Rekeomelett Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Tjena! Tenkte å prøve meg enda en gang på Stronglifts 5x5 program. Så lurer jeg på hvilken vekt jeg skal starte på. Trent i ferien med et annet hjemmemekka "program" med baseøvelser generelt. Så det sies jo at jeg skal trekke fra 30% av det jeg ligger på nå, og starte derfra. Er det vits? Jeg mener, har jo trent benk og bøy og det meste som er å finne i programmet nå latly, bare i form av 3x8, 3x10. Takk for svar! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 %30 av din 5RM er riktig ja. Hvis du tar 50kg benk 10 ganger, så må du finne ut hvor mange ganger du tar benk 5 ganger. Og derfra begynner du med %30 mindre vekt. Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Ser den, men vil det skade å begynne rett på det nivået jeg ligger på nå da? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ja. Du vil stoppe opp progresjon før Siv Jensen klarer å si oljepenger. Altså, muskelbygging er en glidene skala. Begynn med %30 og bygg deg opp til nåverende 5RM, så kan du begynne å sette personlige rekroder i hytt og pinne. Lenke til kommentar
Rekeomelett Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Greit, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå