xaco Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Skal til trondheim til helga og skal ta fly. Jeg skal ha med meg utstyrbelte, men ingen uniform. I utstyrbeltet er det to håndjernstasker (en med håndjern og en med snus), magring, nøkkelknippe og hansker. Hvordan går dette? Legg det i bagasjen du sjekker inn og det skulle vel ikke være et stort problem. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Skal til trondheim til helga og skal ta fly. Jeg skal ha med meg utstyrbelte, men ingen uniform. I utstyrbeltet er det to håndjernstasker (en med håndjern og en med snus), magring, nøkkelknippe og hansker. Hvordan går dette? Fra BSL: § 33. Forbudte gjenstander (1) Gjenstander eller stoffer som kan brukes som middel til å øve vold eller i trusseløyemed eller til å påføre person eller fartøy skade må ikke innføres på flyside og skal ikke medføres i de rom i luftfartøyet som er beregnet for besetning og passasjerer. Som Luftfartstiulsynet så fint skriver det: "Sikkerhetskontrolløren har anledning til å nekte deg å ha med" Eller "Sikkerhetskontrolløren kan imidlertid avvise enhver gjenstand som vekker kontrollørens bekymring" Det gjelder selvfølgelig også handjern. Det er ikke praksis å nekte handjern, uten at jeg skal snakke for diverse verna bedrifter som driver på østlandet. Hvis det mot formodning skjer, er det din skyld og ikke handjernenes Generel regel er som xaco skriver. Er du i tvil, send det i innsjekket bagasje. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) ... Endret 19. januar 2011 av Aviaton Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Blir det ettersendt om man finner det ikke tillatt å ta med på fly? Skal som sagt kun ha med meg håndbagasje. Bare tar jeg det ut og legger i den lille boksen som ikke skal igjennom håndbagasjekontrollen? Den lille boksen som ikke skal gjennom håndbagasjekontrollen? Hæ? Så vidt jeg vet har de sluttet å ettersende. Du får nok ikke håndjern med deg på flyet. Hva de gjør med det vet jeg ikke, men jeg tror det blir liggende i sikkerhetskontrollen/hittegodsavdelingen fram til noen henter det. Hva er en magring? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) ... Endret 19. januar 2011 av Aviaton Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg vet at det er kun NSB som gir gebyrer for sniking på tog, t-baner og busser i Oslo og tog over hele landet. Du kan også nekte å ta i mot gebyret og ikke fremvise legitimasjon om det er en sånn skitvekter så får du han til å ringe politiet. NSB har såvidt meg bekjent ingenting med buss å gjøre, og garantert ikke noe med t-bane å gjøre. T-banen kontrolleres av KTP's egne kontrollører, bussen av Securitas hvis jeg husker rett. På Flytoget blir det ikke foretatt kontroll til eller fra OSL, pga. du der må gjennom sperring, så de som ikke har billett blir snappet opp av vektere der. Du kan forøvrig nekte å ta i mot gebyret, dog det hjelper deg ingenting. Du vil uansett få en kopi i posten sammen med en purring. Endret 14. oktober 2010 av Vizla Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Noen andre som skal ta fagbrev eksamen om ca 1 uke i Oslo ? Vet dere hva som kommer på eksamen? vet allerede en del, da jeg har fått informasjon hva det egentlig kommer på eksamen. Men trenger mer info! Så om noen her har noen, del gjerne! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Tok fagprøven for 3 år siden! Lett Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Magringer er en metallring du fester i beltet for å henge maglite lommelykter i Og sånn.. den lille boksen jeg snakket om er det du putter klokker, mobiler osv. osv. Jeg har nå ikke tatt fly på en del år. Den lille boksen blir også sendt i gjennom håndbagasjekontrollen.. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Til å være en bedreviter er du sinnsykt dårlig på å finne informasjon WOlfie... Alt du trenger å vite om flyturen din finner du på luftfartstilsynet.no Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hva går fagprøven ut på? Er det kun skriftlig? Nei, skriftlig og praksis, men de spør deg også muntlig. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 På tide å tenke på sommerjobb. Tror dere jeg har sjanse for å få en vekterjobb i en større by med vekterkurs trinn 1 og et år med erfaring (dog ikke spesielt tung erfaring) ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Tror de store byene er ganske desperate om sommeren, så ja. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg fikk jobb som vekter i Oslo etter 1 år i 20% stilling på bygda, og kun vekterkurs del 1. Så lenge du ikke er en person som har mye jobbfravær, så tror jeg det skal gå greit. Lenke til kommentar
Kosepose93 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Må man være høy og sterk ? Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 (endret) ... Endret 19. januar 2011 av Aviaton Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Skjønner ikke hvordan folk kan gå rundt me oppfatningen at vektere bør være høye, sterke gutter når det går vektere som ikke er noen av delene over alt... Folk er dumme dyr! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå