Trollfjes Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) ... Endret 19. januar 2011 av Aviaton Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Jeg har ikke mye erfaring ang narkomane/uteliggere men har henvist endel stykker fra parkeringshus osv, og jeg er alltid høflig men bestemt, og har aldri måttet løfte en finger for å få dem ut. Når jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det dithen at det faktisk kan være aktuelt for deg å ty til håndgripeligheter. Du bare forsterker det allerede frynsete ryktet din "stand" allerede sliter med, og alltid kommer til å slite med, så lenge personer som deg er ansatt der. --- BalleB Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Jeg har ikke mye erfaring ang narkomane/uteliggere men har henvist endel stykker fra parkeringshus osv, og jeg er alltid høflig men bestemt, og har aldri måttet løfte en finger for å få dem ut. Når jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det dithen at det faktisk kan være aktuelt for deg å ty til håndgripeligheter. Du bare forsterker det allerede frynsete ryktet din "stand" allerede sliter med, og alltid kommer til å slite med, så lenge personer som deg er ansatt der. --- BalleB Det var da usedvanlig usaklig. Han sa jo at han aldri har løftet en finger. Han har kun gjort det verbalt. Hvorfor skulle det ødelegge ryktene til vektere om de må fysisk til verks? Hvis noen slår seg vrang og vekteren må legge ham i bakken, så gir jeg all ære til vekteren for det! 4 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Vel det jeg prøvde og få fram var at folk flest hører på sunn fornuft slik at bruk av noe annet enn verbale midler ikke trengs. Jeg tror nok at personene som var litt for glad i og ta i ett tak forsvinner stille blant de forskjellige vekterselskapene, ettersom vandelsattest skal sjekkes før firmaer ansetter folk. Lenke til kommentar
gtamann Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 hvor mye koster det å ta vekter kurset? Har tenkt til å bli vekter men vet ikke helt hvor jeg skal starte. går på linjen salg service og sikkerhet 2 året og blir ferdig til høsten. har en del erfaring med kunder så det burde ikke være noe problem. takk Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 hvor mye koster det å ta vekter kurset? Har tenkt til å bli vekter men vet ikke helt hvor jeg skal starte. går på linjen salg service og sikkerhet 2 året og blir ferdig til høsten. har en del erfaring med kunder så det burde ikke være noe problem. takk Hvis du skal bli lærling trenger du formelt sett ikke vekterkurs. Men hvis du skal ta det for å bli vanlig ansatt, koster det vel en 4-5 tusen. Har ikke hørt hva det kosta siden jeg tok mitt i 2008, så det kan være endra. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Her står alt http://www.vaktservice.no/wsp/vaktservice3/frontend.cgi?func=publish.show&func_id=1467&parent_id=1064&table=CONTENT&active_id=1467_c&active_topp_id=1064 Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Når jeg leser innlegget ditt, tolker jeg det dithen at det faktisk kan være aktuelt for deg å ty til håndgripeligheter. Du bare forsterker det allerede frynsete ryktet din "stand" allerede sliter med, og alltid kommer til å slite med, så lenge personer som deg er ansatt der. --- BalleB En idiotisk tolkning for å få sagt det først. Alle som jobber som vektere må være forberedt på å havne i en fysisk konfrontasjon før eller siden. Nå sier jeg ikke at alle vektere havner i håndgemeng, men å tro at alle situasjoner og konfrontasjoner kan løses verbalt er i overkant naivt. Og vektere SKAL være bestemte og høflige i verbal kommunikasjon med potensielle uromakere. 4 Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 hvor mye koster det å ta vekter kurset? Har tenkt til å bli vekter men vet ikke helt hvor jeg skal starte. går på linjen salg service og sikkerhet 2 året og blir ferdig til høsten. har en del erfaring med kunder så det burde ikke være noe problem. takk Her finner du litt info og pris Vekterkurs Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 hvor mye koster det å ta vekter kurset? Har tenkt til å bli vekter men vet ikke helt hvor jeg skal starte. går på linjen salg service og sikkerhet 2 året og blir ferdig til høsten. har en del erfaring med kunder så det burde ikke være noe problem. takk Hvis du skal bli lærling trenger du formelt sett ikke vekterkurs. Men hvis du skal ta det for å bli vanlig ansatt, koster det vel en 4-5 tusen. Har ikke hørt hva det kosta siden jeg tok mitt i 2008, så det kan være endra. Dette står på Securitas sine sider: Fagbrevkandidaten starter læretiden med å gjennomføre Vekteropplæring trinn 1 og 2. Lærlingen vil deretter bli overført til en avdeling. Etter ca. 5 måneder blir fagbrevkandidaten satt opp på Vekteropplæring trinn 3. Det er mulig at man formelt sett ikke må gjennomføre denne opplæringen som lærling, men det er helt idiotisk å ikke gjøre det. Jeg regner med at det er vaktselskapet som betaler for å få kurset lærlingen. Selv var det ikke snakk om at jeg fikk jobbe noe som helst sted som lærling uten å ha bestått trinnene. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Mye artig lesning her inne, fryder meg like mye hver gang over vekterhatere som skal spy ut av seg sin misnøye og uvitenhet om vår bransje. Det gir meg en god underholdning, og takk for det folkens! Har jobbet som vekter siden 04 da jeg var ferdig med lærlingtiden, anbefaler alle som har muligheten og ser på yrket som noe de kunne tenkt seg å jobbe med lenge å gå den veien, eller vekterskolen. Man lærer så utrolig mye mer der, enn ved ett simpelt vekterkurs! Jobber hovedsakelig på mobilt nå, men har vært innom det meste med verdi, stasj, område etc, men trives aller best på mobilt rundt om på nettene. Ønsker alle som skal jobbe Nyttårshelgen God Vakt! 1 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Jeg skal jobbe mobilt nyttårshelgen. Jeg ønsker deg en god vakt og et riktig godt nytt år Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Da har jeg ryddet tråden for barnslige usakligheter og krangling. Skjerp dere! Dere vil vel ikke starte 2011 med en ferie fra forumet, eller?Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Har fått meg ekstra jobb som vekter. Kva ligger timelønna på? har ikkje fagbrev som dette, og er kva ligger nattilleg på? Gleder meg til å begynne, verkar som ein spennandes jobb Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Har fått meg ekstra jobb som vekter. Kva ligger timelønna på? har ikkje fagbrev som dette, og er kva ligger nattilleg på? Gleder meg til å begynne, verkar som ein spennandes jobb Timelønna ligger på 146,53 + de 7,19 fra etter streiken (33,5t uke). Nattillegget er 22kr I tillegg får du tjenestetillegg alt ettersom hva du jobber med. De satsene ligger mellom 150 og 1350 pr mnd. I det selskape jeg jobber i blir dette tillegget lagt til i timelønna. Edit: Skrev 156,53 istede for 146,53 Endret 2. januar 2011 av Kaktuz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Timelønna som vekter er jaggu ikke ille, egentlig. Men 22 kroner i nattillegg er jo helt latterlig. Lenke til kommentar
vingebil Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Har fått meg ekstra jobb som vekter. Kva ligger timelønna på? har ikkje fagbrev som dette, og er kva ligger nattilleg på? Gleder meg til å begynne, verkar som ein spennandes jobb Timelønna ligger på 156,53 + de 7,19 fra etter streiken (33,5t uke). Nattillegget er 22kr I tillegg får du tjenestetillegg alt ettersom hva du jobber med. De satsene ligger mellom 150 og 1350 pr mnd. I det selskape jeg jobber i blir dette tillegget lagt til i timelønna. Er ikkje så gale timelønn då Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg var litt rask ista, men det jeg skrev er forsåvidt rett. Jeg vet ikke hvor vanlig 33,6t/uke er, men det jeg har er iaf 35,5t/uke. Da er timelønna på 138,68 + 7,19. Da så det litt mer realistisk ut for min del iaf Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 husker ikke helt i farten, men tror jeg ligger på 153, ettellerannet i før tillegg, men så har ansinitet litt og si også. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg er på første lønnstrinn (0-12 måneder. Har jobbet over det, så skal ringe lønnskontoret en gang snart), og jeg hadde 143,xx før streiken. Nå har jeg 150,xx og 22 kroner i nattetillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå