sju4sju Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei! Jeg har surfet litt rundt på nettet en stund nå og gjort research på PC-bygging. Jeg har aldri bygd PC før, men det skal visstnok være ganske enkelt, selv for meg. Men jeg har vanskeligheter med å sette sammen en komplett PC. Jeg forstår at AMD er billigere enn Intel i denne prisklassen (5-6000), og at 4850 er et bedre grafikkort enn 5670. Jeg aner imidlertid ikke hvilket hovedkort jeg trenger; det er uhorvelig mange AM3 kort, og er redd jeg velger et kort som mangler noe vitalt. Jeg trenger ikke noe kjempeavansert, og tror ikke jeg trenger et som kan overklokke og låse opp kjerner på CPU, men gjerne et kort som er kompatibelt med RAM-brikkene jeg vil kjøpe. Her er bruksområdene: -PC'en skal stå på 24 timer i døgnet; vil bla. fungere som server for streaming av filmer og serier, så må være forholdsvis strømgjerrig. -Må ha skjerm.. minimum 22" -Grafikkortet må støtte 2 skjermer.. -Windows 7 (64-bit?) må være med i totalprisen -Minimum 500gb harddisk -Jeg har tastatur, mus, høyttalere. -Håper på mulighet til litt spilling med maskinen, og vil gjerne kjøre spill som Starcraft 2, Street Fighter IV (Super SFIV hvis det noengang kommer), COD MW2, kanskje Final Fantasy XIV. *** Spilling vil foregå på en Philips 32" LCD-TV med oppløsning 1366x768, så trenger et skjermkort som kan dra spillene i "XBOX 360 kvalitet" i 720p oppløsningene (trenger altså ikke textures og effekter på max). -Må kunne kobles til TV via HDMI kabel- TV'en har ikke VGA inn. -Ellers bruksområde: liker å klimpre litt i FL Studio (musikkproduksjon, dedikert lydkort får komme senere), og klodre med mitt Wacom tegnebrett. Skolearbeid (OpenOffice). - $$$ Max 6000kr inkludert alt $$$ Jeg har sett på Komplett sin "PC i deler" maskin, PC i deler - AMD Athlon II X2 250 AM3. Vil noe sånt passe meg, og er det billig ifht. spesifikasjonene? Kan en slik PC (strømgjerrig, kapabel til spilling, inkludert skjerm og Windows 7) lages til max 6000?? Hvis noen kommer med forslag til innkjøpsliste, vennligst se til at alle varene er fra samme nettbutikk Mvh. sju4sju Endret 13. august 2010 av sju4sju Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Her er den du leter etter, vunnet ''most value'' pris også, duger til spilling. Superdata-6000 Lenke til kommentar
sju4sju Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 Takk, Marulven! Den ser høvelig grei ut, og jeg skal vurdere den Har prøvd å sette opp en handlevogn på ps.no.. Denne er vel ganske mye raskere (på spill ihvertfall)..? Men den bruker kanskje mye mer strøm? Hvis jeg bygger selv, hva trenger jeg å kjøpe i tillegg av kabler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå