deep750 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei, kjøpte for få dager siden en acer aspire 5741g fra elkjøp til min søster. Skulle partisjonere harddisken, og gjorde dette med Paragon partition manager. Dette pågikk med strømmen koblet til, og når jeg kom tilbake til PC-en etter ca en time, hadde den gått i sort. Restartet PC-en, men får feilmelding ved oppstart om at jeg må bruke gjenopprettings-disk. Denne brente jeg selvfølgelig ikke ut, så lurer på om noen kan hjelpe meg med å få tak i en slik DVD? Er det noen som har en acer aspire med windows 7 home premium som kan brenne ut en slik DVD eller gi meg en link til et sted jeg kan laste det ned fra? Trenger vel strengt tatt en windows 7-OEM home premium. Acer skal nemlig ha 500+ for en slik disck håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei.. tror du kan laste den ned herfra for ca 50 norske kroner http://recovery-cd.com/system/Acer/AcerAspire/Acer-Aspire-1353LC-Data-Recovery-Boot-Disk-CD-98-XP-57222.html eller her (100 kr) http://www.recovery-cd-disk.com/vmchk/Driver-Restore/Acer/Aspire/Acer-Aspire-5741G-Driver-Recovery-CD-Restore-Disk/flypage.tpl.html Men får du ikke til en full recovery uten denne cd? Vanligvis kan man jo gjennopprette til fabrikk innstillinger.. har du feks prøvd å trykke ALT + F10 under oppstart? Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 laste ned fra en torrent side og bruke cd-key'en under pcn er vell lovlig? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 egentlig tja,, ja ville ja jeg ha sagt men tror det er en "gråsone".. derfor postet jeg ikke det svaret Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 egentlig tja,, ja ville ja jeg ha sagt men tror det er en "gråsone".. derfor postet jeg ikke det svaret må vel være en OEM? eller går det greit med "vanlig" versjon? Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ville bare prøvd jeg, Om din Produktnøkkel funker ville jeg sagt at det er lovlig. Om den ikke funker har du jo trial, noe som er lovlig også? Bare husk på og installer samme versjon ^^ Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 (endret) kom på en ting, er det mulig å brenne ut recoveryen ved hjelp av feks ubuntu live-CD? jeg får vel tilgang til dataene mine...og recoveryen ligger vel på egen partisjon? Endret 13. august 2010 av deep750 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Hei, gjorde som det ble foreslått i tråden, å laste ned fra torrent-side, og brukte nøkkelen som er lissensiert til maskinen ved installering. Får nå beskjed om at windows ikke er ekte. Antar at dette skyldes OEM vs full versj. Tenkte derfor at jeg kunne skrive ut recovery-CDen og installere alt på nytt ved hjelp av denne. Problemet er at jeg ikke vet hvordan det kan gjøres...det ligger på en skjul partisjon (tror jeg), da jeg ikke ser den under "min datamaskin". Dersom jeg sjekker datamaskinbehandling, så ser jeg partisjonen der, som heter gjenopprettingspartisjon. Noen som kan hjelpe meg med å brenne recovery-disc/operativsystem fra denne partiosjonen? Endret 14. august 2010 av deep750 Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Så lenge gjenopprettingspartisjonen fortsatt ligger der, har du prøvd ALT+F10 under oppstart, som Okasin foreslo tidligere? Det starter nemlig Acers recoveryprogram fra harddisken. Funker ikke det er jeg jammen ikke sikker. Såvidt jeg vet må gjenopprettingsplatene brennes ut via Acers Recovery sak som ligger på maskinen når det kommer fra fabrikk. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 fikk det til å fungere ved alt+F10 til slutt. forsøkte dette først og, ved å trykke på F10 én gang, men etterpå forsøkte jeg ved å tappe F10 og da fungerte det. så nå er PC-en som den skal, og med en ny partisjon takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå