Gjest medlem-1432 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hvordan i huleste ordner jeg dette? Trenger nøye forklaring på hva jeg trenger og hva jeg skal gjøre. Leiligheten har forøvrig kabeltv 3 andre steder, men ikke inn til meg. Hvis det er av relevanse. Hjelp? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 du trenger vel: vanlig coaxkabel coaxsplitter coaxskrukontakter coaxkontakt med endeterminering du kobler splitter på punktet som er nærmest der du skal ha den, strekker kabelen der du skal ha den, terminerer i endekontakt. hvordan du skal skrelle og montere slike kabler står som oftest på pakning. hvis ikke så er det vel å skrelle fire cm inn på ende nav kabelen(bare skjer ytter isolering, brett tilbake skjermingen, skrell innerkabel 2 centimeter fra enden og monter endekontakt. tror det er riktig iallefall, er en stund siden sist Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Kjøp en coax-skreller for riktig av-isolering. Pass på at alle kontakter har riktig gjennomgangsmotstand. Jo mer du fordeler, jo dårligere blir signalet pr kontakt, og det er mulig du trenger forsterker. En antenne/kabel-TV-installatør gjør dette fort og riktig med en gang. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Leiligheten har forøvrig kabeltv 3 andre steder, men ikke inn til meg. Kanskje du kan bytte rom til et som allerede har TV-kontakt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 I leiligheter er ofte antenneanlegg seriekoblet mellom enhetene, så dersom du gjør noe feil, kan du bryte forbindelsen til de som henger etter deg på kabelen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hm, tror jeg må legge dette litt på is eller få noen som kan det til å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå