Gå til innhold

Oppnår bare 45% av den maksimale hasigheten min.

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nylig til "Bredbånd Turbo" fra telenor.

Dette har en maksfart på 16000/800 kbit/s. Jeg kjører forskjellige speedtester på nettet, og det viser seg at jeg oppnår bare 7mb/s ned.

Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre dette? Skulle gjerne hatt en høyere hastighet, da jeg liker dårlig å vente på nedlastingen.

Det virker også som nettet/farten er veldig ustabil. Laster ned en fil nå, og farten når jeg begynte var 500kb/s. Nå har den gått ned til 130kb/s. Samme gjelder når jeg kjører utorrent.

Legger ved et bile av en test jeg kjørte på nettfart.no

post-112833-1281628392,9686_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ADSL 2 f.eks. Turboen til Telenor leveres etter "best effort" prinsippet. Det vil si at leverandøren leverer det linja klarer med hensyn til linjekvalitet og avstand fra sentral.

Ring telenor kundestøtte, eller sjekk mine sider for å se hvilket abb. du faktisk har. Jeg tipper du har Turbo 8mbit, og da får du hastighet som er forventet (langt mer en 45%).

Det at linja laster ustabilt med torrent kommer helt og holdent ann på seedere på aktuell nedlasting. Prøv test fra speedtest.net \ test.telenor.net og sjekk om de hastighetstestene (som er pålitelig) også viser like store variasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...