingeniørens oppgave å forebygge drap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tricell, innleggene dine ser ut til å kun bestå av forsøk på sverte vektere som arbeidsgruppe og som mennesker.

 

Du slår opp dette om en vekter som stjal, på en måte som fremstiller vektere som folk man ikke kan stole på. Du forsterker dette ytterligere ved å begynne å snakke om at det sikkert er mørketall rundt dette etc.

Hvor har du det fra?

 

Alle yrker har dessverre noen folk som ikke har evner eller moral til jobben sin.

Endret av Drogin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vektere på flyplass skal ikke forebygge tyveri mer enn noen andre, de er der av sikkerhetshensyn.

:D Den var morsom den. Om du hadde valgt hvilken som helst annen post hadde jeg vært enig, men denne...

 

Tilbake til inside-tyveri vil jeg kun bemerke at dette ikke er et Vekter-problem. Dog det jobbes endel med hvordan man kan redusere denne risikoen både igjennom reduksjon av motivasjonen, reduksjon av muligheten og reduksjon av utbyttet. At vektere stjeler forekommer, men det er ikke noe mer utbredt enn i f.eks. Politiet (faktisk tror jeg det er adskillig mindre utbredt men jeg har ikke faste tall)

 

Videre påpeke at når det går galt (ie innbrudd begått etc) er det ofte ikke vekteren som har gjort noe feil, men som oftest er det selve sikkerhetsystemet som er dårlig designet eller rett og slett ikke eksisterende (bortsett fra vekteren)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

http://no.wikipedia.org/wiki/Terje_Wiik

 

Se her TriCell, her har du en drapsdømt sivilingeniør. Jeg er sikker på at alle sivilingienører går rundt med en drapsmann i kroppen og det er store mørketall rundt dette.

 

Når i allverden ble en sivilingeniørs oppgave å forebygge drap? det er en feil med syntaksen her.

 

En vekter skal forebygge tyveri, men så driver han med tyveri selv, dette er hyklersk og det er ikke noe slikt vi skal forvente fra en vekter(e).

Hva er poenget ditt? Det finnes utskudd i alle grupper.

Lenke til kommentar

Vektere på flyplass skal ikke forebygge tyveri mer enn noen andre, de er der av sikkerhetshensyn.

:D Den var morsom den. Om du hadde valgt hvilken som helst annen post hadde jeg vært enig, men denne...

 

Det Abigor sier er helt sant.

 

Beklager omjeg ikke var klar. Selvfølgelig er ikke Vektere på flyplassen for å forebygge tyveri, dette er jeg klart enig i.

 

Det jeg lo av var påstanden om at "de er der av sikkerhetshensyn" :D

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Nei, det betyr bare at det finnes vektere som stjeler på lik linje som en butikk tyv. Jeg regner selvsagt med at det finnes mørketall som er over fire siffer.

Og det visste du ikke før du leste det der?

 

Selvsagt viste jeg det, men jeg ville bare henvise til den avis artikkelen, slik at jeg kan vise at vekterne selv kan være råtne dersom noen ikke viste det, og derfor var den avisartikkelen et lysende eksempel på dette.

 

 

Selvsagt kan vektere være råtne..

Selvsagt kan Politi være råtne

Selvsagt kan Politikere være råtne

Selvsagt kan også DU være råtten..

 

 

Uansett bransje, menneske så kan jo alle være råtne?

 

 

 

-- og SELVSAGT er det som blir fremstillt av DEG og media generelt kun det negative..

 

Ta deg en bolle lillegutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

For det første så kan du ta å så kjøre den bollen opp i ræven gamle mann :mad:

 

Selvsagt finnes det folk som er inkompetente i sin stilling og som burde fjernes fra sin posisjon, men det er ikke en selvfølge at det skal finnes personer som er råtne i alle typer stillinger uansett hva.

 

Man skal kunne stole på folk som håndhever lover og sikkerhet. Jeg opplyste bare om at man skal være oppmerksom på vektere fordi de har samme rang som en butikktyv eller har potensialet til det.

Lenke til kommentar

Det betyr jo ikke alle det da vettu din kjøttmeis!

 

Du fremstiller det som at ALLE i vekterbransjen er tjuvradder og whatnot, mens du først og fremst bare fremstiller deg selv som en latterlig bedreweiser.

 

Og jeg kan nærmest garantere deg at om noen vektere blir tatt for uærligheter til sitt yrke, så er de på dør ganske så tvert iallefall i de selskapene jeg har jobbet i.

 

 

Selvom det finnes utskudd i en bransje, betyr ikke det at allmenheten skal miste all tro og respekt til den bransjen?

Isåfall om du lever med den innstillingen så tror jeg ditt resterende liv blir veldig veldig tafatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...