Rusma Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei Jeg har en maskin som ikke vil starte når jeg har koblet til SATA/IDE-harddisker i. Problemet oppsto når jeg skulle skifte plass på alle harddiskene (8 stk.) for å gruppere dem mer logisk slik jeg bruker dem på maskinen. Hovedkortet er et 'MSI 975X Platinum PowerUp Edition', og jeg har ellers ingen problemer med det, bortsett fra at det er umulig å gjøre en ren shutdown fra operativsystemet jeg kjører for tiden (FreeBSD). Jeg har prøvd å resette bios. Prøvd med en, to, tre, fire og fem (den femte er en JMicron chip som også fungerer på den 3. og 4. IDE disken man kobler til). Dette har hendt før, men jeg husker ikke hva jeg gjorde for å få det til å fungere igjen da. Det er mulig å koble til en såkalt D-Bracket til hovedkortet. Det er fire lamper som kan lyse grønt eller rødt, og lyser i ulike kombinasjoner under POST helt til operativsystemet begynner å starte. Om noen tilfeldigvis skulle kjenne til denne typen diagnostikk, så lyser min på denne måten: OO OO Betydning: Initializing Hard Drive Controller This will initialize IDE drive and controller Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Det er liksom litt prekert å ikke få startet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå