Hugol Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei. Har startet med Lost sessong 1 nå, i og med at alle prater om det. Ikke veldig imponert dog. En ting som VIRKELIG irriterer meg er introen. Eller jeg vet ikke om det kalles en intro, men rett efter starten på serien kommer LOST opp i en slags 3D tekst, men etter hvert når den zoomer inn på teksten begynner kantene å se ut som de er kanter i stedefor at de er formet. Ja, jeg vet jeg er veldig spessiel, men er det virkelig ingen andre som har lagt merke til det? Begynner å irritere meg! Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Har aldri synes den introen var "all that", men den passer egentlig nokså greit likevel synes jeg, sammen med den musikken og alt mørket rundt. Man får på en måte inntrykk av at teksten er "LOST" vis du skjønner? Og den gir god spenning før episode, du skjønner at dette er noe dramatisk liksom.. Endret 12. august 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Absolutt, men hva faen skal du lage intoen på Microsoft word for når du har tilgang til alle slags softwares i hele verden? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Nei si det, de kunne definitivt fresha den opp litt ja.. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Må alle serier ha ordentlig intro`er? Nei. Lost har aldri hatt behov for det. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Har alltid lagt merke til det, men kan ikke si at det noen gang har irritert meg på noen måte. Det er nå bare sånn det er, LOST er såpass bra at den trenger ingen fenomenal "intro" for å imponere meg. Ellers, er man sugen på en mer "ordentlig intro" (som Maury over her så utmerket påpeker at LOST aldri har hatt behov for), så har vi jo noen alternativer her: (Inneholder spoilere for de som ikke har sett alt) http://www.youtube.com/watch?v=2XExogu-tFI http://www.youtube.com/watch?v=XerwtCHugc8 http://www.youtube.com/watch?v=MU0Ai61xNXY Endret 14. august 2010 av Nevnarion Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Hvordan ellers skulle introen vært? Synes den passer bra. Kan jo ikke være sånn type intro som f.eks introen på that 70's show Lenke til kommentar
ace855 Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Introer på halvannet minutt med en eller annen sang(tenk True Blood introen) er for meg for langt og bare irriterende. Er bare stress å skippe Introen til Lost er såppas kort at du ikke trenger å hoppe over, win-win for meg ihvertfal. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Les tråden litt nøyere da folks. Jeg klager ikke PÅ introen men jeg klager på skurringen i teksten... Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 (endret) Absolutt, men hva faen skal du lage intoen på Microsoft word for når du har tilgang til alle slags softwares i hele verden? Shit, sier du det? Jeg har prøvd i seks år å lage Lost-introen, og aldri tenkt på å bruke tekstbehandlingsprogrammet Microsoft Word. Hvor dum har jeg vært! NB: Lost-introen ble laget av JJ Abrams på Adobe After Effects som koster 6000 kr. Åh, ja, det er litt skurrete hvis man ser etter. Men jeg foretrakk heller at JJ Abrams laget en sinnsyk pilot som sørget for millioner av Lost-tilhengere, enn å bruke sin tid på å forbedre denne introen Endret 15. september 2010 av Choekaas Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Ikke så mange her som har øye for sånt, ser jeg. Det er ikke noe «skurring», og heller ingen zooming. Det som skjer er at LOST-teksten kommer nærmere og nærmere «linsen». «Skurringen» er bare det at logoen er i ufokus fordi avstanden til «linsen» ikke er riktig. Et lite øyeblikk er objektet faktisk i riktig avstand, og derfor i fokus, men så går den nærmere og ut av fokus. Hvis dere noen gang har prøvd et speilreflekskamera med zoom så skjønner dere hva jeg mener. Du ville ikke klart å lage LOST-logoen i Microsoft Word av flere grunner. Det er 3D, den beveger seg, og den ser ikke råtten og pikselert ut. Jeg syns introen fungerer veldig bra. Alt trenger ikke være så voldsomt avansert. Den formidler på en fin måte den stemningen serieskaperne ville formidle. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 alekstef det som skjer er at kantene på teksten "brekker" fra hverandre, det blir hull der hvor kantene egentlig skal henge sammen, akkurat i det øyeblikket hvor den kommer best i fokus.. Er det som skaper "skurringen" som OP snakker om Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Korrekt! Lagt i fra meg dette nå. Tror jeg kjøper sesong 5 til helgen. Gleder meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ah, ja, du har rett. Skulle nok ha sett litt nærmere etter før jeg uttalte meg. Still - meningen min om introen står fortsatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå