Gå til innhold

Kycera S4x eller Olympus Mju 300?

Anbefalte innlegg

Vi har hatt kamerarer i familien i en tid nå, men faren min skal overta mitt eldre speilrefleks kamera, dermed ser jeg etter digital kamera. De to jeg for øyeblikket ser på er de to overnevnte, men hvilket jeg skal velge vet jeg ikke. :cry:

Noen som har forslag?

Fikk anbefaling på Kyocera S4, men Mjuen ser fin ut den og. Kyoceraen har 4MP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er dine behov?

Jeg har Mju 300.

Bra: Veldig lite og lett og ta med (har det i bukselumma), ser veldig stilig ut, tåler litt vannsprut, virker som et solid kamera (har hatt det med på fester), deksel beskytter linsa når det er skrudd av, bra billedkvalitet i gode lysforhold, bra batterilevetid (synes jeg da, tar vel 200 bilder eller noe slikt med bruk av LCD-skjerm). Du får med alt du trenger i pakken - ikke noe ekstra innkjøp av kabler (kun større minnekort).

Mindre bra: Ikke noe særlig med manuelle innstillinger (ISO-nivå f.eks.), mye røde øyne (men dette må du kanskje regne med med så små kameraer der blitsen er like ved linsa), en del støy ved dårlige lysforhold (mørke rom). Dekselet som er så bra og beskytter linsa når det er avskrudd kan være et problem, særlig i fylla (:)), fordi du må skyve det litt inn til første "klikk", så vente på at linsa går helt inn, før du skyver dekselet helt på plass. Har aldri skada kameraet med dekselet, men det er vel en teoretisk mulighet.

Men jeg er fornøyd med kjøpet. Kameraet tar meget bra bilder når det først er nok lys (har fått kommentarer som "wow, hvilket kamera tok du de bildene med?"), og hvis du tar bilder av høy kvalitet (HQ - default) vil du ikke merke støyen i mørke bilder noe særlig hvis du forminsker dem.

Hvis du vil ha et lite kamera du kan ta med over alt for "pek og klikk"-fotografering uten manuelle innstillinger er dette et bra valg. Kameraet kan du få for 3500, og en minnebrikke på 256 MB til under 1500. Kanskje billigere nå. Jeg kjøpte mitt i begynnelsen av april.

Lenke til kommentar

for å si det sånn, jeg er mer teknisk med mobiler og data maskine. Jeg trenger et kamera med god oppløsning, bedre enn 3.3MP helst. Har et slikt nå og et som kan ta bilder med veldig god kvalitet.

leke med innstillinger? vel kan være gøy det, men helst kamera som holder lenge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...