Gå til innhold

Camera til UAV / Drone

Anbefalte innlegg

Holder for tiden på å bygge en "Quad-Rotor", type Aerouquad, som skal brukest til filming og foto fra luften.

Har kommet til det stadiet der kamera skal kjøpes inn.

Kameraet skal brukes både til å ta stillbilder, og til å ta opp video.

Et speilreflex blir for tungt, derfor blir det enten et superzoom eller et kompaktkamera.

Kameraet må ha mulighet for å sende ut "live view" via kompositt.

Composite out fra kamerat blir sendt til en "bakkestasjon", via en radiolink. Dette må fungere både i video og bildemodus. Fordi jeg gjerne vil se hva jeg tar bilde av, og det er også lettere å styre dronen i "first person view"..

post-151876-1281663651,3749_thumb.png

Krav til kamera:

- Under 400 gram

- Vidvinkel (videre er bedre)

-Live view via composite.

-Gjerne video i HD-oppløsning

-God bildekvalitet

Noen som kan hjelpe meg å finne det riktige kameraet?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, vet ikke hva du har funnet ut men det ser ikke ut som dette var riktig forum? ;)

La merke til at du har tegnet inn 900MHz video TX på skjemaet ditt der. Det kan du ikke bruke i Norge, her er i utgangspunktet 2,4GHz med 10mW sendestyrke lovlig. Det selges også utstyr for 1,2GHz, 1,3GHz, 5,8GHz og UHF, disse er ikke lovlige for videolink men uansett bedre enn å bruke 900MHz vil jeg anta. 900MHz brukes til f.eks. mobilnettet i Norge.

Uansett, jeg vil anbefale deg å lese gjennom forumet på www.fpv.no , en super informasjonskilde for folk i din situasjon. Men det visste du kanskje om nå? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...