Gå til innhold

Hvilket mobilt bredband bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei.

I vinter skal jeg bo på hybel mens jeg jobber. I denne forbindelse tenker jeg å skaffe meg mobilt bredband. Men jeg er veldig usikker på hva jeg bør gå for.

Dette er kravene:

*Fastpris (ikke over 450kr/mnd)

*At hastigheten ikke skal reduseres etter at jeg har brukt en bestemt mengde data

*Modem på usb

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mobilnett er vel Telenor dei som opererar med størst grense, 5 GB/mnd. Netcom og partnarar (NextGenTel, Chess) har 1/2/4 GB/mnd, avhengig av abonnement. Ice ligg på 6 GB på sitt Alltid-abonnement, men dei brukar eit anna nett, og det er vel mogleg du får dårlegare hastighet der.

Lenke til kommentar

Kjøp telenor sitt abonnemang, sim kort. Og så kjøp Alfa Fly 3G USB Mobile Broadband Modem 7.2 Mbps HSDPA Det gjorde jeg, og for en forskjell. Bruker ikke annet jeg nå..Surt med hastighets reduskjon en liten stund hver mnd men men... Sånn er det med alle hvis man overstiger 5gb eller noe sånt.

Med telenor sitt modem så er det ikke noe vits å ha mobilt bredbånd mange mange steder.

Testet mange steder med denne, steder man ikke får dekning med telenors sitt modem engang.

Sjekket hos svigebror her om dagen, han bor nedi en dump. Edge med telenos modem, litt bedre med ice. med dette så fikk jeg 3.5G og veldig bra hastighet.

Målt hastighet akkurat her og nå.

Din leverandør: Ukjent/Alfa modem/telenor simkort

Nedlasting: 2.00 Mbit/sec

Opplasting: 327.0 Kbit/sec

Ping: 22.84 sekunder

Med Telenor sitt modem så ble saken en annen ja.

Lenke til kommentar

Netcom har tilbud på sitt HeleTiden abonnement nå, det koster 125 i måneden i et helt år. Hastigheten blir satt ned etter 6GB nedlasting til 200 KB/s (bedre en telenor som setter ned til 100)

Gikk straks innom Netcom.no og bestilte etter å ha lest dette. ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg går for det. Jeg må vell knytte meg  et år da? Koster det noe ekstra med usb modem (alså mere enn 1kr)?

Dette funker vell bra på 3G i Tromsø? :p

Bor selv i Tromsø, og har akkurat fikset fra Netcom. Blir vel sendt på mandag. Du binder deg i et år, men du har 14 dagers angrerett, dersom du ikke er fornøyd med produktet. Selve modemet leier du så å si gratis for 1 kr, men det er sikkert ikke dumt å bytte modem til noe bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...