SKAÐI Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Vel jeg er vekter i Oslo og kjører Alfa, så på hektiske dager kan jeg har flere rykk enn inspeksjoner. Og dette er jeg igrunn bare glad for Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det går sikkert helt fint Husk å fortelle hvordan det gikk når du er ferdig, da. Ja, den er grei Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Vel jeg er vekter i Oslo og kjører Alfa, så på hektiske dager kan jeg har flere rykk enn inspeksjoner. Og dette er jeg igrunn bare glad for Hører noen på sentralen bruker "rykk".. Betyr det alarm? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Jepp, Rykk bruker de stortsett i stedet for alarm, iallefall de sentralene jeg har snakket med Kjørt mobilt i 4-5-6 år og jeg er ennå ikke lei og syns fortsatt det er spennende, så kjenner meg ikke igjen i det du sa om at han skulle komme tilbake etter 50 vakter å si det samme Og ruta mi er kun inspeksjoner, bistår av og til vår andre rute med rykk når det trengs Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 @Olehenri Ait, har lurt litt på det. Det jeg jobber nå snakker jeg ikke med sentralen annet enn når jeg kjeder meg voldsomt, så når jeg fikk en tlf med melding om et "rykk" ble jeg litt paff. Det hender jeg tar mobilvakter men da bare på lørdag og søndag, for da har det ikke vært noen på kontorene siden forige inspeksjon, så da kan jeg gå litt fortere. I tillegg er det mer kjafs på hoteller ol. Er det virkelig mulig å trives med å lukke de samme vinduene hver jævla natt? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Ikke nødvendigvis akkurat det, men det er fullt mulig å trives med å være egen herre. Jeg disponerer tiden min selv, tar pauser når jeg vil, tar ting i den rekkefølgen jeg vil (med visse begrensninger), hører på musikk og tar livet helt med ro. Og så synes jeg det er så deilig å se at det er helt rolig rundt meg, spesielt nå om vinteren. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Du kan vel ikke høre på musikk annet enn når du sitter i bilen vel? Jeg er også min egen herre, tar pause når jeg vil og disponerer tiden selv. Men jeg jobber på det stikk motsatte av mobil natt. Har du flere fordeler? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Klart jeg ikke kan det, og jeg er da ikke avhengig av musikken heller Jeg får gratis kaffe, om det teller Slipper å late som om jeg er serviceorientert. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Det er nettopp servicedelen av hele yrket jeg liker. Å være en fristilt person som alle kan nå på telefon og som kommer å hjelper til med hva en det skulle være. Jeg har aldri fått så mye annerkjennelse for jobben jeg gjør som jeg får når jeg jobber "public" som de så fint kaller det. Mobilvekter i midnattsol er absolutt ikke å forakte, men det blir med sommeren for min del Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Å lukke vinduer, slukke lys og låse de samme dørene hver dag, det gjør meg ikke noe nevneverdig, det er en del av det å være mobilvekter og det svelger jeg lett og trives med det! Men man har såklart dårlige dager hvor man blir irritert bare man setter inn nøkkelen feil veg men alikevel, jeg stortrives med det jeg gjør. Har greit med kundekontakt iløpet av vakten da jeg jobber 20-05, er folk på jobb enkelte steder når jeg er innom tidlig også har vi steder som er døgnåpent hvor det er folk. Den beste årstiden å kjøre mobilt på det må være våren, DIGGER DET! Men jeg trives med alle tjenestene jeg har vært innom, mobilt er fav. fordi man styrer showet helt selv så lenge det ikke skjer noe ekstra Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Av og til har jeg vanskelig for å se at det å være mobilvekter faktisk er en jobb. Dette er noe jeg kunne finne på å gjøre helt på egen hånd Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 er ikke ille å få greit betalt for å gjøre opp etter slappe ansatte og sørge for at byggene er sikret på best mulig måte nei Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Då hadde eg tatt mi fyrste natt åleine! det blei travelt! ein del alarmar, men god lærdom Skal på natt igjenn i natt 1 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Oi! Alarmer så tidlig? Kjempebra! Alarmer lærer man masse av. Husk å be om legitimasjon om du treffer folk inne på objektene Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Oi! Alarmer så tidlig? Kjempebra! Alarmer lærer man masse av. Husk å be om legitimasjon om du treffer folk inne på objektene Ja, så blei travelt! Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 ja id er viktig, men litt artig når de nekter og man må tilkalle politiet Hadde en vaskehjelp en gang som var på stedet når jeg kom etter alarmen var utløst, og nekta plent å vise id fordi det ikke var han som hadde vært der og bla bla bla, han prøvde tilogmed og bevise at han hadde vært på rema 1000 med en kvittering som var skrevet ut 2 minutter tidligere enn utløst alarm. Han skjønte ikke at det ikke var bevis nok for meg, da både kona hans og dattera hans som var der med han kunne ha vært på rema for alt jeg vet. Hadde også en annen engang som var så livredd for at jeg skulle skrive ned personnr hans, og holdt på å pisse på seg når jeg sa at om jeg ikke får se id så må jeg ringe politiet slik at de får det i stedet, endte med at han viste det til meg men holdt tommelen over personnr.. Våre nye landsmenn begge to, skjønner ikke hva som er så farlig med det, greit nok de kanskje er redd for å få regninga men for pokker! 1 Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Ole, vi snakkes mest sannsynlig på vakt nå på nyåret en gang Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Ikke for å virke rasistisk, men å treffe på "nye landsmenn" mens jeg er på rykk er noe av det verste jeg vet... De fleste vil ikke vise ID, de kan ikke norsk eller engelsk, og da står jeg der og blir bare mer og mer fortvilet. 2 Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Ikke for å virke rasistisk, men å treffe på "nye landsmenn" mens jeg er på rykk er noe av det verste jeg vet... De fleste vil ikke vise ID, de kan ikke norsk eller engelsk, og da står jeg der og blir bare mer og mer fortvilet. Du får heller bruke ordene "passport" og "police". De to ordene skjønner alle uansett hvilket språk de snakker. Det hjelper også å se de rett øynene, se litt sint ut og snakke skarpt. Hadde en episode for mange år siden under en inspeksjon hos et advokatfirma i Oslo. Midt på natta snubler jeg på ung jypling av en advokat som nektet bevisst å vise legitimasjon. Dette hadde jeg ikke hjemmel til påsto han. Jeg gidder ikke krangle med sånne folk så jeg ringte politiet og kundens kontaktperson. Politiet ankommer og får legitimasjon som de igjen gir til meg. Advokaten får kjeft av politiet, dette hadde de ikke tid til! Samtidig får advokaten en overhøvling av dimensjoner fra kontaktpersonen med beskjed at heretter har vekterne kundens tillatelse til fysisk å kaste ut obsternasige advokater med makt, om de ikke klarer å oppføre seg. Neste gang jeg traff på advokaten lå bankkortet klart på skrivebordet, men han ville ikke snakke med meg eller se på meg. Ganske morsomt egentlig. 4 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Ole, vi snakkes mest sannsynlig på vakt nå på nyåret en gang Gjør vi det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå