caid Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Holder for tiden på å bygge en "Quad-Rotor", type Aerouquad, som skal brukest til filming og foto fra luften. Har kommet til det stadiet der kamera skal kjøpes inn. Kameraet skal brukes både til å ta stillbilder, og til å ta opp video. Et speilreflex blir for tungt, derfor blir det enten et superzoom eller et kompaktkamera. Kameraet må ha mulighet for å sende ut "live view" via kompositt. Composite out fra kamerat blir sendt til en "bakkestasjon", via en radiolink. Dette må fungere både i video og bildemodus. Fordi jeg gjerne vil se hva jeg tar bilde av, og det er også lettere å styre dronen i "first person view".. Krav til kamera: - Under 400 gram - Vidvinkel (videre er bedre) -Live view via composite. -Gjerne video i HD-oppløsning -God bildekvalitet Noen som kan hjelpe meg å finne det riktige kameraet? Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Hei, vet ikke hva du har funnet ut men det ser ikke ut som dette var riktig forum? La merke til at du har tegnet inn 900MHz video TX på skjemaet ditt der. Det kan du ikke bruke i Norge, her er i utgangspunktet 2,4GHz med 10mW sendestyrke lovlig. Det selges også utstyr for 1,2GHz, 1,3GHz, 5,8GHz og UHF, disse er ikke lovlige for videolink men uansett bedre enn å bruke 900MHz vil jeg anta. 900MHz brukes til f.eks. mobilnettet i Norge. Uansett, jeg vil anbefale deg å lese gjennom forumet på www.fpv.no , en super informasjonskilde for folk i din situasjon. Men det visste du kanskje om nå? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det er ikke noe problem å bruke 1.2GHz til videolink, men det krever amatørradio lisens. http://fpv.no/vbulletin/showthread.php/408-Et-svar-fra-Post-og-Teletilsynet-ang.-videosending-amatørradiosertifikat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå