Gå til innhold

Hva er det med Iron Maiden?

Delvis

Anbefalte innlegg

Mine Maidenfavoritter nå har også blitt de undervurderte låtene som aldri spilles live og aldri er med på samleplater, slik som dem du nevner. Men det har mye å gjøre med at de selvsagte hittene begynner å bli litt slitt. Som nybegynner er 2CD-versjonen av Best of the Beast et glimrende sted å begynne. Da kan man også lett se hvilke låter som faller best i smak også kjøpe platen de er hentet fra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er jo nesten for dinosaur å regne, og jeg har alle de første skivene til Maiden på vinyl. Det som er så flott med det er at coverdesignet på hver plate er et kunstverk i seg selv, spekket med haugevis av detaljer og finurligheter. Jeg kunne se meg umettelig på Somewhere in Time husker jeg. Derek Riggs het vel kunstneren som stod bak disse tegningene.

Låtene som Spenol nevner er også blandt mine favoritter. Bortsett fra kanskje Flash of the Blade som jeg aldri helt har fått tak på, Ides of March er en fantastisk instrumental ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Noen ting med Maiden som jeg synes er unikt med dem.

- Oppbygning av låter

- Kombinasjon mellom fine gitarpartier og raske gitarpariter

- Infinite Dreams :love:

- Talent. Alle i gruppa har vanvittig talent!

- Melodien

- Bassgangene

- De harmoniske gitarsoloene

- Albumcovre

- Image

- Historien

Lenke til kommentar

Noen ting med Maiden som jeg synes er unikt med dem.

- Oppbygning av låter

- Kombinasjon mellom fine gitarpartier og raske gitarpariter

- Infinite Dreams :love:

- Talent. Alle i gruppa har vanvittig talent!

- Melodien

- Bassgangene

- De harmoniske gitarsoloene

- Albumcovre

- Image

- Historien

Bassgangene er veldig kjedelig i det store og hele. Steve Harris gjør for mye av det samme. Iron Maiden har da vel ikke så mange "harmoniske" gitarsoloer, eller er det gitarmelodiene du tenker på da? Og historien går jeg ut i fra er historiene i tekstene, eller?

Lenke til kommentar

Bassgangene, kjedelig? :dontgetit: Mange av bassriffene til Harris, er så kick-ass at mange andre bands basslines høres patetiske ut.

Det er veldig mange harmoniske soloer, spesielt på deres rolige låter fra post-Bayley-eraen.

Historie både i låtene deres, (Benjamin, Mariner f.eks.), men også historien til bandet. Synes den er fascinerende. Måten de har utviklet seg på. Flight 666 er en jævlig bra dokumentar forresten.

Lenke til kommentar

Steve Harris har mange kick-ass bassriff ja, men når han må begynne med den galopperingen sin i ver på vers i sang på sang, kan det bli for mye. Ikke at det er noe dårlig, men det kunne vel egentlig blitt gjort bedre.

Flight 666 dokumentaren er finfin ja, men enda bedre er The Historie of Iron Maiden Part 1 og 2: The Early Years og Live After Death! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...