Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mye erfaring ang narkomane/uteliggere men har henvist endel stykker fra parkeringshus osv, og jeg er alltid høflig men bestemt, og har aldri måttet løfte en finger for å få dem ut.

 

Når jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det dithen at det faktisk kan være aktuelt for deg å ty til håndgripeligheter. Du bare forsterker det allerede frynsete ryktet din "stand" allerede sliter med, og alltid kommer til å slite med, så lenge personer som deg er ansatt der.

 

---

 

BalleB

Lenke til kommentar
Jeg har ikke mye erfaring ang narkomane/uteliggere men har henvist endel stykker fra parkeringshus osv, og jeg er alltid høflig men bestemt, og har aldri måttet løfte en finger for å få dem ut.

Når jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det dithen at det faktisk kan være aktuelt for deg å ty til håndgripeligheter. Du bare forsterker det allerede frynsete ryktet din "stand" allerede sliter med, og alltid kommer til å slite med, så lenge personer som deg er ansatt der.

 

---

 

BalleB

Det var da usedvanlig usaklig. Han sa jo at han aldri har løftet en finger. Han har kun gjort det verbalt.

 

Hvorfor skulle det ødelegge ryktene til vektere om de må fysisk til verks? Hvis noen slår seg vrang og vekteren må legge ham i bakken, så gir jeg all ære til vekteren for det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel det jeg prøvde og få fram var at folk flest hører på sunn fornuft slik at bruk av noe annet enn verbale midler ikke trengs.

 

Jeg tror nok at personene som var litt for glad i og ta i ett tak forsvinner stille blant de forskjellige vekterselskapene, ettersom vandelsattest skal sjekkes før firmaer ansetter folk.

Lenke til kommentar

hvor mye koster det å ta vekter kurset?

Har tenkt til å bli vekter men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

går på linjen salg service og sikkerhet 2 året og blir ferdig til høsten.

 

har en del erfaring med kunder så det burde ikke være noe problem.

 

takk

 

 

Hvis du skal bli lærling trenger du formelt sett ikke vekterkurs. Men hvis du skal ta det for å bli vanlig ansatt, koster det vel en 4-5 tusen. Har ikke hørt hva det kosta siden jeg tok mitt i 2008, så det kan være endra.

Lenke til kommentar
Når jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det dithen at det faktisk kan være aktuelt for deg å ty til håndgripeligheter. Du bare forsterker det allerede frynsete ryktet din "stand" allerede sliter med, og alltid kommer til å slite med, så lenge personer som deg er ansatt der.

 

---

 

BalleB

 

 

En idiotisk tolkning for å få sagt det først.

 

Alle som jobber som vektere må være forberedt på å havne i en fysisk konfrontasjon før eller siden. Nå sier jeg ikke at alle vektere havner i håndgemeng, men å tro at alle situasjoner og konfrontasjoner kan løses verbalt er i overkant naivt.

 

Og vektere SKAL være bestemte og høflige i verbal kommunikasjon med potensielle uromakere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

hvor mye koster det å ta vekter kurset?

Har tenkt til å bli vekter men vet ikke helt hvor jeg skal starte.

går på linjen salg service og sikkerhet 2 året og blir ferdig til høsten.

 

har en del erfaring med kunder så det burde ikke være noe problem.

 

takk

 

 

Hvis du skal bli lærling trenger du formelt sett ikke vekterkurs. Men hvis du skal ta det for å bli vanlig ansatt, koster det vel en 4-5 tusen. Har ikke hørt hva det kosta siden jeg tok mitt i 2008, så det kan være endra.

 

 

Dette står på Securitas sine sider:

 

Fagbrevkandidaten starter læretiden med å gjennomføre Vekteropplæring trinn 1 og 2. Lærlingen vil deretter bli overført til en avdeling. Etter ca. 5 måneder blir fagbrevkandidaten satt opp på Vekteropplæring trinn 3.

 

Det er mulig at man formelt sett ikke må gjennomføre denne opplæringen som lærling, men det er helt idiotisk å ikke gjøre det. Jeg regner med at det er vaktselskapet som betaler for å få kurset lærlingen. Selv var det ikke snakk om at jeg fikk jobbe noe som helst sted som lærling uten å ha bestått trinnene.

Lenke til kommentar

Mye artig lesning her inne, fryder meg like mye hver gang over vekterhatere som skal spy ut av seg sin misnøye og uvitenhet om vår bransje. Det gir meg en god underholdning, og takk for det folkens! :)

 

Har jobbet som vekter siden 04 da jeg var ferdig med lærlingtiden, anbefaler alle som har muligheten og ser på yrket som noe de kunne tenkt seg å jobbe med lenge å gå den veien, eller vekterskolen. Man lærer så utrolig mye mer der, enn ved ett simpelt vekterkurs!

Jobber hovedsakelig på mobilt nå, men har vært innom det meste med verdi, stasj, område etc, men trives aller best på mobilt rundt om på nettene.

 

Ønsker alle som skal jobbe Nyttårshelgen God Vakt! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått meg ekstra jobb som vekter.

Kva ligger timelønna på? har ikkje fagbrev som dette, og er kva ligger nattilleg på?

 

Gleder meg til å begynne, verkar som ein spennandes jobb :)

 

Timelønna ligger på 146,53 + de 7,19 fra etter streiken (33,5t uke).

Nattillegget er 22kr

 

I tillegg får du tjenestetillegg alt ettersom hva du jobber med. De satsene ligger mellom 150 og 1350 pr mnd. I det selskape jeg jobber i blir dette tillegget lagt til i timelønna.

 

 

 

Edit: Skrev 156,53 istede for 146,53

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar

Har fått meg ekstra jobb som vekter.

Kva ligger timelønna på? har ikkje fagbrev som dette, og er kva ligger nattilleg på?

 

Gleder meg til å begynne, verkar som ein spennandes jobb :)

 

Timelønna ligger på 156,53 + de 7,19 fra etter streiken (33,5t uke).

Nattillegget er 22kr

 

I tillegg får du tjenestetillegg alt ettersom hva du jobber med. De satsene ligger mellom 150 og 1350 pr mnd. I det selskape jeg jobber i blir dette tillegget lagt til i timelønna.

 

 

Er ikkje så gale timelønn då:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...