Gå til innhold

Tips til og ha på hjemmesiden som folk flest liker.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå prøvd i snart et år og få mange lesere på hjemmesiden min. Men det nytter ikke, jeg trenger noen tips til hva folk flest liker og se på nettsider, og at dem ønsker og har en grunn til og komme tilbake.

Takk for svara.

Endret av Spenis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din side vil sees på som en personlig blogg. Slik den er nå er den mest interessant for familie og venner (din omgangskrets). Og tjene penger på en slik side kan bli minimal.

For å øke dine antall besøkende, så kan det jo være en ide og dele ut din hobby til omverdenen. F.eks, om du har prosjekter, ideer, kunnskap, tips og triks om din hobby. Skape et miljø rundt din hobby på din nettside f.eks. Delta på forum som f.eks Diskusjon e.l., besøke andre nettsider hvor du kan legge igjen link til nettside din (relatert hobby?) vil nok muligens øke antall besøkende.

Jeg har ikke sjekket domenet ditt, men de fleste domener du kjøper (med webhosting), har allerede besøkstatistikk innebygget. Slikt får du tilgang på via et eller annet kontrollpanel hos webhostingen. Men, om du har et gratis domene/nettside, så er slikt vanligvis ikke med. Finnes kanskje gratis skript der ute, men de pleier ikke være noe tess, vel.. stund siden sist jeg sjekket :)

Lenke til kommentar

For å øke besøkende må du gi folk en grunn til å besøke siden din også bruke jungeltelegrafen. For å holde på kundene må du gi dem en grunn til å vende tilbake. Du har feks stor grunn til å vende tilbake til diskusjon.no og vg.no. Poll'er, hyppig oppdatert side og atom/rss kan også bidra.

For statistikk kan du bruke feks piwik, et gratis statistikkscript, eller google analytics.

Lenke til kommentar

For å øke besøkende må du gi folk en grunn til å besøke siden din også bruke jungeltelegrafen. For å holde på kundene må du gi dem en grunn til å vende tilbake. Du har feks stor grunn til å vende tilbake til diskusjon.no og vg.no. Poll'er, hyppig oppdatert side og atom/rss kan også bidra.

For statistikk kan du bruke feks piwik, et gratis statistikkscript, eller google analytics.

Viss du går inn på siden min (www.leiføyvind.com) Hva ville du hatt på siden for og få mer ""lesere""?

Lenke til kommentar

Evelen har nok rett. Er helst dine foreldre som vil ha glede og interesse av denne siden. De er nok også den eneste målgruppen. Hvorfor skulle det være av allmenn interesse for folk flest å gå inn på en random nettside for å lese om oppveksten til en random fyr på Internet eller se familiebilder av han? Og hvorfor vil du egentlig ha 4 millioner faste lesere?

Lenke til kommentar

Evelen har nok rett. Er helst dine foreldre som vil ha glede og interesse av denne siden. De er nok også den eneste målgruppen. Hvorfor skulle det være av allmenn interesse for folk flest å gå inn på en random nettside for å lese om oppveksten til en random fyr på Internet eller se familiebilder av han? Og hvorfor vil du egentlig ha 4 millioner faste lesere?

Jeg vil tjene penger på den, så vil jeg ha en litt son sporty side, kansje bli litt kjent som bloggeren VOE

Lenke til kommentar

Tok en titt på VOE sin blogg og for å si det slik, hun virker veldig aktiv og treffer sin målgruppe midt i blinken. Hun bruker også god del tid hver dag til å holde bloggen i live.

Til inspirasjon er faktisk dette intervjuet av henne:

Men ja, nok om henne. Først og fremst, du må skape lesere ved å tilby innhold som interesserer. Det blir poengløst for _deg_ å begynne å skrive om noe som _ikke_ interesserer deg. Så, en ide er å kanskje tenke ut hva som interesserer deg og eventuelt om målgruppen har samme brennhete iver for det samme tema. F.eks, sport, dataspill, mote, sjakk og gud vet hva du driver med.

Du må nok endre en del på nettsiden din. Du bør benytte deg av bloggingprodukter fra f.eks Wordpress.org (krever at du installerer på din egen server). Eller, benytte deg av gratistjenester som blogg.no, wordpress.com eller blogger.com (som muligens er lettere å starte med).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...