Gå til innhold

Hjelp! Jeg tror ikke skjermkortene mine får nok strøm...

johkri

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå som jeg endelig har fått maskinen min opp og gå, oppstår det store problemer...

Jeg har installert Windows 7 64-bit på den, harddiskene står i RAID 0.

PSUen jeg bruker er en Corsair AX850 og er nærmest fullt populert. Skjermkortene mine(2 stk Nvidia GTX460 1GB i sli). Hovedkortet er et MSI Big Bang-XPower.

OS og helt vanlige programmer fungerer helt fint å kjøre. Det er ingen abnormaliteter. Det er først når jeg kjører opp litt tyngre 3D-programmer som spill osv. det oppstår problemer. Det flimrer veldig kraftig over hele skjermen ved høy belastning og det flimrer også kraftig på nedeste halvdel av skjermen ved litt lavere belastning(fordeling oppe/nede i sli?). Det flimrer ikke når jeg kjører spillene med ett kort, men det er veldig lave FPS tror jeg...

Er det noen her som kan fortelle meg om jeg har rett eller ikke og eventuelt hva jeg må gjøre? jeg tror ikke det er mye jeg kan få gjort med strømkablene. Det kan hende jeg har koblet dem til en kontakt som ikke gir nok strøm. Det sterkeste kortet har en liten fordel ved å ha en skikkelig PCIe-connector.

Beklager om det er litt rotete... men jeg er ikke i det mest velartikulerte humøret...

Setter pris på litt hjelp..

Endret av johkri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... Tror ikke bytte til HX1000 vil løse noe, ikke i utgangspunktet. AX850 er nok i haugevis og vel så det. Ett enkelt GTX460 krever ca. 160W for seg selv, så det blir logisk nok 320W for to kort. Da har du 530W igjen til resten av maskinen. Og det er nok så det holder.

Lenke til kommentar

Takk for svaret smirnoff, men det er ikke effekten som var problemet. Heller antall kontakter.

Jeg trenger en forsyning med en 24 pins-kontakt, to 8 pins-kontakt i tillegg til en kontakt til hovedkortet og skjermkortenes til sammen fem 6 pins PCIe-kontakt. Jeg var bestemt på Corsair og det var ikke mange forsyninger som kan tilby alt det...

AX850 virket fantastisk bortsett fra at den manglet de ekstra PCIe 6 pins-kontaktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...