Gå til innhold

Vridbar skjerm. Bare et bluss? (60D)

39 stemmer

1. 1. Din mening om vridbar skjerm.

• Dette har jeg ventet på lenge.
      18
    • Vridbar skjerm, hva skal man med det?
      6
    • Bruker sjelden skjermen som søker uansett, jeg er likegyldig.
      15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der er sikkert en del, der ikke bruger Liveview grundet langsom autofokus, især fra de "store" producenter.

Såvidt jeg kan se, er det idag Sony der har bedste autofokus i Liveview og Olympus der har den næstbedste - resten snakker vi ikke om.

Så holdningen til brug af Liveview (og vridbar skærm) kan udmærket afhænge af det kameramærke man har.

Hvis jeg skal være sarkastisk - har man Canon, bruger man ikke liveview.

(Jeg har ikke Canon - og Canon har idag hverken hurtig autofokus i Liveview eller vridbar skærm ).

Lenke til kommentar

Svaralternativene i undersøkelsen passer ikke meg, så jeg lar være å stemme. Jeg bruker vanligvis skjermen når kameraet står på stativ, og når jeg tenker meg om skulle jeg gjerne hatt vridbar skjerm ved makrofotografering. Men at det er noe jeg har ventet på lenge er ikke helt sant, for jeg vil nok ikke selge utstyret og kjøpe en modell med slikt når det kommer.

Jeg er vel unntaket som bekrefter regelen din da.

Lenke til kommentar

Kom nu - det der er vrøvl fra ende til anden, og det ved du udmærket godt. Liveview er uovertruffent til manuel fokus, check af dybdeskarphed og andet - jeg bruger selv tit liveview, og ville ikke været det foruden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...