Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

helsprø drømmer


Gjest _gjest_1234

Anbefalte innlegg

Gjest _gjest_1234

når jeg ikke sover er jeg en kreativ person som bruker mye energi på diverse kreative sysler, fantasien er et viktig verktøy i mitt liv, og det gjenspeiler seg tydeligvis i drømmene mine også og jeg lurer på om andre enn meg har slike sprø drømmer eller om det er bare meg.

jeg er ikke urolig for dette bare nysgjerrig.

noen vil vel bare le høyt mens andre vil synes jeg er helt spenna gærn.

 

min drøm forrige natt:

jeg er en bonde som sover, klokka er 4 om natten.

jeg våkner av en rev (som bare går på bakbeina) er i hønsehuset (som bare er et hundehus) som har spist ei høne, holder en annen høne i høyre 'hånda' og en pinne i andre hånd for å 'lede' med seg en tredje høne.

jeg løper ut for å jage den vekk.

vel ute ser jeg et par som dater (picknick) på jordet mitt utkledd i donald og dolly duck kostymer.

hva i @#$%#@ skjer tenker jeg et sekund før jeg løper etter reven som jeg ikke finner lenger, derimot finner jeg en annen som jeg skremmer vekk.

plutselig skjønner jeg at jeg har vært overmodig fordi dette er et farlig skogholt.

så er jeg magisk transportert til kjelleren min der det er en alien-queen (fra alien filmene) med ryggen til meg.

oh shit tenker jeg. jeg er solgt!

så jeg 'angriper' likesågodt dette monstrumet som er 4 meter høyt bakfra med nevene. (så jeg antar jeg har en veldig stor/høy kjeller) hehe..

monsteret bryr seg ikke før det går en stund, da snur hun seg og brøler mot meg for så å hoppe ut vinduet (som magisk er stort nok + ut til jordet som egentlig var fra 1-etasje) og løper vekk.

da våkner jeg.

 

jeg har mange slike drømmer. :)

så er jeg spesiell eller har dere det slik også?

 

Mvh, voksen mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har sånne drømmer HELE tiden!

 

den ene, som jeg syns er den sjukeste (som jeg kan huske);

det rista i hele huset.. alle møblene og sånn.. jeg ble jo seff redd og spurte faren min hva det var fornoe. 'det er ikke farlig' sa han, helt rolig.

etterhvert slutta det å riste, bortsett fra et skap som står i gangen.

så kom det en kråke inn og begynte å hakke på magen min og dra ut innvollene mine.

så begynte den å spise på innvollene mine. så fløy den vekk.

så begynte jeg å spise mine egne innvoller,..

så våkna jeg o.O

 

en annen en som bare var sær og random og var at jeg drømte at det var krig i norge.

men bombene var fyrverkeri på himmelen.

jeg og noen jeg ikke har snakka med siden barneskolen (jeg er 21 år nå lol) fant ut at vi skulle rømme; ta toget til danmark (o.O).

vi satt oss i en vogn uten tak. de andre jentene jeg var med hang seg fast liksom utenpå toget o.O

så kom det et annet tog mot oss som brant, så konduktøren våres skyndte seg å dra avgårde.

så var det en sånn diger høyttaler vi kjørte forbi som spilte 'ja vi elsker'

så sa det PANG, musikken stoppa, og istedet kom det en ond latter...

 

noen netter etter fikk jeg en fortsettelse fra denne drømmen..

vi hadde ankommet oslo s, og siden det var krig var det jo ganske anarki i byen.

Jeg løp inn på en gullsmed og parfyme-butikk og stjal med meg noen kartonger med røyk (lol).

så gikk vi inn på oslo s, der var det oversvømt, og vi fant ut at det helt sikkert ikke var noe vann nede i undergrunnsbanen. så vi tok heisen ned, og der var det helt tørt!

og det var sånn skikkelig ekkelt der.. vanskelig å beskrive.. bare skikkelig skummel stemning..

 

 

men tror det er helt normalt. hørt at det er sunt at man drømmer mye!

Lenke til kommentar

Min merkeligste drøm slår deres lett.. :p

 

Jeg spiser middag med kong Harald og kronprinsen, til middag ble det servert biff og blåskjell. Altså, når jeg først skal drømme så hadde jeg håpet på noe mer action enn en kongelig middag... :nei:

 

Hvordan klarer du å drømme om Kong Harald? Jeg vet ikke hvordan han ser ut engang!

Lenke til kommentar

Alle som følger med i historietimene på skolen vet da for pokker hvordan Kongen ser ut -.-

 

Anyways, høres ut som du har ganske morsome drømmer, jeg missuner deg ! :p Er nok ikke noe uvanlig å drømme sånnt.. Selv så husker jeg nesten aldri drømmene mine, er kun 1drøm som jeg kan huske på løpende hånd, og det er et mareritt jeg hadde når jeg var 6år gammel (Jeg er forøvrig 18 år nå :p). Og det mareritett har jeg hatt mange ganger, akkurat den samme drømmen om igjen og om igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Kenneth

Har hatt noen syke drømmer selv, det værste er at jeg husker dem ganske godt etterpå også :S. Spesielt en for ikke lenge siden. Skal in i militæret om noen få dager og har derfor tenk mye på dette, som også tydeligvis gjenspeiler seg i mine drømmer.

 

Denne er vel en av de mest utrolige og sykeste jeg har opplevd, virket nesten som en dårlig regissert film:

 

Drømte at jeg var på ett opptak for bare verdens eliten, hvor de (militæret) skulle pushe oss (rekruttene) til det absolutte, både fysisk og mentalt. Første som skjedde var at vi møtte opp i en leir på toppen av ett fjell med en stor byggning ved siden av, tok på alt av utstyr, begynte rolig. Så ba en av befalene meg og en annen sette oss i en bil. Resten av rekruttene og befalene gikk inn i huset, så vi var alene. Plutselig begynte bilen å rulle av seg selv og helvete var løs.

 

Bilen "styrte seg selv" på en måte, akkurat som om den satt på skinner. og ut av ingen steder kom folk hoppans in i bilen med kniver og gevær, vi to ble veldig overrasket for å si det mildt og begynte å sloss tilbake. Etter noe som føltes som en evighet med stadig nye folk som kom hoppans på oss, datt vi utfor et lite fjell (4 - 5 meter). alt ble svart i 2 sekunder, da jeg åpnet øynene var han jeg satt i bilen med forsvunnet og bilen også. Forran meg var det et lite ødelagt skur, som manglet litt planker her og der. Ut kom det en fyr, som gikk sakte mot meg med kniv.

 

Orket nesten ikke løfte noen ting, akkurat som om jeg hadde bly festet til alle deler av kroppen min. Og tenkte "Må.. overleve..", så fant styrken til å sloss fyren når han kom fram. Etter mye bryting, fikk jeg han i bakken og det virka som han døde av det. Gikk så bort til skuret, noe som tiltrakk meg bort dit. Åpna på døra og ut rant tonevis av lik og blod.

 

Tror faktisk jeg gråt i det øyeblikket og tenkte "Ikke gi opp!", og følte på nytt den tungheten som forrigang, for så å se han som satt i bilen med meg intil fjellet vi datt ned fra, gråte og ligge i foster stilling, helt kjørt med andre ord.

 

Ut en hemmelig dør fra fjellet kom befalen og sa, "Godt jobba!" og gikk inn igjen. Fulgte etter, å på innsiden var en liten leir, med bar, damer, laberinter faktisk :S og noen laken på bakken som vi fikk sove på til neste dag, hvor jeg møtte resten av rekruttene. Vi snakket og de sa de hadde gått gjennom like tøffe tester bare litt annerledes. Men neste testen skulle være felles og at det var om å gjøre å få best tid.

 

Like etter det var sakt, kom befalen inn og ba oss løpe inn i rommet ved siden av hvor det var en VELDIG trang hule i veggen, man så vidt kunne krype inn i. Husker ikke hvilken rekke følge jeg gikk inn, men langt i fra først iallefall. Når det var min tur, traff jeg på mange av de som hadde gått før meg, utslitt som de var lå de bare livløse i hulen, så jeg måtte krabbe forbi dem. Datt så ned i en brønn, hvor jeg måtte dra meg selv opp med hendene på tauet som hang ned. Når jeg kom opp, fikk jeg se kjente fjes av de tidligere rekruttene, testen var ferdig. Så våknet jeg :/

Lenke til kommentar

Når vi er inne på drømmer, er det bare jeg som har den forferdelige klassikeren at når man løper for å komme seg unna et skjelett/troll/monster/zoombie/vampyr/ så løper man voldsomt sakte i drømmen? Man løper alt man kan men det er akkurat som man løper i sakte film og villdyret tar deg igjen. SÅ våkner du før du du blir spist, våt av svette..

 

Forøvrig har dette bare forekommet hos meg to ganger, for jeg drømmer svært sjeldent. Maks en gang i måneden. Eller drømmer jeg hver dag, bare at jeg ikke husker det når jeg våkner? Uansett, jeg legger meg som oftest klokken 06:00 nå i ferien, så kanskje det er årsaken...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Her om dagen drømte jeg at jeg festa med Ryan Dunn og han mannen i djevelkostyme som løper etter rytterne opp bakker i Tour de France. Vi er nok fler som drømmer rare ting!

Lenke til kommentar

Ah, drømmer er så fantastisk.. Var litt av en drøm du hadde trådstarter! :D

 

Noen av mine:

 

- Jeg sto på toppen av Ulriken (Bergens høyeste fjell) med slalomski på beina, og hoppet fra hustak til hustak nedover (er ingen hus mot toppen), til jeg kom til en togskinne med masse små vogner (a lá dem man finner i Snehvit og de syv dvergene). Her måtte jeg kjempe meg frem til første vognene med sverd (mens de bevgede seg). Mer husker jeg ikke. Mulig det var et svært slags slangemonster på toppen også.

 

- Jeg var tatt til fange i en slags borg/fort av romvesenlignende skapninger, som hadde holdt meg der lenge og som torturerte meg. En dag klarte jeg å flykte.

 

- (Denne drømmen hadde jeg nesten hver natt i hele 4. klasse på barneskolen tror jeg). Jeg satt på en lokal frisørsalong, og så kom en av de ansatte ut fra et bakrom og stjal fjernkontrollen til tv'en min (som jeg tydeligvis hadde med meg), og løp tilbake på bakrommet. Jeg løpte etter, og det ble en slåsskamp der bak. Mer husker jeg ikke ^^, Har faktisk aldri klippet meg på den aktuelle salongen, men har vært innom et par ganger for å kjøpe voks/levere aviser etc.

Lenke til kommentar

For meg har dette med drømmer forandret seg drastisk de siste årene. Før i tiden, når jeg var i alderen 5-11 var jeg en rampegutt som fant på mye fantestreker i nabolaget. Dette resulterte i at drømmene mine ofte gjorde det samme. Altså drømmene mine formet seg etter det jeg gjorde i hverdagen. I disse drømmene kunne det skje ulogiske ting som at jeg melker en ku hjemme i stuen, for så å være og se på paramydier i Egypt. Er klar over at det ikke er noe nytt at det man gjør er et helhetlig bilde på en drømm, men saken er at drømmene forandret seg drastisk med årene. Etter jeg passeerte 11 begynte jeg å oppføre meg som et voksent menneske. Begynte å gjøre det svært bra på skolen og rett og slett være dannet blant folk. Med det endret drømmene mine også seg. Det ulogiske gikk bort, og det begynte å bli mer seriøse og logiske drømmer. Drømmene bestod av det man faktisk kan gjøre i virkeligheten. Dette er en utvikling jeg misliker, fordi jeg tror det er sunt å komme seg litt bort fra hverdagen og drømme ulogisk.

Lenke til kommentar

Her for en stund siden drømte jeg en en helt weird drøm! Jeg tror jeg var i en gymsal også gikk en av skilleveggene ned og det var ingen vei ut i det hele tatt. Rommet var lite fra før av og ganske creapy. Det rareste er at et hode kommer gjennom skilleveggen. Husker ikke helt hva mer som skjedde, men så plutselig poppet øynene ut på personen og blodet strømmet kjapt ut. Man skulle tro at personen med utpoppet øye skulle gå tom for blod for det kom i massevis. Våknet når jeg nesten ikke fikk "puste" i drømmen. Tenk å drukne i blod! o.O

Lenke til kommentar
jeg våkner av en rev (som bare går på bakbeina)

 

Baaaahahahhahahhahahhahaha! :tease:

 

Men altså, tror ikke dette er noe å bekymre seg over altså

- har hatt mange spesielle drømmer selv men det blir bare morsomt.

Utenom den ene drømmen da jeg drømte at faren min svømte i havet og

ble hugd i biter av et propellfly som fløy altfor lavt :( Men nå vel...

 

Jeg har "slutta" å drømme for en god stund siden. :mad:

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale kosttilskuddet ZMA (som kun er kapsler bestående av magnesium, sink og vitamin B6, altså kan det tas separat), for å få mer drømmende søvn. Det vil også føre til en naturlig økt testosteronstrøm på ca. 30% (noe som vil resultere i omtrent normale nivåer for dem som trener, ettersom nivåene vil synke), mindre muskelkramper (om dette er noe man sliter med), og raskere resituasjon/bedre søvn generelt. Det er nok hovedsaklig magnesiumen som sørger for drømmene, men det skal jeg ikke si sikkert. Det billigste stedet å kjøpe er her.

 

Det faktum at man tror man får drømmende søvn om man tar ZMA etter å ha lest dette innlegget vil kanskje ha en liten placebo-effekt i seg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...