flindla Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg har investert i ny imac og tenkte å legge lightroom 2 inn på den. Har fram til nå hatt den på en bærbar pc. Kan det stemme at jeg ikke får installert denne på mac? Prøver å sette inn cd-en, men det skjer lite og ingenting. Har også prøvd å laste ned lightroom 3 fra internett og importere katalogstrukturen som nylig er tatt backup på fra min bærbare pc. Dette fungerte heller ikke. Jeg trodde jeg hadde 2 muligheter: 1. Laste ned prøveversjonen av lightroom 3 og så eventuelt kjøpe den nye versjonen. Trodde som nevnt at jeg kunne importere katalogstrukturen fra lightroom 2. Men dette fungerer kanskje ikke når det er en prøveversjon? (det er hvertfall det de trodde på fotovideo). 2. Legge inn lightroom 2 og så kjøpe oppgraderingsversjonen. Ender det med at jeg må kjøpe full pakke av lightroom 3 for å komme videre og at denne er tilpasset mac? Trodde egentlig at det skulle fungere med samme cd på både mac og pc? Flott hvis noen kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre:) Takker for øvrig for all hjelp jeg ellers har fått! Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Gratulerer med ny Imac. Nei, du kan ikke bruke Windows software på Mac (og motsatt). Hvis du har kjøpt LR2 Windows, kan du laste ned denne gratis for Mac på Adobe sine sider. Du kan også oppgradere til LR3 for Mac om du har kjøpt LR2 for Windows. Jeg ville overhodet ikke ha impotert katalogstrukturen fra LR2, da du må konvertere til LR3 format og da er du ille ute hvis du allikevel bestemmer deg for ikke å kjøpe LR3(du får neppe konvertert tilbake). Lenke til kommentar
flindla Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Jeg er rimelig sikker på at jeg vil gå for lightroom 3. Har jeg egentlig noe valg når jeg uansett må importere katalogstrukturen fra lr2? Jeg må vel det for å få tilgang til mine tidligere bilder? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Glemte at du kan lage en sikkerhetskopi av katalogen (dvs .lrcat filene, previews fila og alle bildene) slik at du har et komplett eksemplar LR2 katalogen med bildene. Så kan du importere og konvertere til LR3 format og deretter teste ut LR3. Hvis du ikke liker LR3 (noe som jeg vil sterkt betvile) har du alltid en komplett sikkerhetskopi. Om du ikke liker LR3, kan du bare fortsette med LR2, men du går glipp av en hel del Lenke til kommentar
flindla Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Du skriver at hvis jeg har kjøpt lr2 for windows, så kan jeg laste ned versjonen for mac gratis fra nettet, d.v.s adobes sider. Jeg har vel strengt tatt ikke kjøpt, men fått det av en kamerat. Betyr dette at jeg må være registrert i adobes system for å kunne laste ned lr2 for mac? Eller er det tilstrekkelig at jeg har serienummeret tilgjengelig? Hvilke adresse går jeg til for å finne nedlastningsversjonen for mac? Takk for din hjelp! Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Du har vel strengt talt ikke lov å bruke en kamerat sin versjon så sant han også bruker den selv. Du kan jo få han til å laste ned mac versjonen via sin Adobe ID. Nå koster jo uansett ikke LR3 all verdens, er vel rundt 2300,- for full og 750 for oppgradering, vel verdt pengene imho. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ja, hvis du har fått den av din kompis som har kjøpt den på lovlig vis kan du gjøre det. Hvis du skal laste den ned fra Adobe må du registrere deg først og skrive inn lisenskoden til den versjonen du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå