Gå til innhold

Hvor mye kalorier er det i 1 ss rapsolje?

Anbefalte innlegg

Hvor mye kalorier er det i 1 ss rapsolje?

Mange som sier 90 kcal pr spiseskje.

10 ss rapsolje bør da være etter mine beregninger være 900 kcal.

På pakningen står det 900 kcal pr 1,1 dl.

10 ss rapsolje = 0,5 dl. (Har målt) som skal da ca være 400 kcal? Kan noen forklare meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig ikke, selv så drakk jeg 4dl rapsolje hver dag i 5 dager. Skulle gaine jeg vettu :p

Endte opp med at avføringen blei hvit, med olje flekker i. Så jeg googla "hvit avføring" og det kom opp litt av hvert, at jeg kunne ha gallestein noe som ikke er bra. Så ikke overdriv :)

Lenke til kommentar

En spisseskje som folk sier skal inneholde 10ml. Men det er jo bare noe folk har sagt, om du har målt, så er nok det korrekt det du har kommet fram med.

Og da vil hver ss inneholde 45kcal.

Skjønner ikke hvordan du kommer frem til 45kcal. 10ml = 0,1 dl. 1 dl = 900kcal. Så da blir det 10ml = 90kcal.

Jeg har fått høre at en spiseskje er ca 15 ml, men du får rett og slett bare måle og se.

Lenke til kommentar

En spisseskje som folk sier skal inneholde 10ml. Men det er jo bare noe folk har sagt, om du har målt, så er nok det korrekt det du har kommet fram med.

Skjønner ikke hvordan du kommer frem til 45kcal. 10ml = 0,1 dl. 1 dl = 900kcal. Så da blir det 10ml = 90kcal.

Jeg har fått høre at en spiseskje er ca 15 ml, men du får rett og slett bare måle og se.

På hannes målinger så kom det fram at en spiseskje var 5ml, altså 10ss var 0,5dl som er 450kcal. Derfor 45kcal per ss. Om det er rett vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

På hannes målinger så kom det fram at en spiseskje var 5ml, altså 10ss var 0,5dl som er 450kcal. Derfor 45kcal per ss. Om det er rett vet jeg ikke.

Slik å forstå! Det er vel en liten spiseskje :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...