Abigor Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei Jeg skal ta vekterkurs til neste år, etter sommeren. Jeg lurer på, hvem burde jeg velge? Nokas,G4S eller Securitas? Hvem vil dere si er "best" og hvorfor? Og om hvem av firmaene som er "best" å jobbe i og hvorfor. Det er ikke vekterfirmaene som gir deg vekterkurs, det er vekterskolen. Vekterfirmaene er svært like, så du merker nok ikke noe forskjell på dem. Det er langt større forskjell på hvilken jobb du har. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Tror nok det går mye i hva slags type vekter du ønsker og bli og hvilke kollegaer du evt får på skiftet ditt. De store firmaene er nok som sagt i hovedsak veldig like. Lenke til kommentar
Pettypelle Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 men på vekterskolen sine sider gir de videre linking til de forskjellige firmaene for påmelding på vekterkurs? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) men på vekterskolen sine sider gir de videre linking til de forskjellige firmaene for påmelding på vekterkurs? Hvem skal betale for at du skal få vekterkurs? Kan hende er det vekterfirmaene som har lokaler der kursene kan foregå. Det er også svært ofte vektere som har vært ansatt flere år i et vekterfirma som har kursene. Endret 7. desember 2010 av Abigor Lenke til kommentar
Pettypelle Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 jeg blir nok nødt til å betale selv Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 jeg blir nok nødt til å betale selv Søk på en jobb som er desp etter folk, da får du nok sponsa kurset =) Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) ... Endret 19. januar 2011 av Aviaton Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Skal være utplassert hos NOKAS Security i 9 uker fra januar (PTF-faget, salg, service og sikkerhet). Var 4 uker hos dem i førsteklasse og hadde det veldig gøy da, så ser frem til det. Håper også det øker sjansen for lærlingplass hos dem. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det vil jeg tro. Etter det jeg hørte fra opplæringskontoret var det svært få læreplasser i vekter/sikkerhetsfaget. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Generelt i hele Norge? Bor forøvrig i Oppland, og regner ikke med at det er flust av lærlingplasser her. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det vil jeg tro. Etter det jeg hørte fra opplæringskontoret var det svært få læreplasser i vekter/sikkerhetsfaget. Hvorfor det? Er det noe bransjen burde sette pris på så er det billig arbeidskraft! Men hvorfor i all verden har man 2 år som lærling for å bli vekter? Før trengte man kun 1 uke for å bli vekter. Nå kreves det vel et 3-trinns kurs som kan fullføres iløpet av et år inkludert mye jobbing. Istedenfor bruker man 2 år med slavelønn for å få et fagbrev som andre får med 3-4 ukers kurs? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Det vil jeg tro. Etter det jeg hørte fra opplæringskontoret var det svært få læreplasser i vekter/sikkerhetsfaget. Hvorfor det? Er det noe bransjen burde sette pris på så er det billig arbeidskraft! Men hvorfor i all verden har man 2 år som lærling for å bli vekter? Før trengte man kun 1 uke for å bli vekter. Nå kreves det vel et 3-trinns kurs som kan fullføres iløpet av et år inkludert mye jobbing. Istedenfor bruker man 2 år med slavelønn for å få et fagbrev som andre får med 3-4 ukers kurs? Du får ikke fagbrev etter 3-4 uker med kurs..... Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Må vel jobbe 5 år for å kunne ta fagprøven? Jeg får fagbrev etter 2 år som gjør at jeg stiller mye høyere ved ansettelser, (noe) bedre lønn og jeg får jobbe med fag på skolen som jeg finner veldig interessante (først og fremst sikkerhet, også markedsføring og salg). Ser virkelig ikke det gale i det. Lenke til kommentar
smy Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Du må ha 5år ansinett ja , og så må du exsamen i vk2 salg og service før du får lovt til prøv deg på fagprøven ps. Du får ikke noen ansinettt for være lærling. Endret 12. desember 2010 av smy Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg jobber heller med full lønn i fem år uten fagbrev, altså.. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Du må ha 5år ansinett ja , og så må du exsamen i vk2 salg og service før du får lovt til prøv deg på fagprøven ps. Du får ikke noen ansinettt for være lærling. Man må ha 5 år ansiennitet om man ikke har gått Service og Samferdsel, ja. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Må vel jobbe 5 år for å kunne ta fagprøven? Jeg får fagbrev etter 2 år som gjør at jeg stiller mye høyere ved ansettelser, (noe) bedre lønn og jeg får jobbe med fag på skolen som jeg finner veldig interessante (først og fremst sikkerhet, også markedsføring og salg). Ser virkelig ikke det gale i det. Stiller en 20-åring som nettopp er ferdig med 2 år som vekterlærling sterkere enn en som har fullført forsvaret, vekterkurs og jobbet 1 år som vekter? Altså totalt 2 års ansinuitet vs 2 år som lærling. For 2 år som lærling tjener man hvor mye ekstra? Er det verdt å miste 2 års full lønn? Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Ja, jeg tror en med fagbrev stiller sterkere. Noen lærlinger jeg har snakket med har også fått vekterkurs mens de har vært lærlinger. Ser jo den at Forsvaret teller en del, men det spørs da helt hvor man har vært. Har man sitti på et kontor og kokt kaffe i 1 år så ser jeg ikke helt det store i det. For meg er det verdt det, siden jeg får en grei utdannelse ikke bare innen sikkerhet, men også salg, økonomi og markedsføring. Uansett så jeg velger ikke vekteryrket pga. av lønna, men pga. av interessene mine. Lønn er egentlig ikke en veldig stor motivasjonsfaktor for meg. Endret 12. desember 2010 av xWeeNx Lenke til kommentar
smy Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 HM jeg vet ikke helt ,en lærling så nettopp tatt fagprøven mot en jobb i fag 5år + som tar fagprøven eller ikke har fagbrev.Hvem så still sterker tror jeg blir veldig opp personlighet osv og sjef så skal ansett han/hun. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Da jeg møtte på intervju, var jeg 19 år, hadde ikke avtjent verneplikten og hadde så godt som ingen erfaring fra arbeidslivet. Jobben fikk jeg, og den har jeg beholdt i over et år nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå