Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3-5kr timen i tjenestegrenstillegg er ikke det dårligste tillegget man kan ha i dag. Jeg har nesten 10kr og en kollega av meg har 0,75kr elns.

Er ikke det dårligste tillegget, men mtp. det ekstra arbeidet som krevdes der eksemplet er fra var det elendig betalt.

Lenke til kommentar

3-5kr timen i tjenestegrenstillegg er ikke det dårligste tillegget man kan ha i dag. Jeg har nesten 10kr og en kollega av meg har 0,75kr elns.

Er ikke det dårligste tillegget, men mtp. det ekstra arbeidet som krevdes der eksemplet er fra var det elendig betalt.

Det er som sagt 0 logikk i hvordan tilleggene er regnet ut når det kommer til arbeidsmengde og risiko. Eneste unntaket er jobb med begrenset politimyndighet, det er det høyeste tillegget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Straffen han fikk var 1500kr i bot, karantene fra kjøpesenteret i 6 måneder, fikk ikke beholde sjokoladen, ble politi anmeldt osv. Og sjikanert av vekterne under hendelsen og i etterkant da han dukket opp noen uker senere så var de frekk mot han.

Selvfølgelig fikk han ikke beholde sjokoladen, han hadde jo ikke betalt for den engang..

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Vaktleder kan telle nøkler, kort, betjene vakttelefonen, bestemme hvem som skal rykke ut på alarmene. I tillegg er det 2-3 andre vektere ute og kjører samtidig, og disse burde ha en de kan forholde seg til.

Blir vanskelig å diskutere dette uten å file på taushetsplikten! Ses vi ute endag, kan vi diskutere det da. Ryktes at det er folk her som får smell for å strø rundt seg med interne rutiner :p

Kan iaf si at deres system virker mye mer tungvindt enn det vi har. Men det er vel en grunn til at markedsandelen ligger der den ligger ;-D

Lenke til kommentar

Hei! Denne tråden er nærmest det jeg leter etter, så: Noen som vet av profesjonelle og engasjerte arbeidsgivere som søker lærling som vekter til sommeren/høsten? :-)

G4S, Securitas, Statoil og Forsvaret trengs ikke nevnes.

Lenke til kommentar

Hei! Denne tråden er nærmest det jeg leter etter, så: Noen som vet av profesjonelle og engasjerte arbeidsgivere som søker lærling som vekter til sommeren/høsten? :-)

G4S, Securitas, Statoil og Forsvaret trengs ikke nevnes.

Da har du bare vaktservice/nokas igjen da(?) +/- små vaktselskap alt ettersom hvor du bor.

Min mening og erfaring er at hvis du ikke ser for deg en fremtid i bransjen, noe du neppe kan ha innsikt nok til å vite nå, bør du ta almen påbygg. Så kan du gjøre akkurat det du vil etterpå.

Jeg var lærling i et privat vaktselskap og angrer på det når jeg ser mulighetene jeg hadde. Hadde jeg kunne gått tilbake til 2006 hadde jeg valgt enten forsvaret eller GENS.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Straffen han fikk var 1500kr i bot, karantene fra kjøpesenteret i 6 måneder, fikk ikke beholde sjokoladen, ble politi anmeldt osv. Og sjikanert av vekterne under hendelsen og i etterkant da han dukket opp noen uker senere så var de frekk mot han.

Selvfølgelig fikk han ikke beholde sjokoladen, han hadde jo ikke betalt for den engang..

Er det ikke flott å skrive uten å se på datostemplingen til innlegget? du er 202 dager og 3 timer forseint ute med ditt svar.

Lenke til kommentar

Er det ikke flott å skrive uten å se på datostemplingen til innlegget? du er 202 dager og 3 timer forseint ute med ditt svar.

Men du er fortsatt i tråden, så da er det jo irrelevant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men du er fortsatt i tråden, så da er det jo irrelevant?

Det er veldig relevant fordi den saken er avsluttet for lengst og er ikke lenger et diskusjontema.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jaha, og du står fortsatt ved ditt standpunkt om at alle skal få lov til å naske seg en liten Troika i ny og ne? Eller bare dine venner?

Nei, det må selvsagt slås ned på, men innenfor rimelighetens grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...