NicholasWalker Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hei, lurte på om det var mulig å lage drop meny på meny knappene i css. Gå på xtrm.tk og se hvilke knapper jeg har laget hover på så skal det være en drop meny med flere alternativer...' (BILDER SOM JEG LAGER) Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Noen? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Les litt her: http://sperling.com/examples/menuh/ Kanskje du får det til da Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Bruk lister. HTML: <ul class="menu"> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li> <a href="/">Menyvalg med submeny</a> <ul> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> </li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> CSS: ul.menu { list-style: none; margin: 0; padding: 0; } ul.menu li { float: left; } ul.menu ul { display: none; } JavaScript med JQuery: $('ul.menu li').hover( function() { $(this).show(); }, function() { $(this).hide(); } ); Lykke til. Lenke til kommentar
NicholasWalker Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Bruk lister. HTML: <ul class="menu"> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li> <a href="/">Menyvalg med submeny</a> <ul> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> </li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> CSS: ul.menu { list-style: none; margin: 0; padding: 0; } ul.menu li { float: left; } ul.menu ul { display: none; } JavaScript med JQuery: $('ul.menu li').hover( function() { $(this).show(); }, function() { $(this).hide(); } ); Lykke til. ul.menu ul { display: none;??? Jeg har liksom tenkt og lage ett bilde med flere linker nedover, skal ikke bruke tekst på dette. på hover så kommer det noen firkanter ned fra knappen som jeg har pila over. background urlen skal være forseksempel homlink2.jpg... og knappen under den homelink3.jpg så når jeg har pila over home skal det komme 2 bilder under hverandre som er homelink2.jpg og homelink3.jpg. Takk Det er på denne sia knappene er: http://xtrmweb.tk/home.html Endret 21. august 2010 av NicholasWalker Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Bruk lister. HTML: <ul class="menu"> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li> <a href="/">Menyvalg med submeny</a> <ul> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> </li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> CSS: ul.menu { list-style: none; margin: 0; padding: 0; } ul.menu li { float: left; } ul.menu ul { display: none; } Javascript med JQuery: $('ul.menu li').hover( function() { $(this).show(); }, function() { $(this).hide(); } ); Lykke til. ul.menu ul { display: none;??? Jeg har liksom tenkt og lage ett bilde med flere linker nedover, skal ikke bruke tekst på dette. på hover så kommer det noen firkanter ned fra knappen som jeg har pila over. background urlen skal være forseksempel homlink2.jpg... og knappen under den homelink3.jpg så når jeg har pila over home skal det komme 2 bilder under hverandre som er homelink2.jpg og homelink3.jpg. Takk Det er på denne sia knappene er: http://xtrmweb.tk/home.html Med den koden skjuler du undermenyer. Og viser dem når du flytter musen over linken. Holder du musen over "Menyvalg for submeny" får du opp: <ul> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> <li><a href="/">Menyvalg</a></li> </ul> Du kan fint utføre det du ønsker med dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå