Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.

Anbefalte innlegg

Ja, men det nytter ikke å spørre de som sitter på havresekken, og tillitsvalgt har ikke noe godt svar på dette. Jeg tror det er et "hull" i tariffen som alle har klart å undra seg i alle år, også har det rett og slett blitt slik. Latterlig at hverken fagbrevtillegget eller definisjonen "utrykning" ikke ble diskutert under fjorårets lønnsoppgjør. Det var egentlig et ræva oppgjør etter min mening. Vi fikk en grei økning i timetillegg, men det er så mye mer som skulle vært diskutert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff.. Nå har jeg brukt mer tid en jeg bør på å lese denne tråden fra side 1 !

Ikke godt å si hvorfor jeg orket, da det var utallige poster med totalt svada...

Men må si det var underholdende!

1: Vekteryrket er underbetalt med mindre du kommer deg opp i administrasjonen.

Det er min konklusjon angående både lønn å arbeidstid!

2: Som vekter med FAGBREV, så har du større kjangs for å komme deg direkte

Eller kjappere inn i administrative stillinger da dette dekker MYE

I forhold til salg, personal ansv. Og lign.

3: Kan så absolutt anbefale alle som ønsker seg en variert erfaring å få seg jobb

som vekter. Uavhengig om det er for 6mndr eller de neste 5år +-

4: Man skal alltid være hyggelig men bestemt når man stopper en person.

Grunnen er enkel: Da blir det ingen problemer.

5: Narkomane er en egen kategori spør du meg.. Alle har lov til å beslaglegge/ TA

NARKOTIKA som åpenlyst blir holdt framme. Den ene videon som det blir vist til

Snakker om at han fikk narkoen sin ødelagt! Dette har alle å en vær man lov til!

Mange er ikke klar over dette, men det er ikke noe som normalt blir gjort

Da du umiddelbart må ringe politiet for å få dem ned å gi dette stoffet videre.

Ingen vektere jeg kjenner har beslaglagt narko. I stedet holdt igjen

personen å få politiet til å ta seg av beslagleggingen.

6: Ofte er det ikke like lett og sammarbeide mellom de forskjellige vekter firmaene.

Men det skal sies at dette har blitt bedre på veldig mange plasser!

grunnen er rett og slett at butikkene skjønner at sikkerhet er ikke et konkurranse

området. Og den eneste måten å bli bedre er og sammarbeide, dermed mister firmaer

som ikke gidder å dele informasjon objektene.

Sidenote:

Jeg har selv stoppet narkomane og alkoholikere.. Saken er enkel, jeg har alltid behandlet

de med respekt. Og de behandler meg med respekt. Jeg har møtt på folk jeg tidligere har

anmeldt og stoppet. Noen hilser av respekt andre viser tegn til at de er ydmyke som følge

av situasjonen de havnet seg selv i.

Jeg har aldri blitt kjeftet på eller havnet i noen slags volds situasjon pga en anholdelse!

Mye Gode gode svar på tråden her angående vekter forresten!

Og my 2 cents når det gjelder smartingen som tråkker ned på de fleste innen vekter faget.

Med den fine historien om kompissen sin som blir tatt..

Du er like kriminell som vennen din. Så dere kan gå å holde værandre i handa..

Her om dagen la du inn en tråd.. Med den konkrete beskjeden at du heller ville være

Kriminell, ved å forfalske en tannlege time for å få godskrevet fravær fra skolen!

Istedenfor å innrømme at du faktisk forsov deg. I tillegg er du over 18 år. Noe som

tilsier dokumentforfalskning.

Så det er noe galt med din vennekrets.

Dermed vil jeg aldri kunne ta noe du skriver seriøst.

Dette ble et langt skriv..

• Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste områdeledere har administrative stillinger, og kan gjerne ha 30 vektere under seg. Alt han får ekstra i vekterlønn da er et tillegg på litt over 1500 kr per måned, om jeg ikke husker feil.

Du må være driftsleder eller avdelingsleder som IKKE blir lønnet etter vektertariffen dersom du skal ha litt å leve av.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet 10+ år i vekteryrket, derav veldig mange av de i såkalte administrative stillinger, og de er faktisk ikke så veldig godt betalt som mange tror. Jeg tjente mer på å jobbe som mobilvekter på natt enn det jeg gjorde på kontor på dagtid.

Men, så hadde jeg en grei bonusavtale da. I tillegg forhandlet jeg meg fram til et personlig tillegg som hjalp veldig. Men grunnlønnen er generelt lav.

Lenke til kommentar

Vel innad i mitt firma så betyr det at man kjører rykk og rute :)

Tror jeg må søke jobb som mobilvekter i Securitas, da jeg så en kar kjøre rundt i Transporter med 140 tdi, mens jeg kjører hiace :(

Hvilket firma er du i nå? Er Mercedes Sprinter som er bilen, rett og slett nydelig! Taket er høyt nok til at man kan stå oppreist når man henter nøkler ut av safene. Viktig å ikke bøye ryggen, hehe.

Lenke til kommentar

Vel innad i mitt firma så betyr det at man kjører rykk og rute :)

Tror jeg må søke jobb som mobilvekter i Securitas, da jeg så en kar kjøre rundt i Transporter med 140 tdi, mens jeg kjører hiace :(

Hvilket firma er du i nå? Er Mercedes Sprinter som er bilen, rett og slett nydelig! Taket er høyt nok til at man kan stå oppreist når man henter nøkler ut av safene. Viktig å ikke bøye ryggen, hehe.

Uff.. uniformerte biler generelt er de mest ukomfortable man kan kjøre da det ofte er minibiler eller gedigne kassebiler :w00t:

Har forøvrig ingen kjennskap til securitas sin opplæring :hrm:

Noen som har kjennskap til BES Kurs og BES VAKT ? Jeg har letet som gal på internett! :cry: Kun kommet over 1 firma som vistnok tilbyr kurset ved bestilling.. Har IKKE fått snakket med de å forhørt enda :no:

Lenke til kommentar

Må si det var svært betryggende med to store bjørner av noen vektere på bussholdeplassen en helgenatt jeg skulle ut fra sentrum. En arabisk-talende kar slo seg helt vrang, og holdt på å klikke der. Han messet "allahu akhbar" og truet alle som så i hans retning med å angripe dem. Det hjalp med to svære vektere som sto der og skulle sørge for at han ikke kom seg på en buss.

Lenke til kommentar

De fleste områdeledere har administrative stillinger, og kan gjerne ha 30 vektere under seg. Alt han får ekstra i vekterlønn da er et tillegg på litt over 1500 kr per måned, om jeg ikke husker feil.

Fullt mulig dette er endret de siste årene, men tillegget var ikke på mer enn 3-5kr i timen når jeg begynte som vekter for et par år siden. Har også hørt "disse på kontoret" klage seg blå på at de har så dårlig lønn.

Lenke til kommentar

Fullt mulig dette er endret de siste årene, men tillegget var ikke på mer enn 3-5kr i timen når jeg begynte som vekter for et par år siden. Har også hørt "disse på kontoret" klage seg blå på at de har så dårlig lønn.

3-5kr timen i tjenestegrenstillegg er ikke det dårligste tillegget man kan ha i dag. Jeg har nesten 10kr og en kollega av meg har 0,75kr elns.

Hun som fastsatte tilleggene skulle vært skutt me softgun!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...