kenmyh Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hey! Jeg er veldig opptatt av å ta bilder av biler. Men har et par spørsmål angående det. Det er ikke alltid like greit og velge innstillinger, og jeg veit ikke om noen har tips til å ta "bedre" bilder, enn det jeg pleier. Så om noen har tips for hvordan man tar ekstremt gode bilder av biler, både i fart og stillestående, skrik ut! Kenneth Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei! Er ingen innstilling eller noe kamera som gjør deg umiddelbart flink til å ta bil bilder. Løsningen er å bruke MASSE tid på prøving og feiling. Alikevel er det en del ting man kan bite seg merke i, og litt av det er diskutert i denne tråden her: Bilfoto diskusjon Ellers så står det en del nyttig info i denne boka her om grunnprinsipper osv: How to digitally photograph cars by Mackey Fyren som har skrevet boka frekventerer innimellom på dette forumet her: Dieselstation Det gjør også noen av det beste bilfotografene i verden, så her er det masse inspirasjon og hente. Håper dette hjelper litt! -Fredrik "Gammel" bilfotograf.. =) 1 Lenke til kommentar
kenmyh Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Thanks! Meldte meg inn i forumet Har holdt på i et par år med disse bildene, men syns ikke de blir noe spesielt bedre.. Så tenkte jeg skulle høre her vettu! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) ** Så litt på bildene dine, bare det å ha et bilde av Veyron er klysete Meget kjekke bilder du hadde, men tror nesten den største utfordringen min ville vært å fått tak i slike biler... Har kompisser som kjører BMW 3-serie -08, men det blir liksom ikke helt en 16 liters råtass... Hvordan har du "jobbet" for disse bildene? Gått rundt i landsbyene i Italia/Frankrike å sett deg ut biler og tilbydt deg å knipse de? Her er også en som kan det han driver med: http://www.ambientlife.co.uk/ Endret 20. august 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 ** Så litt på bildene dine, bare det å ha et bilde av Veyron er klysete Hehe.. Takk for det Har vært freelancer for Autofil en 4 års tid, så det er gjennom dem jeg har fått lov til å bli såpass "klysete".. Har vært så heldig å få reise rundt i Europa og utforske bilfabrikker og eksotiske biler.. Var faktisk den første nordiske fotografen som fikk slippe inn hos Bugatti i Molzheim. Men etter finanskrisen har det vært lite å gjøre, og nå bruker de andre meget dyktige fotografer.. Så må vel dra på litt snart og finslipe formen igjen skal jeg henge med i konkurransen... Kult at du liker bildene Mr.Olsen.. =) Lenke til kommentar
korpiklaan Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Prøvde meg litt på og ta bilder i mørket. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Rotete bakgrunn som tar vekk fokus på bilene. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 1 tipset er allerede nevnt se etter en ryddig lokasjon og ta bilder av bilen, for mye vas rundt bilen tiltrekker oppmerksomhet. Enkleste tipset er å hoppe innom nettsidene til kjente bilfabrikanter så ser man hva de legger ut av bilder, er ingen liten jobb som blir lagt ned i bildene som legges ut hos Ferrari, Lamborghini, Porsche osv osv.Prøv også ulike eksponeringer gjerne i trinn så du finner bildet som er riktig eksponert. Man kan miste detaljer på feks mørke biler som er vanskelig eller umulig å rette opp i redigeringen. Dette bildet er redigert på mye av samme måten som jeg gjøre med modeller på 2 bein ;-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå