Eidsvold Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Heisann! For rundt to måneder siden kjøpte jeg en Home Premium OEM-lisens, som jeg installerte rent på min Acer Aspire 6930G. Jeg er utrolig fornøyd med selve operativsystemet, men helt siden jeg installerte det så har batteriikonet vist "Vurder å bytte batteri", selv om det er fulladet. Jeg har lest at dette er en ny funksjon som skal vurdere kvaliteten på batteriet, og det er jo greit nok det. Verre var det at batteritiden gikk ned fra opptil to timer, til aldri over en. Men det verste var kanskje da jeg kom hjem fra ferie denne uka, hvor dataen hadde ligget ubrukt en uke. Batteriikonet viste den samme meldingen, men nå står det også "0% tilgjengelig (koblet til, lader)" Altså, batteriet lader ikke, så laptopen min ble ganske fort stasjonær. Når jeg kjenner på selve batteriet så er det helt avkjølt, som at det ikke lader. Jeg tror at dette skyldes Windows 7, og ikke at batteriet er blitt dårlig. Det er rundt 15 måneder gammelt, og ikke i toppform, men det er ingen som tyda på at det skulle gå dukken. Jeg søkt og leita ganske mye på nettet, og det er mange som har lignende problemer, men jeg ikke funnet en løsning som virker for meg. Er det noen av dere fantastiske, datakyndige mennesker som vet hva jeg kan gjøre for å få batteriet til å virke med Windows 7? På forhånd, tusen takk! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Vel.. det kan være tilfeldigheter ute å går... altså at det er noe galt med hovedkortet på maskinen din. Jeg vet ikke hvor mye kunnskaper/utstyr du har, men jeg ville testet å installert ett annet operativsystem på en annen disk/dualboot for å være sikker på at det er W7/software som er årsaken, å ikke hardware. Lenke til kommentar
Eidsvold Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Vel.. det kan være tilfeldigheter ute å går... altså at det er noe galt med hovedkortet på maskinen din. Jeg vet ikke hvor mye kunnskaper/utstyr du har, men jeg ville testet å installert ett annet operativsystem på en annen disk/dualboot for å være sikker på at det er W7/software som er årsaken, å ikke hardware. Jeg tenkte kanskje litt trangt, men med tipset ditt tok installerte jeg Ubuntu i dualboot, og det var det samme problemet der også, så det spørs om ikke det kan være batteriet som har tatt natta. Bestiller et nytt et og prøver. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Sist gang vi hadde lignende tilfelle på jobben trodde jeg også at det var batteriet som var problemet. MEN etter å ha fått nytt batteri hjalp det lite. Det var en feil på hovedkortet som gjorde at batteriet ikke laddet. Hvis du må betale for nytt batteri selv, ville jeg prøvd å fått testet ett annet, for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Eidsvold Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Sist gang vi hadde lignende tilfelle på jobben trodde jeg også at det var batteriet som var problemet. MEN etter å ha fått nytt batteri hjalp det lite. Det var en feil på hovedkortet som gjorde at batteriet ikke laddet. Hvis du må betale for nytt batteri selv, ville jeg prøvd å fått testet ett annet, for å være helt sikker. Hmmm.. ja, jeg får sjekke litt om jeg får lånt et batteri. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå