Playron Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) For 5 år siden fikk jeg en ferdigbygget Dell pc til jul, og den dag i dag er denne Pcen helt ubrukelig. Jeg har derved bestemt meg å oppgradere noen komponenter, og har derfor noen spørsmål. 1. Kan jeg sette inn nytt hovedkort i dette kabinettet, eller er det noe "default" kabinett du må ha i forhold til hovedkortet? 2. Komponenter jeg trenger: Sjermkort, ny prosessor (ekstra vifte), hovedkort, helt nytt minne. Jeg har ikke trengt til å bruker mer en 5-6 tusen. Hvilke komponenter bør jeg se på? Pcen kommer i hovedsak til å bli brukt til gaming. Har en imac quad core som blir brukt til Redigering m.m Takk for eventuelle svar. Mvh Playron Endret 12. august 2010 av Playron Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Dell pleier ikke å la brukerne bytte hovedkort. Du kan jo prøve dette. Bare skru av hovedkortet og prøv å dra det ut. Om det ikke går, legg litt mer til i budsjettet, og kjøp deg et kabinett også. Lenke til kommentar
Playron Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Dell pleier ikke å la brukerne bytte hovedkort. Du kan jo prøve dette. Bare skru av hovedkortet og prøv å dra det ut. Om det ikke går, legg litt mer til i budsjettet, og kjøp deg et kabinett også. Men passer alle hovedkort til det kabinettet, eller må du måle å sjekke om hvilke hovedkort som passer? Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Nei dell har også mange spesiell vaner, f.eks å speilvende kabinettet. Altså ha hovedkortet på motsatt vegg. Som gjør at du må ha spesiell hovedkort. Når du står å ser på kabinettet forfra. Er da hovedkortet eller utgangene bak på venstre side eller høyre side sett forfra? Altså utgangene bak? Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hadde et gammelt Dell Optiplex (e.l) kabinett, og skulle bytte hovedkort. Det må ha vært sveiset fast eller noe. Dessuten hadde hovedkortbrettet en sånn rar form, slik at vanlig ATX ikke passet. Ville satset på nytt kabinett, var jeg deg. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Med et budsjett på 5-6 tusen ville jeg nok gått for noe i denne duren: CPU - AMD Athlon II X4 635 - ca 800kr HK - AM3 hovedkort - ca 900kr RAM - 4GB DDR3 - ca 800kr GPU - GeForce GTX 460 1 GB - ca 2000kr Kabinett - Cooler Master Gladiator 600 - ca 600kr (evt. Fractal Design Define R3 750kr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå