shorin Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 hvorfor er ikke filene samlet i sammen bedre? Det er jo mye plass mellom alle fil-klyngene,Jeg kjører XP standard defragmentering.Søkte etter feil i filsystemet i oppstarten før defrag'en. Hvorfor kan ikke de filene i loggen defragmenteres? http://home.no.net/bjrhals/defrag.JPG Her er logg fila som defraggen spyttet ut: Volum (C:) Volumstørrelse = 38,33 GB Klyngestørrelse = 32 kB Brukt plass = 25,39 GB Ledig plass = 12,94 GB Prosent ledig plass = 33 % Fragmentering på volumet Fragmentering totalt = 0 % Fragmentering av filer = 0 % Fragmentering av ledig plass = 0 % Fragmentering av filer Filer totalt = 21 368 Gjennomsnittlig filstørrelse = 1 MB Fragmenterte filer totalt = 8 Overflødige fragmenter totalt = 19 Gjennomsnittlig fragmenter per fil = 1,00 Fragmentering av sidevekslingsfil Størrelse på sidevekslingsfil = 576 MB Fragmenter totalt = 3 Fragmentering av mapper Mapper totalt = 1 734 Fragmenterte mapper = 9 Overflødige mappefragmenter = 16 -------------------------------------------------------------------------------- Fragmenter Filstørrelse Filer som ikke kan defragmenteres 2 40 kB WINDOWSSYSTEM32WBEMLogsWMIPROV.LOG 2 996 kB WINDOWSInternet LogsIAMDB.RDB 3 101 kB WINDOWSInternet LogsJUNZ1EKT.LDB 2 2 MB Documents and SettingsBJHALSNTUSER.DAT 2 208 kB Documents and SettingsBJHALSLokale innstillingerLoggHistory.IE5INDEX.DAT 8 1 MB Documents and SettingsBJHALSLokale innstillingerTemporary Internet FilesContent.IE5INDEX.DAT 3 187 kB Documents and SettingsBJHALSLokale innstillingerProgramdataIdentities{E91504B0-10DF-47B0-A901-AD87EBE63D8D}MicrosoftOutlook ExpressUtboks.dbx 5 777 kB ProgramfilerFellesfilerSymantec SharedVirusDefsBinHubVIRSCAN1.DAT Takker for alle svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Skaff deg DiskKeeper, det gjør alt så mye bedre. Standard defrag suger noe helt latterlig. DiskKeeper derimot er vanvittig bra. Det er fullversjonen av standard defrag til Microsoft. Har også masse andre bra funksjoner slik som at den isolerer pagingfila på enden av disken, defragmenterer filsystemtabellene, sorterer og rydder kataloger og filer etter hverandre på disken. Det er et av de desidert beste programmene jeg har sett. Anbefales på det varmeste. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Er DiskKeeper bedre enn Norton SpeedDisk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det vet jeg ikke. Men bra er det. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Diskeeper er ikke fra M$,men fra Executive Software,og det er meget bra. Programmet bruker veldig lite ressurser,og det går helt fint å se på dvd og defragge samtidig,på en p|||-600mhz-384mb pc100SD-ram :smile: Jeg har tidligere hatt Defragmenter pro plus(ja,full-Ver.),og den er nesten som den vanlige defraggen i XP,og bruker like mye ressurser,kun ett par ekstra options.Dette programmet klarte ikke å samle alle filene i en komplett "klynge" på hd,men det klarer Diskeeper mere enn bra. Jeg vil anbefale alle å prøve Diskkeeper,"just set it and forget it" Du kan laste ned en 30dager's trial her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå