antilope118 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Hallo! Tenkte jeg skulle vannkjøle systemet mitt. Har ingen tidligere erfaring med vann i datan, men prøver så godt jeg kan å sette meg inn i det. mine specs ser du i signaturen. Det jeg vil vannkjøle er cpu og 2xgpu, skal muligens oppgradere fra 2x8800gtx(sli) til et nyere nvidia kort senre så trenger en gpublokk som støtter GTX480 og kommende skjermkort fra nvidia. Jeg kunne tenke meg: - en In-line radiator med støtte for 3x12cm vifter - samtlige vannblokker i "full.kobber" (ikke noe alu.-deler eller plexi-deksel) - Vanntank som kan monteres i 5.25" brønn (om noen har noen ulemper om slike tanker, spytt ut) Jeg har sett mye på netshop.no, og kommet fram til følgende: (klikk på blider for fullversjon) Er ikke alt her som er på lager så er åpen for alternative butikker (feks. fra utlandet).. Har tittet litt på http://www.aquatuning.se, men er så mye merker og slikt så vet ikke hva jeg ska velge. Det hadde vært kjempe fint om noen ville tatt seg et par min og lagd en handleliste, redigert på min eller kommet med noen tips.. er sikkert 100 lignende poster her på hw.no men ingen jeg fant ga meg svar på mine behov.. Christopher. Endret 13. august 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hallo! Tenkte jeg skulle vannkjøle systemet mitt. Har ingen tidligere erfaring med vann i datan, men prøver så godt jeg kan å sette meg inn i det. mine specs ser du i signaturen. Det jeg vil vannkjøle er cpu og 2xgpu, skal muligens oppgradere fra 2x8800gtx(sli) til et nyere nvidia kort senre så trenger en gpublokk som støtter GTX480 og kommende skjermkort fra nvidia. Jeg kunne tenke meg: - en In-line radiator med støtte for 3x12cm vifter - samtlige vannblokker i "full.kobber" (ikke noe alu.-deler eller plexi-deksel) - Vanntank som kan monteres i 5.25" brønn (om noen har noen ulemper om slike tanker, spytt ut) Jeg har sett mye på netshop.no, og kommet fram til følgende: (klikk på blider for fullversjon) Er ikke alt her som er på lager så er åpen for alternative butikker (feks. fra utlandet).. Har tittet litt på http://www.aquatuning.se, men er så mye merker og slikt så vet ikke hva jeg ska velge. Det hadde vært kjempe fint om noen ville tatt seg et par min og lagd en handleliste, redigert på min eller kommet med noen tips.. er sikkert 100 lignende poster her på hw.no men ingen jeg fant ga meg svar på mine behov.. Christopher. tenker du fullboard kjøler for skjermkort eller gpu kjøler fullboard kjøling kan kun brukes på det kortet du kjøper til vil ikke passe fremtidige skjermkort, da må du heller se på vannblokker som kun dekker gpu processoren, er det 2 gpu processorer på et skjermkort må du ha 2 slike, også må en ikke glemme å\ sette på noe på ram og andre komponenter Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 tenker du fullboard kjøler for skjermkort eller gpu kjøler fullboard kjøling kan kun brukes på det kortet du kjøper til vil ikke passe fremtidige skjermkort, da må du heller se på vannblokker som kun dekker gpu processoren, er det 2 gpu processorer på et skjermkort må du ha 2 slike, også må en ikke glemme å\ sette på noe på ram og andre komponenter Jeg tenkte meg kunn gpublokk ikke fullboard. passive kjølere på minnet:) Lenke til kommentar
X672 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Husk at ikkje fullblock til GPU bygger litt meir ut så pass på at du har nok avstand mellom kortene Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Husk at ikkje fullblock til GPU bygger litt meir ut så pass på at du har nok avstand mellom kortene Å? bygger de ut mer en en pci port? Har uansett 2 pci porter mellom skjermkortene.. Ingen som har noen "handlekurv-forslag" til meg a? Endret 14. august 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Har satt sammen dette oppsette hos aquatuning.de Noen som har noen innspill til disse delene?? Det hadde vært fint om noen ville hjelpet meg med å finne nippler og slanger som passer samtlige deler... Et tillegs spørsmål er hvilken shipping metode lønner seg til oslo? UPS Express - Versand nach NO: (1 x 5.921 kg) EU-Standard Bank Transfer / Prepayment 75,23 €* Credit card 83,64 €* Sofortüberweisung (Important!) 77,75 €* PayPal 80,28 €* PayPal Express (wichtiger Hinweis! 80,28 €* UPS Express Saver UPS Express Saver - Versand nach NO: (1 x 5.921 kg) EU-Standard Bank Transfer / Prepayment 70,10 €* Credit card 78,51 €* Sofortüberweisung (Important!) 72,63 €* PayPal 75,15 €* PayPal Express (wichtiger Hinweis!) 75,15 €* UPS Standard UPS Standard - Shipping to NO: (1 x 5.921 kg) EU-Standard Bank Transfer / Prepayment 25,02 €* Credit card 33,43 €* Sofortüberweisung (Important!) 27,55 €* PayPal 30,07 €* PayPal Express (wichtiger Hinweis!) 30,07 €* Håper på svar takk. Endret 15. august 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Dahar jeg bestilt dette fra aquatuning.de + Vanntilsetning og noen nipler fra netshop.. hva tror dere om det? Lenke til kommentar
randknu Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Du har bestilt feil slage og nipler. Slangen er 1/4" som er altfor lite for vannkjølt pc. Niplene de rette i settet på 10 er for 3/8" slange som jeg anser som akkurat passe. Men så har du også bestilt noen såkalte "push-on" 90gradere, push-on er ganske utsatt for lekkasje, og de du har bestilt er for 8mm utv. slange. Tanken har 1/8" gjenger så du vil trenge fittings for dette. Og GPU blokkene har innebygd nipler for 5/16" slange. Ikke noe bra oppsett dette her... Endret 16. august 2010 av randknu Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Du har bestilt feil slage og nipler. Slangen er 1/4" som er altfor lite for vannkjølt pc. Niplene de rette i settet på 10 er for 3/8" slange som jeg anser som akkurat passe. Men så har du også bestilt noen såkalte "push-on" 90gradere, push-on er ganske utsatt for lekkasje, og de du har bestilt er for 8mm utv. slange. Tanken har 1/8" gjenger så du vil trenge fittings for dette. Og GPU blokkene har innebygd nipler for 5/16" slange. Ikke noe bra oppsett dette her... Der kan du se, kjøpte feil str. på slange. de puchonsene er til gpu blokkene, men om du sier de er lekarseutsatt så finner jeg en annen løsning. har bestilt det jeg trenger av nippels og nye slanger på netshop nå. Endret 17. august 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
randknu Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 De gpu blokkene du har bestilt har "barbs" støpt i blokka, De er dermed låst til 5/16" slange hvis ikke du har mekanisk verktøy til å bore de opp å gjenge til 1/8" eller 1/4" gjenger. I tilegg ser det ut som de har peltier element innebygd, men det kan jo være leds eller noe annet også da. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 De gpu blokkene du har bestilt har "barbs" støpt i blokka, De er dermed låst til 5/16" slange hvis ikke du har mekanisk verktøy til å bore de opp å gjenge til 1/8" eller 1/4" gjenger. I tilegg ser det ut som de har peltier element innebygd, men det kan jo være leds eller noe annet også da. Ja du hadde rett! du har innebygde peltier! det sto det ikke noe om på hjemmesiden, men det gjør ikke noe.. nå er det bare et problem, noen forslag?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå