Missen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei! Gikk ut av vgs med generell studiekompetanse i 09. Har jobbet så langt, men har tenkt på å gjøre noe skolerelatert nå, så vurderer å ta Ex Phil - og Fac dette halvåret. Spørsmålet mitt er om eksamensresultatet kommer på vitnemålet mitt fra vgs som igjen kan dra opp snittet, eller om jeg selv kan velge om jeg vil ha det som tellende eller ikke, dersom resultatet skulle bli dårlig. Og hvis jeg velger dette, blir jeg da med i den ordinære kvoten når jeg evt. søker på studieplass neste år? På forhånd takk Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ex. phil/Ex. Fac er universitetsfag, ikke vgs-fag. Dermed: De kommer ikke på vitnemålet ditt fra videregående og påvirker ikke snittet ditt (det kan dog gi deg ekstrapoeng, men usikker på hvordan reglene er der i dag. Kommer uansett ikke på vitnemålet ditt). Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Ex.phil. og ex.fac. "tvinger" deg ikke over i den ordinære kvoten. De er ikke VGS-fag. De er også bare 20 studiepoeng, og derfor ikke nok til å gi tilleggspoeng i søknadskvoten (30 studiepoeng gir 1 tilleggspoeng). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå