Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synest me vektere kunne fått bæretillatelse for pepperspray.

 

Alle har lov til å bære forsvarsspray, det handler bare om politikken til det individuelle selskapet.

 

 

ja, Forsvarsspray. men tenker på skikkelig pepperspray, slik politiet bruker.

 

 

Den dagen man trenger sånt for å komme hjem etter jobb med livet i behold, for den luselønna vektere har, er det på tide å finne seg ny jobb.

Lenke til kommentar

synest me vektere kunne fått bæretillatelse for pepperspray.

 

Alle har lov til å bære forsvarsspray, det handler bare om politikken til det individuelle selskapet.

 

 

ja, Forsvarsspray. men tenker på skikkelig pepperspray, slik politiet bruker.

 

 

Den dagen man trenger sånt for å komme hjem etter jobb med livet i behold, for den luselønna vektere har, er det på tide å finne seg ny jobb.

 

ja, det er sant!! hehe. Forsvarsspayen er sikkert grei å ha sånn i nøden!

Lenke til kommentar

Har jobbet i et par år nå på "rødt objekt" uten noe behov for en slik spray. Har vært i utallige situasjoner, noen med våpen, hvor alle har blitt løst uten noe annet enn antall og koordinasjon. Forlang heller hvis du er på et objekt du mener det er stor risiko for at du vil trenge noe slikt som en spray, at det blir satt opp kurs e.l. for dere vektere.

Løsningen er så absolutt ikke at vektere blir utstyrt med diverse hjelpemidler, det vil kun fungere som en eskalerende faktor kombinert med det at langt fra alle vektere er modne nok til å håndtere noe slikt. Selv håndhjern skjult på ryggen er nok til at visse fyrer seg opp..

Lenke til kommentar

I "gamle" dager (20-25 år siden) gikk vekterne rundt med gasspistoler, gummibatonger og håndjern. I dag får man jo ikke lov til å gå jobb med strikk i buksa, det ser for autoritært ut.

Jeg er glad vektere ikke er utstyrt med det i dag. Hadde vært utallige flere situasjoner og vi hadde ikke blitt tatt seriøst vil jeg tro.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk glad for at vi ikke har tillatelse til å ha noe hjelpemidler.

 

Med så mye utskudd som jobber i bransjen ( i små selskaper etc ) så kan jeg nærmest garantere at enkelte hadde brukt spray/batong så fort en narkoman hadde spurt om klokken, og mye mer mediafuzz..

 

At pepperspray funker kan jeg skrive under på, gikk med det på meg i forsvaret og måtte teste selv. Ikke pokker at jeg vil ha det i øynene igjen! :p

 

 

Men om ting blir slik at Vektere får lov til å ha hjelpemidler med årene, da skal det komme hardere krav til kursing, ansettelser etc slik at man slipper folk som misbruker disse tingene, selvom man aldri er garantert mot noe..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Se, nå kan vi ikke stole på vekterne engang, de er selv KRIMINELLE og de STJELER på lik linje som en TYV.

 

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10038456

 

 

Det er ikke noe hemmelighet at alle samfunnsgrupper og alle typer folk stjeler, uavhengig av yrke.

 

Jeg er sikker på du hadde gjort mer nytte for deg hvis du hadde skrella poteter, Tricell..

 

Jeg hater poteter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

1 person = alle personer i heile yrket?

 

Nei, det betyr bare at det finnes vektere som stjeler på lik linje som en butikk tyv. Jeg regner selvsagt med at det finnes mørketall som er over fire siffer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei, det betyr bare at det finnes vektere som stjeler på lik linje som en butikk tyv. Jeg regner selvsagt med at det finnes mørketall som er over fire siffer.

Og det visste du ikke før du leste det der?

 

Selvsagt viste jeg det, men jeg ville bare henvise til den avis artikkelen, slik at jeg kan vise at vekterne selv kan være råtne dersom noen ikke viste det, og derfor var den avisartikkelen et lysende eksempel på dette.

Lenke til kommentar

Selvsagt viste jeg det, men jeg ville bare henvise til den avis artikkelen, slik at jeg kan vise at vekterne selv kan være råtne dersom noen ikke viste det, og derfor var den avisartikkelen et lysende eksempel på dette.

Du er ikke ute etter å vise at NOEN vektere kan være råtne utifra dine tidligere innlegg. Virker mer som du er ute etter å henge ut vektere som en helhet koste hva det koste vil. Vet ikke om det er fordi du har møtt noen drittsekker tidligere eller hva det er, men ikke gjem deg bak den der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...